AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #1 Skrevet 6. oktober 2016 Jeg er 173 og veier ca 73 kg. Har stor "ramme" eller hva jeg skal si, og kunne tenkt meg å gå ned 6-7 kg. Har inget ønske om å være så veldig tynn, men trives liksom ikke helt sånn som det er nå, og fokuserer altfor mye på kroppen og at den ikke er bra nok. Men! Jeg klarer søren meg ikke å være sunnere! Jeg kan tenke at "jeg begynner i morgen" og ha planer klare osv, kan kanskje til og med klare å være flink i noen dager, trener litt også, men så er den sjokoladen så fristende da.. og potetgullet.. og isen.. og den kaka og sofaen da.. den er deilig den.. Det hjelper nok heller ikke at jeg jobber mye hjemme og at jeg er en sånn som spiser når jeg kjeder meg.. Hvordan i all verden skal jeg finne motivasjon nok til å faktisk få startet ordentlig? Har gått ned litt før og da har det vært motivasjon å se vekta gå nedover, men jeg må liksom komme dit da.. Nå tenker jeg mer: "jaja, har ikke gått opp så kan unne meg dette" Anonymkode: 92ff7...a0b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #2 Skrevet 11. oktober 2016 Du har allerede identifisert noen mønstre som gjør at du veier litt mer enn du egentlig har lyst til. -Kjedespisingen: Hva med at du drikker et glass vann/lager deg en koppe te hver gang du kjeder deg? Eller heng opp en lapp hvor det står: "Kjeder du deg? Da kan du gjøre dette: (noe du finner på selv)" - "Det er ikke så farlig/begynner i morra"-holdningen: Hvor mye har du lyst til å gå ned-egentlig? Har du troen på at du klarer det? Det vet bare du svaret på. Hvor er det du kjenner minst motstand mot å endre noe? Er det noe du kan forsake som ikke gjør veldig vondt? En treningstur mot at du kan se favorittserien din? 10x3 spensthopp mens du ser favorittserien din? Bytte ut kaken med yoghurt og frukt? Tenk over hvilke endringer du kan gjør, og hva du kan ofre. Jeg vil også oppfordre deg på det sterkeste til å ikke tenke at du og kroppen din ikke er bra nok , uavhengig av om du velger å gå ned i vekt eller ei. De fortjener du simpelthen ikke! Forsøk også å utsette fristelsene. Tenk at den sjokoladen kan jeg få spise om en time. Gjør noe annet i mellomtiden, og sørg for at du faktisk må gå på butikken for å kjøpe den sjokoladen. Har du den luksusen at du har flere butikker i nærheten, kan du bestemme deg for at du skal bare kjøpe usunne ting på den ene butikken. Dermed er valget allerede tatt når du velger å gå på en av de andre. Hold klart for deg selv fordelene ved å gå ned i vekt, hva som driver deg- de dagene du sliter med motivasjonen.. Noen ganger bare gjør du det riktige, uten å tenke. Gjør det til en vane. Finn andre ting som kan være kos, som kan gi deg følelsen av flyt.. Nå har jeg allerede skrevet for langt, men håper i hvert fall noe kan ha vært til nytte for deg (eller noen andre)! Lykke til! Anonymkode: 2946b...0a2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå