Gå til innhold

Hva betyr "å leve livet"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når folk skriver eller sier dette, hva ligger det i det? Er det festing og forhold, sex og intimitet eller er det reise, hobbyer, utdanning, selvrealisering osv?

Anonymkode: a05f4...680

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker på det som å senke skuldrene og åpne seg og nyte øyeblikkene og ikke gruble så mye. Blir litt sånn som man er når man er på en fin ferie.

Skrevet

Som oftest betyr det å utsette hva livet egentlig innebærer, jobb og ansvar

Anonymkode: 44907...649

• Liker 1
Skrevet

Husker ikke...

Skrevet

Det kan vel være så mangt men jeg selv legger dette i begrepet Leve livet: 

• Gjør ting med livet ditt du ønsker
  • ta en pause fra hverdagen 
  • Finn dine meninger med livet
  • Leve livet kan handle om å eksistere ,være til 
Sitat

Gjest Hannemor76
Skrevet

Å gjøre det som gjør en glad. :)

Skrevet

Gjøre alt man vil uten skrupler..

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som oftest betyr det å utsette hva livet egentlig innebærer, jobb og ansvar

Anonymkode: 44907...649

Nei, det behøver det ikke betyr. I sin grenseløse forstand ja, men man kan fint leve livet samtidig som man tar vare på forpliktelser, det er faktisk viktig å ikke bare grave seg ned i jobb og forpliktelser (som er situasjonen jeg sitter i nå - det er kjipt.)

Ikke vær arbeidsnarkoman. 

Anonymkode: 8b088...7f6

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig individuelt :) For noen vil det være å reise og oppleve fremmede land, for andre kan det være å nyte en helg i sofaen med en man elsker. Det er uendelige variasjoner.

Anonymkode: 93df9...c81

• Liker 1
Skrevet

det er helt subjektivt. det sjokkerer meg at du ikke forstår det

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

At man er aktiv framfor passiv i sitt eget liv og hverdag :-)

Skrevet

Varierer nok etter person og situasjon, men det er nok gjerne sånn at de som "lever livet" i form av å være ung, ikke trenge å ta ansvar, ikke binde seg, ikke etablere seg, osv. fort har det ganske kjipt så fort de bikker over i tredveårene, og ikke minst førtiårene, og ikke har noe å leve for. For andre igjen er kanskje å "leve livet" å være lykkelig, finne noen å leve sammen med og etablere en familie, men mange føler kanskje også at de går glipp av noe. 

Jeg tenker i allefall at "å leve livet" er noe du skal leve med resten av livet, og at en del av det å være lykkelig hele livet handler om å ikke ta de letteste, og mest behagelige, valgene, men de du vil være glad for når du senere gjør regnskap over eget liv. 

Skrevet

Sikkert forskjellig fra person til person. For noen er det å leve livet sikkert å få ektefelle, barn, hus og bil, for andre er det å backpack'e jorda rundt. Men det er nok viktig at dette er valg man kan leve med, også i fremtiden.

Anonymkode: a4a7f...76c

Skrevet

Å styre sitt eget liv.

Skrevet
På ‎06‎.‎10‎.‎2016 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Når folk skriver eller sier dette, hva ligger det i det? Er det festing og forhold, sex og intimitet eller er det reise, hobbyer, utdanning, selvrealisering osv?

Anonymkode: a05f4...680

Er ikke det individuelt?

Skrevet

For meg så har leve livet vært å være spontan når det kommer til festing, ferier og reiser. En kveld inviterte jeg til fesg i min 50 kvadrat store leilighet og jaggu kom det nesten 50 stk. Jeg har besøkt 18 land, vært veldig spontan med bilferier eller hoppet på et fly til noe feriested. 

Jeg har hatt flere samboere for å prøve det livet, hatt flere forskjellige typer kjærester som ikke har vært beste valga, men da har jeg prøvd. En periode i livet var jeg stemor f.eks. en annen periode i livet var jeg sammen med en narkoman.

Jeg har byttet jobber hot og dit for å prøve meg, alle jobbeme gikk bra men det var ikke meg. Helt til jeg fant mitt yrke så har jeg bygget opp mitt firma på det. 

Jeg har opplevd noen dritt ting. Vært gjennom voldtekt, anmeldelse og livet etterpå med psykologer osv. 

Og så lenge jeg har levd livet har jeg spart penger, leid de billigste leiligheten og ikke bundet meg til noe.

Noen sommere nå så har jeg vært med på alle konserter, prøvd å få md meg alt av festivaler. Festet hver helg, hver fredag, lørdag, langhelger, etc. Noen av kvelden har jeg og den jeg har vært med funnet en sykkel i en grøft og prøvd å sykle hjem på for å finne ut at den ikke har bremser i de største nedover bakkene. 

Så jeg føler hvert fall at jeg har levd livet. Nå vil jeg binde meg mer, slå meg til ro, har barn i tankene og har fått ring på fingeren.

Anonymkode: 47a03...b53

Skrevet

Meget enkelt. Å leve livet er å gjøre akkurat som man vil, når man vil det. At all times.

Anonymkode: 6b77f...e26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...