AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #1 Skrevet 6. oktober 2016 Uff. Klarte å glemme å sette inn maten etter jeg hadde vært i butikken så karbonadedeig og kylling lå i romtemp i ca. 3-4 timer. Må jeg kaste det eller kan jeg jeg bruke det? Anonymkode: cc90b...85b
Smily :-* Skrevet 6. oktober 2016 #2 Skrevet 6. oktober 2016 (endret) Tror det berger.... jeg ville lagt de i kjøleskapet og satset på at det gikk bra:) ta opp og lukt på det. Lukter det rart så kast det Endret 6. oktober 2016 av Smily :-* 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #3 Skrevet 6. oktober 2016 Neppe, men det kan være. Åpne pakningene, la det lufte seg litt, lukt og evt. frys ned. Anonymkode: 610e2...1e6 1
Jerry Lee Skrevet 6. oktober 2016 #4 Skrevet 6. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uff. Klarte å glemme å sette inn maten etter jeg hadde vært i butikken så karbonadedeig og kylling lå i romtemp i ca. 3-4 timer. Må jeg kaste det eller kan jeg jeg bruke det? Anonymkode: cc90b...85b Antakelig kan du bruke det. Men 3 regler er... Se, lukt og smak. Trur vel egentlig det går helt fint. ☺
lovedrug Skrevet 6. oktober 2016 #5 Skrevet 6. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff. Klarte å glemme å sette inn maten etter jeg hadde vært i butikken så karbonadedeig og kylling lå i romtemp i ca. 3-4 timer. Må jeg kaste det eller kan jeg jeg bruke det? Anonymkode: cc90b...85b går helt sikkert bra,har kjørt flere mil med mat i bilen uten at det har blitt ødelagt så. Lukt på det om det lukter surt.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #6 Skrevet 6. oktober 2016 Du bør uansett ikke oppbevare eller fryse kylling og K.deig i orginalembalasjen, det er ikke anbefalt. Så åpne pakkene og lukt på varene. Skal de ikke brukes og lukter ok så ta varene i egnet fryseembalawje og la dem være frosset tinntil du skal bruke dem. Med mindre du skal bruke dem i dag. Ekstra viktig med grundig gjennomvarming av maten etter slike forglemmelser. Anonymkode: 5271d...2fb
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #7 Skrevet 6. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør uansett ikke oppbevare eller fryse kylling og K.deig i orginalembalasjen, det er ikke anbefalt. Så åpne pakkene og lukt på varene. Skal de ikke brukes og lukter ok så ta varene i egnet fryseembalawje og la dem være frosset tinntil du skal bruke dem. Med mindre du skal bruke dem i dag. Ekstra viktig med grundig gjennomvarming av maten etter slike forglemmelser. Anonymkode: 5271d...2fb Kan jeg spørre hvorfor? Det har jeg aldri hørt før. TS: som hn over skriver; Lukt, se, smak. Trolig går det helt fint. Anonymkode: 18c3d...8c1 5
Jerry Lee Skrevet 6. oktober 2016 #8 Skrevet 6. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvorfor? Det har jeg aldri hørt før. TS: som hn over skriver; Lukt, se, smak. Trolig går det helt fint. Anonymkode: 18c3d...8c1 Har heller aldri hørt om det. Og har da alltid fryst ned mat slik den var da den ble kjøpt. Trur det er uvesentlig... 1
Gjest Supersol Skrevet 6. oktober 2016 #9 Skrevet 6. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: cc90b...85b 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff. Klarte å glemme å sette inn maten etter jeg hadde vært i butikken så karbonadedeig og kylling lå i romtemp i ca. 3-4 timer. Må jeg kaste det eller kan jeg jeg bruke det? Anonymkode: cc90b...85b Jeg ville ha spist den, når man handler så ligger jo maten i bæreposene i flere timer uansett. Ville nok for sikkerhetsskyld ikke ha servert maten til små barn hvis du har det, men kunne fint spist den selv.
Gjest Supersol Skrevet 6. oktober 2016 #10 Skrevet 6. oktober 2016 Jævlig synd og kaste dyr kylling og karbonadedeig. Da hadde jeg grint hvis det var jeg som måtte det.
Million Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 På 6.10.2016 den 15.13, Supersol skrev: ...når man handler så ligger jo maten i bæreposene i flere timer uansett. Hæ? Hva er det du driver med når du handler, som har varene liggende i bæreposene i FLERE TIMER? Det skjer iallfall aldri med meg. Jeg handler og er hjemme igjen og har lagt varene på plass i løpet av 20-30 minutter etter at de ble plukket ut av butikkhyllene. 1
Gjest Supersol Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 1 time siden, Million skrev: Hæ? Hva er det du driver med når du handler, som har varene liggende i bæreposene i FLERE TIMER? Det skjer iallfall aldri med meg. Jeg handler og er hjemme igjen og har lagt varene på plass i løpet av 20-30 minutter etter at de ble plukket ut av butikkhyllene. Har hendt at de ligger i posene i en to tre timer hvis jeg gjør andre innkjøp i mellomtiden.
Million Skrevet 9. oktober 2016 #13 Skrevet 9. oktober 2016 2 minutter siden, Supersol skrev: Har hendt at de ligger i posene i en to tre timer hvis jeg gjør andre innkjøp i mellomtiden. "Har hendt" ja, det er vel noe annet enn det du først skriver, der du skriver at varene "uansett" i ligger i posene i flere timer. "Uansett" er liksom hver gang, bestandig. Et lite stalltips til deg da, hvis det er sånn "uansett", er å legge matvarehandlingen til siste gjøremål på shoppingrunden før du skal hjem. Ikke først. 1
Gjest Supersol Skrevet 9. oktober 2016 #15 Skrevet 9. oktober 2016 Akkurat nå, Million skrev: "Har hendt" ja, det er vel noe annet enn det du først skriver, der du skriver at varene "uansett" i ligger i posene i flere timer. "Uansett" er liksom hver gang, bestandig. Et lite stalltips til deg da, hvis det er sånn "uansett", er å legge matvarehandlingen til siste gjøremål på shoppingrunden før du skal hjem. Ikke først. Det var lurt. Skal gjøre det neste gang jeg handler.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #16 Skrevet 9. oktober 2016 1 minutt siden, Million skrev: "Har hendt" ja, det er vel noe annet enn det du først skriver, der du skriver at varene "uansett" i ligger i posene i flere timer. "Uansett" er liksom hver gang, bestandig. Et lite stalltips til deg da, hvis det er sånn "uansett", er å legge matvarehandlingen til siste gjøremål på shoppingrunden før du skal hjem. Ikke først. Dette trodde jeg faktisk var en selvfølge, jeg. Men tydeligvis ikke. Anonymkode: da02e...20a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #17 Skrevet 9. oktober 2016 Du kan jo steke det opp, da holder det en halv uke. Anonymkode: 84ba0...e23
jukkapalme Skrevet 9. oktober 2016 #18 Skrevet 9. oktober 2016 Går helt sikkert bra med mindre du har 30 grader i huset ditt.
Gjest Supersol Skrevet 9. oktober 2016 #19 Skrevet 9. oktober 2016 5 minutter siden, Spekulasjoner&hets skrev: Går helt sikkert bra med mindre du har 30 grader i huset ditt. Da hadde det nok luktet deilig ja. Haha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå