Gå til innhold

Må jeg kaste maten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff. Klarte å glemme å sette inn maten etter jeg hadde vært i butikken så karbonadedeig og kylling lå i romtemp i ca. 3-4 timer. Må jeg kaste det eller kan jeg jeg bruke det? 

Anonymkode: cc90b...85b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror det berger.... jeg ville lagt de i kjøleskapet og satset på at det gikk bra:)

ta opp og lukt på det. Lukter det rart så kast det :)

Endret av Smily :-*
  • Liker 1
Skrevet

Neppe, men det kan være. Åpne pakningene, la det lufte seg litt, lukt og evt. frys ned.

Anonymkode: 610e2...1e6

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uff. Klarte å glemme å sette inn maten etter jeg hadde vært i butikken så karbonadedeig og kylling lå i romtemp i ca. 3-4 timer. Må jeg kaste det eller kan jeg jeg bruke det? 

Antakelig kan du bruke det. Men 3 regler er...

Se, lukt og smak.

Trur vel egentlig det går helt fint.  ☺

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

går helt sikkert bra,har kjørt flere mil med mat i bilen uten at det har blitt ødelagt så. Lukt på det om det lukter surt.

Skrevet

Du bør uansett ikke oppbevare eller fryse kylling og K.deig i orginalembalasjen, det er ikke anbefalt. Så åpne pakkene og lukt på varene. Skal de ikke brukes og lukter ok så ta varene i egnet fryseembalawje og la dem være frosset tinntil du skal bruke dem. Med mindre du skal bruke dem i dag. 

Ekstra viktig med grundig gjennomvarming av maten etter slike forglemmelser. 

Anonymkode: 5271d...2fb

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør uansett ikke oppbevare eller fryse kylling og K.deig i orginalembalasjen, det er ikke anbefalt. Så åpne pakkene og lukt på varene. Skal de ikke brukes og lukter ok så ta varene i egnet fryseembalawje og la dem være frosset tinntil du skal bruke dem. Med mindre du skal bruke dem i dag. 

Ekstra viktig med grundig gjennomvarming av maten etter slike forglemmelser. 

Anonymkode: 5271d...2fb

Kan jeg spørre hvorfor? Det har jeg aldri hørt før.

TS: som hn over skriver; Lukt, se, smak. Trolig går det helt fint. 

Anonymkode: 18c3d...8c1

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvorfor? Det har jeg aldri hørt før.

TS: som hn over skriver; Lukt, se, smak. Trolig går det helt fint. 

Anonymkode: 18c3d...8c1

Har heller aldri hørt om det. Og har da alltid fryst ned mat slik den var da den ble kjøpt.

Trur det er uvesentlig...

• Liker 1
Gjest Supersol
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha spist den, når man handler så ligger jo maten  i bæreposene i flere timer uansett. Ville nok for sikkerhetsskyld  ikke ha servert maten til små barn  hvis du har det, men kunne fint spist den selv.

Gjest Supersol
Skrevet

Jævlig synd og kaste dyr kylling og karbonadedeig. Da hadde jeg grint hvis det var jeg som måtte det.

Skrevet
På 6.10.2016 den 15.13, Supersol skrev:

...når man handler så ligger jo maten  i bæreposene i flere timer uansett. 

Hæ? Hva er det du driver med når du handler, som har varene liggende i bæreposene i FLERE TIMER?

Det skjer iallfall aldri med meg. Jeg handler og er hjemme igjen og har lagt varene på plass i løpet av 20-30 minutter etter at de ble plukket ut av butikkhyllene.

• Liker 1
Gjest Supersol
Skrevet
1 time siden, Million skrev:

Hæ? Hva er det du driver med når du handler, som har varene liggende i bæreposene i FLERE TIMER?

Det skjer iallfall aldri med meg. Jeg handler og er hjemme igjen og har lagt varene på plass i løpet av 20-30 minutter etter at de ble plukket ut av butikkhyllene.

Har hendt at de ligger i posene i en to tre timer hvis jeg gjør andre innkjøp i mellomtiden.

Skrevet
2 minutter siden, Supersol skrev:

Har hendt at de ligger i posene i en to tre timer hvis jeg gjør andre innkjøp i mellomtiden.

"Har hendt" ja, det er vel noe annet enn det du først skriver, der du skriver at varene "uansett" i ligger i posene i flere timer. "Uansett" er liksom hver gang, bestandig.

Et lite stalltips til deg da, hvis det er sånn "uansett", er å legge matvarehandlingen til siste gjøremål på shoppingrunden før du skal hjem. Ikke først.

• Liker 1
Gjest Supersol
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

"Har hendt" ja, det er vel noe annet enn det du først skriver, der du skriver at varene "uansett" i ligger i posene i flere timer. "Uansett" er liksom hver gang, bestandig.

Et lite stalltips til deg da, hvis det er sånn "uansett", er å legge matvarehandlingen til siste gjøremål på shoppingrunden før du skal hjem. Ikke først.

Det var lurt. Skal gjøre det neste gang jeg handler. :)

Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Dette trodde jeg faktisk var en selvfølge, jeg. Men tydeligvis ikke. 

Anonymkode: da02e...20a

Skrevet

Du kan jo steke det opp, da holder det en halv uke.

Anonymkode: 84ba0...e23

Skrevet

Går helt sikkert bra med mindre du har 30 grader i huset ditt. :) 

Gjest Supersol
Skrevet
5 minutter siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Går helt sikkert bra med mindre du har 30 grader i huset ditt. :) 

Da hadde det nok luktet deilig ja. Haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...