AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #1 Del Skrevet 6. oktober 2016 Jeg ønsker meg regulerbar seng, men jeg vil ikke ha slik splittet madrass. Er singel og vet ikke hvor lenge jeg kommer til å være det, så helst vil jeg ha 180 cm bred seng. Har nå 150. Da jeg ikke har behov for regulering til selve søvnen, men for lesing, tv-titting og andre ting (jeg er muskelsyk og tilbringer en del tid i senga dagtid), så ser jeg ikke noe poeng i å "ødelegge" senga ved å ha splittede madrasser. Jeg vil altså ha en felles regulering for begge sider, med en felles madrass oppå. På Jysk fant jeg sengebunn til 140cm bred seng, det er jo akkurat det jeg leter etter, bare at den skulle vært enda større. Er det noen som har sett det noe sted? Er det evt mulig å kjøpe to seperate bunner, med felles madrass, og få koblet begge bunnene til samme fjernkontroll? Vil man da kjenne sprekken? Jeg liker å ligge midt i senga nå når jeg er alene, og vil heller ikke miste den muligheten, samtidig som jeg vil ha plass til en mann hvis jeg skulle finne meg det Anonymkode: f37bf...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #2 Del Skrevet 6. oktober 2016 Jeg har ikke sett det, og tror heller ikke det vil være særlig lett å finne siden de færreste vil være bundet til partnerens ønske om å regulere senga. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en seng som passer deg nå, og heller kjøpt ny seng dersom du får deg en partner. Jeg ser for meg evige krangler dersom hans hodeende må reguleres opp hver gang du vil se på TV i senga... Anonymkode: 182aa...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #3 Del Skrevet 6. oktober 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sett det, og tror heller ikke det vil være særlig lett å finne siden de færreste vil være bundet til partnerens ønske om å regulere senga. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en seng som passer deg nå, og heller kjøpt ny seng dersom du får deg en partner. Jeg ser for meg evige krangler dersom hans hodeende må reguleres opp hver gang du vil se på TV i senga... Anonymkode: 182aa...9c3 Jeg har kun penger til å kjøpe seng nå siden jeg vil få en etterbetaling fra Nav. Jeg vil aldri klare å spare penger til en skikkelig seng igjen senere, så derfor må jeg bestemme meg for 15 år frem i tid nå. Med tanke på at jeg er i starten av 30-årene håper jeg det innebærer en partner før senga er utslitt Det siste du nevner er vel ikke noe problem strengt tatt, det er dagtid jeg ser tv eller leser, de fleste andre mennesker er jo da på jobb. Å se tv i senga mens en annen person vil sove er jo uansett uaktuelt pga lyd og lys, så jeg mener det er et ikke-eksisterende problem Anonymkode: f37bf...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #4 Del Skrevet 6. oktober 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker meg regulerbar seng, men jeg vil ikke ha slik splittet madrass. Er singel og vet ikke hvor lenge jeg kommer til å være det, så helst vil jeg ha 180 cm bred seng. Har nå 150. Da jeg ikke har behov for regulering til selve søvnen, men for lesing, tv-titting og andre ting (jeg er muskelsyk og tilbringer en del tid i senga dagtid), så ser jeg ikke noe poeng i å "ødelegge" senga ved å ha splittede madrasser. Jeg vil altså ha en felles regulering for begge sider, med en felles madrass oppå. På Jysk fant jeg sengebunn til 140cm bred seng, det er jo akkurat det jeg leter etter, bare at den skulle vært enda større. Er det noen som har sett det noe sted? Er det evt mulig å kjøpe to seperate bunner, med felles madrass, og få koblet begge bunnene til samme fjernkontroll? Vil man da kjenne sprekken? Jeg liker å ligge midt i senga nå når jeg er alene, og vil heller ikke miste den muligheten, samtidig som jeg vil ha plass til en mann hvis jeg skulle finne meg det Anonymkode: f37bf...a41 Av hensyn til å kunne frakte en dobbel madrass i den størrelsen du er ute etter, så lages det knapt om det i det hele tatt lages. (Du må jo ha en egen transportbil for din ene madrass. ) sengebunner i den bredden du er ute etter lages vel heller ikke. De vil bli for brede til å kunne tåle belastningen med madrass og folk opp på, og knekke temmelig raskt. Det er en grunn til at dette er vanskelig å få tak i, folk flest med litt praktisk sans ser at tingene du ønsker ikke fungerer følgelig heller ikke produseres og er heller ikke lønnsomt å sette i produksjon for noen. Anonymkode: feb08...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #5 Del Skrevet 6. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av hensyn til å kunne frakte en dobbel madrass i den størrelsen du er ute etter, så lages det knapt om det i det hele tatt lages. (Du må jo ha en egen transportbil for din ene madrass. ) sengebunner i den bredden du er ute etter lages vel heller ikke. De vil bli for brede til å kunne tåle belastningen med madrass og folk opp på, og knekke temmelig raskt. Det er en grunn til at dette er vanskelig å få tak i, folk flest med litt praktisk sans ser at tingene du ønsker ikke fungerer følgelig heller ikke produseres og er heller ikke lønnsomt å sette i produksjon for noen. Anonymkode: feb08...efd Du vet hva en kontinentalseng er? Der finnes det både delt mellommadrass og felles mellommadrass (fjærmadrass). Spiller ingen rolle om den er delt eller ikke, da de nesten alltid har felles trekk, som gjør at de sitter sammen. Sengebunner i den bredden lages også, de har da midtbolk, som støtter opp. Det finnes haugevis av senger i den størrelsen, det jeg spør om er om det finnes noen måte for å ha felles regulerbar bunn under disse. (Ps. Ta deg en kikk på bohus, jysk, ikea, skeidar etc, der finner du mange madrasser og bunner som trenger "egen transportbil", altså 180*200. Dog så rulles de fleste sammen slik at man ikke trenger egen bil til disse, men det er kanskje ikke så lett å gjette seg til uten praktisk sans? ) Anonymkode: f37bf...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå