Gjest gjest i dag Skrevet 19. november 2004 #1 Skrevet 19. november 2004 Jeg har gått rundt i ei uke og blitt plaget av kløe og svie i endetarmen min nå, og begynner å bli gal! Det begynte for ei uke siden, at jeg klødde i rompa, og det ble uutholdelig, og jeg begynte å klø(jaa, jeg er ekkel jeg vet det) og da utviklet det seg til å svi istedenfor. Og når jeg er på do gjør det mildt sagt j***** vondt, og det h ender jeg begynner å blø også, fordi jeg antagelig river opp sår jeg har klart å klø meg til eller noe... Og jeg tør jo ikke gå til legen med det heller, hjelp!!!! Noen som vet hva jeg kan gjøre? Og hva det kan være??
Gjest GreenSky Skrevet 19. november 2004 #2 Skrevet 19. november 2004 Vet ikke, men prøv hydrokortisonsalve. hjelper mot det meste.
Usikker Skrevet 19. november 2004 #3 Skrevet 19. november 2004 Oppsøke lege er heller ikke så dumt. Også du - jeg vet det er kroppsdeler som er "vondere" å vise fram enn andre - men legen er en proffesjonell yrkesutøver i denne sammenheng. For han er ei rompe og en arm er kroppsdel - ingen ting annet! Lykke til 8)
Gjest gjest i dag Skrevet 19. november 2004 #4 Skrevet 19. november 2004 ok:P Hmm, leste noen gamle innlegg her også, og nå er jeg livredd for å ha fått småmark! Æsj! Kan jeg gå på apoteket og få noe mot småmark uten å ha vært hos legen også? Jeg har ikke merket noe spesielt mer kløing om natta heller, leste det var vanlig med markene.. å herregud, betyr dette at jeg ikke bør ta på andre folk i det hele tatt? Jeg kan vel iallefall ikke ha sex før jeg er kvitt det? Jeg hater livet mitt...
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #5 Skrevet 20. november 2004 Problemet ditt kan være småmark, men det kan også være hemoroidereller bare rifter rundt endetarmsåpningen. Har du vært plaget av hard mage, kan nok problemet heller være blandt de 2 siste forslagene. Midler mot småmark kan kjøpes uten resept på apotek, det kan også lett bedøvende salver mot utvendige hemoroider, og stikkpiller mot innvendige plager. Snakk med de på apoteket. Lykke til Apotekansatt
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #6 Skrevet 20. november 2004 Høres ut som hemoroider!!! Det er noe j.... dritt!!! Har nettopp vært gjennom en forferdelig uke, og mitt råd er å bruke alcos anal stikkpiller. Eneste som hjelper meg, i all fall. Har noen spørsmål ang dette hyggelige emnet, er det bare å spørre meg - dette vet jeg (dessverre!!!!) alt om...
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #8 Skrevet 20. november 2004 uff, høres ut som hemorroider ja (småmark vet jeg ikke noe om, men det syns jeg ærlig talt høres enda eklere ut!) I hvert fall er det lurt å behandle det med en eneste gang, og ikke la det gå og skure!! For da kan det gå fra å klø, til å virkelig svi! Kjenner en dame som måtte operere ut stoooore klaser med hemorroider, og for henne var det skikkelig smertefullt HVER gang hun måtte på do. Men det er mange av oss som har det, jeg har i mild grad og kan stort sett holde det i sjakk med alcos anal, etc. Legen kan også skrive ut stikkpiller til deg. Og så fins det enkle operative inngrep - der de har en slags strikk rundt hemorroiden, som etterhvert klemmes/snøres av. Jeg gjorde det en gang, og det var faktisk ikke fælt (ble dog lovet smerter i en ukes tid, så det er sikkert individuelt hvor fælt det er.) Bare husk at en lege har sett det tusen ganger før + mange verre, og virkelig flaue ting! Er ingen skam skjønner du! (Selv om jeg syns det er litt ekkelt selv..) :-)
Gjest Melk Skrevet 20. november 2004 #9 Skrevet 20. november 2004 Sopp kan også spre seg til endetarmsåpningen. Det kureres med reseptfri salve.
Gjest Trådstarteren Skrevet 20. november 2004 #10 Skrevet 20. november 2004 Nå har jeg fått 2 kviser rett ved skrittet, hjelp hva skal jeg gjøre?? Kommer det til å gå over? Apoteket var stengt!!!
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #11 Skrevet 20. november 2004 Forresten, kan det ha noe med at jeg barberte meg litt mellom rumpeballan eller? For jeg pleier å begynne å klø når jeg barberer meg der nede...
Gjest Ninakanin Skrevet 20. november 2004 #12 Skrevet 20. november 2004 Forresten' date=' kan det ha noe med at jeg barberte meg litt mellom rumpeballan eller? For jeg pleier å begynne å klø når jeg barberer meg der nede...[/quote'] Åh du er vel søt Mark, sopp, hemeorider... Hehe, og så DET antiklimakset med: Barbert meg i rompa, hmm....
Gjest gjesten igjen Skrevet 20. november 2004 #13 Skrevet 20. november 2004 veeel, hehe... jeg ser bare et lette utveier:P Men jeg pleier å begynne å klø noe innmari når jeg barberer meg nedentil, og sist gang barberte jeg i nærheten av endetarmen og¨så, fordi jeg ikke ville ha noe som helst hår der, og så begynte det å klø....
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2004 #14 Skrevet 21. november 2004 Da bør du vel slutte å barbere deg der, da Du kan jo klippe deg med ei saks, så får det heller være at ikke hele hårene blir borte. Da slipper du ihvertfall å fortvile over rompa di.
Gjest gjest i dag Skrevet 22. november 2004 #15 Skrevet 22. november 2004 Hmm, ok, jeg oppdaget noe nytt i kveld... jeg har sluttet med å klø, av en eller annen grunn?? Har ikke merket noe til det på et døgn nå... Men jeg oppdaget at jeg mellom endetarm og fitta mi har en slags "hudfold", akkurat som en bitteliten ekstra hudbit som bare henger der liksom.. jeg tror jeg alltid har hatt den også, for jeg har kjent at det har vært litt merkelig der nede, men i dag har jeg jo studert som en gal, for jeg er sikker på at jeg er døden nær eller noe... herregud, hva skjer med meg da!! Og som om ikke det var nok, så har jeg fått ei kvise på kjønnsleppa! AUAU! Går det ann!
Gjest Ninakanin Skrevet 22. november 2004 #16 Skrevet 22. november 2004 Hmm, ok, jeg oppdaget noe nytt i kveld... jeg har sluttet med å klø, av en eller annen grunn?? Har ikke merket noe til det på et døgn nå... Men jeg oppdaget at jeg mellom endetarm og fitta mi har en slags "hudfold", akkurat som en bitteliten ekstra hudbit som bare henger der liksom.. jeg tror jeg alltid har hatt den også, for jeg har kjent at det har vært litt merkelig der nede, men i dag har jeg jo studert som en gal, for jeg er sikker på at jeg er døden nær eller noe... herregud, hva skjer med meg da!! Og som om ikke det var nok, så har jeg fått ei kvise på kjønnsleppa! AUAU! Går det ann! fascinerene ordbruk!! Først et "stuerent" og "skikkelig" ord som endetarm, for så å slenge ut et ord som virkelig gjør at netthinnen skvetter!! Hehe,var litt morsomt.. Nå er ikke jeg noe ekspert på kjønnsorganer, eller kjønnsykdommer, men: Den folden hørtes normal ut (?) Den kvisen..kan det være herpes?
Gjest Vindelspev Skrevet 22. november 2004 #17 Skrevet 22. november 2004 Er ikke det Harald Eias "skrukk" den hudfolden da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå