melatonin Skrevet 6. oktober 2016 #1 Skrevet 6. oktober 2016 I fjor ble det startet en tråd hvos folk skrev ned lister over hva de skulle gi til hvem, syntes det var en fin tråd som ga litt inspirasjon! Min liste er lang, men foreløbig ikke mange julegave ideer! Min mann: aner ikke. Mine foreldre:Biletter til Elden på Røros. Svigers:? Min søster og svoger:? Nevø10 år? Niese 5år: Hobbysaker Niese:1 år???? Nevø 4 år: Hotweelsbane. Bestemor:? Besteforeldre på svigers side: Julegruppe 2 fadderbarn på 10 og 7: ?? Min besteveninne:? Kompispar:? Barn til kompisbarn: Hotweelsbane. Etter som du finner på ting sitter deg selv og oppdater listen din 2
Gjest 1vy Skrevet 6. oktober 2016 #2 Skrevet 6. oktober 2016 (endret) - Endret 8. oktober 2016 av 1vy
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #3 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg er student og har ikke den beste økonomien per dags dato:) Here it goes: Mamma: to store hvite te-kopper med engler i grått på, meget populært merke nu om dagen, som også har vaser/lysestaker/mugger osv i samme serie. Kommer selvsagt ikke på hva merket heter. Pappa: gavekort på en sykkelbutikk som sjekker bremser osv på sykkelen hans. søster og svoger: De bygget hytte på fjellet. Min mor skal kjøpe dyner til dem, så da kjøper jeg sengetøy i et godt stoff og pent mønster. Niese på 7,5år: togbillett (hun digger å ta toget) tur/retur til Oslo fra Trondheim og billett og alt det som hører med til kinopremiere på Marcus og Martinus filmen. Nevøer på 5år: Barneverktøykasse og verktøybelte (niesen på 7,5 får det til bursdagen sin den 12 januar) tante og onkel: De ønsket seg ikke noe, så de får ti griseflakslodd hver. Venninde: Hun er også en "fattig"-student så hun får et gavekort som fungerer i kantinene/cafeene/"restaurantene" på UiO. En vennindes døtre på 4 år og 1,5år som jeg er "tante" til: Elsa og Olaf nattdrakter. Sånn ellers så har vi "Trønderbataljonen" som er stasjonert i Oslo blitt enige om at vi heller går ut og spiser en bedre middag sammen før jul, istedenfor å gi hverandre julegaver. Veldig hyggelig. Anonymkode: b45d0...2d6 3
melatonin Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er student og har ikke den beste økonomien per dags dato:) Here it goes: Mamma: to store hvite te-kopper med engler i grått på, meget populært merke nu om dagen, som også har vaser/lysestaker/mugger osv i samme serie. Kommer selvsagt ikke på hva merket heter. Anonymkode: b45d0...2d6 Alv fra wiik og walsøe?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #5 Skrevet 7. oktober 2016 Samboer: Han ønsket seg en flanellskjorte, et spesielt belte og en tykk-genser, skulle ikke være så vanskelig å få tak i:) Blir sikkert et xbox-spill eller noe sånt og. Pappa: Noen t-skjorter, et par truser og en fritidsbukse, ser litt an på pris. Litt kjedelig men det er tett før det kommer møll ut av skapet hans. Rett i flink-datter fella Mamma: Høy på pæra eller The Nanny på DVD, backup er spa-gavekort. Bror: ?? Venninne 1: Hjemmelaget Totoro-kosedyr. Venninne 2: Vurderer business/visittkort da hun eier eget selskap, men er mulig hun har det. Venninne 3: Hjemmelagde rundstykker og muffins. Kompis 1: ?? Kompis 2: ?? Brevvenn: Norsk melkesjokolade + fazermints. Kanskje jeg skal gi hver av disse hvert sitt flax-for-livet? Vet ikke hvor mye de koster. Anonymkode: eb38f...529
Dricka Skrevet 7. oktober 2016 #6 Skrevet 7. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboer: Han ønsket seg en flanellskjorte, et spesielt belte og en tykk-genser, skulle ikke være så vanskelig å få tak i:) Blir sikkert et xbox-spill eller noe sånt og. Pappa: Noen t-skjorter, et par truser og en fritidsbukse, ser litt an på pris. Litt kjedelig men det er tett før det kommer møll ut av skapet hans. Rett i flink-datter fella Mamma: Høy på pæra eller The Nanny på DVD, backup er spa-gavekort. Bror: ?? Venninne 1: Hjemmelaget Totoro-kosedyr. Venninne 2: Vurderer business/visittkort da hun eier eget selskap, men er mulig hun har det. Venninne 3: Hjemmelagde rundstykker og muffins. Kompis 1: ?? Kompis 2: ?? Brevvenn: Norsk melkesjokolade + fazermints. Kanskje jeg skal gi hver av disse hvert sitt flax-for-livet? Vet ikke hvor mye de koster. Anonymkode: eb38f...529 Flax for livet koster 25 eller 50 kr. Husker ikke helt sikkert, men tror det er 25. Ikkenoe mer enn 50 hvertfall. 1
Anciol Skrevet 8. oktober 2016 #7 Skrevet 8. oktober 2016 Mamma: Bodyshop Lotion og Hemp håndkrem Pappa: Mighty Thor tegneserie Bror: Bok Mann: Nye underbukser og sokker Datter: Lego friends tivoli Sønn: Lego Nexoknight castle Svigermor og Hennes mann: Fin likørsjokolade boks Svigerfar: Game of thrones Bok V Svigersøster: Varme plushy sokker Nevø 1: LEgo duplo Nevø 2: Kose Bamse Svoger: Nye tøfler
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #8 Skrevet 8. oktober 2016 18 timer siden, drop-dead skrev: Flax for livet koster 25 eller 50 kr. Husker ikke helt sikkert, men tror det er 25. Ikkenoe mer enn 50 hvertfall. De koster 50 Anonymkode: 5a4e8...e5b 1
Hattivatti Skrevet 8. oktober 2016 #9 Skrevet 8. oktober 2016 Mann: Ølfat og kanskje noe til hvis jeg kommer over noe gøyMamma: HyttebokPappa: Pondusspill og bokSvigermor: Sitteunderlag i ullSvigerfar: Div spekemat3 tantebarn: PowerbankTantebarn: SengetøySøster: Gavekort på kino eller Platekompaniet3 åringen: Kaptein Sabeltann skute8 åringen: Usikker. Wii spill muligensVenninne: Kahler lyshus Siste søster kan jeg ikke skrive, for hun er her inne Ungene får også Disney on Ice biletter. Jeg var innom IKEA tidligere i dag å kjøpte julepapir. Nå klør jeg i fingrene etter å begynne å pakke inn
Gjest accident Skrevet 8. oktober 2016 #10 Skrevet 8. oktober 2016 Mamma får service fra IKEA, etter hennes eget ønske. Bestemor får brodert bilde. ...og lenger har jeg ikke kommet
Eneri Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 Har lovt meg selv å ikke være så treig å starte med gavehandel som jeg var ifjor. Har mange vi kjøper til, så billigst og mest praktisk å starte tidlig. Meeen har ikke kommet lengre enn tre gaver av ca 50... (da medregnet vennegaver ungene gir, så her får de komme med ideer selv)
Purple Basil Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 Har knapt begynt men jeg er i tenkeboksen Samboer: Sko fra Hugo Boss og kanskje en skjorte Far: Gavekort hos The Well og kanskje et slips Søstrene til samboer: Te fra Kusmi Mor til samboer: Te fra Kusmi og oljer fra Oliviers&co Og så har jeg ikke kommet lenger Får oppdatere senere
Gjest skvip Skrevet 9. oktober 2016 #13 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg er egentlig ganske glad i å kjøpe gaver og planlegge, men i år har jeg nesten ikke planlagt noenting! Det eneste jeg vet er at gutten jeg er forelsket i skal få noe treningstilbehør, et hjemmestrikket skjerf, favorittkjeksen og sjokoladen hans ++ Gleder meg til å kjøpe inn alt!
Frostrose Skrevet 10. oktober 2016 #14 Skrevet 10. oktober 2016 Vanligvis starter jeg å handle inn litt gaver allerede om sommeren, men i år har jeg ikke en gang startet å tenke på julen! Jeg starter her og nå ved å lage en liste over hvem som skal få gave i år. Mannen min Mor Far Svigermor Svigerfar Bestefar 1 Bestefar 2 Søster Bror Svigerinne Svoger Niese 10 år Niese 8 år Kollega Venninne I tillegg skal jeg være med på 2 pakkeleker med 3 gaver til hver i stedet for julegaver. Det så jo overkommelig ut! Ettersom vi har kuttet ut gaver i vennegjengen og har pakkelek i stedet blir det ca 10 gaver færre i år enn i fjor.
Ulzzang Skrevet 10. oktober 2016 #15 Skrevet 10. oktober 2016 Nevø og niese: De får en pakkekalender hver som var utrolig gøy å sette opp sammen Mamma: hun trenger en bra kniv og annet fint til kjøkkenet med vet ikke enda hva mer hun skal få Bror: kurv med noen matprodukter Svigerfar: tror også det blir en fin gavekurv Svigermor: Aner ikke Svigerbror: Aner ikke Mannen: aner ikke Bror og svigerinne: Aner ikke kanskje en opplevelse? Venninne: håndkrem,hårkur og liptint Sønnen hennes får av meg et sett med ullklær og av sønnen min får han en leke. Tante og kusiner: kutter ut gavene til de i år.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #16 Skrevet 11. november 2016 Mamma: treningsklær Pappa: tøfler Bror: pastamaskin Nevø: en opplevelse sammen med tante, lekeland f.eks Nevø: bok og puslespill (for liten til lekeland enda) Kjæreste: treningsklær og ny bag Bestemor: gavekort på fotpleie Anonymkode: 843f5...a6d
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #17 Skrevet 11. november 2016 På 10/7/2016 den 5.04, AnonymBruker skrev: Jeg er student og har ikke den beste økonomien per dags dato:) Here it goes: Mamma: to store hvite te-kopper med engler i grått på, meget populært merke nu om dagen, som også har vaser/lysestaker/mugger osv i samme serie. Kommer selvsagt ikke på hva merket heter. Pappa: gavekort på en sykkelbutikk som sjekker bremser osv på sykkelen hans. søster og svoger: De bygget hytte på fjellet. Min mor skal kjøpe dyner til dem, så da kjøper jeg sengetøy i et godt stoff og pent mønster. Niese på 7,5år: togbillett (hun digger å ta toget) tur/retur til Oslo fra Trondheim og billett og alt det som hører med til kinopremiere på Marcus og Martinus filmen. Nevøer på 5år: Barneverktøykasse og verktøybelte (niesen på 7,5 får det til bursdagen sin den 12 januar) tante og onkel: De ønsket seg ikke noe, så de får ti griseflakslodd hver. Venninde: Hun er også en "fattig"-student så hun får et gavekort som fungerer i kantinene/cafeene/"restaurantene" på UiO. En vennindes døtre på 4 år og 1,5år som jeg er "tante" til: Elsa og Olaf nattdrakter. Sånn ellers så har vi "Trønderbataljonen" som er stasjonert i Oslo blitt enige om at vi heller går ut og spiser en bedre middag sammen før jul, istedenfor å gi hverandre julegaver. Veldig hyggelig. Anonymkode: b45d0...2d6 Jeg synes du bruker veldig mye penger på julegaver ut i fra at du sier du er student og ikke har så bra økonomi. 10 griseflakslodd til hver?? Hva koster et flaxlodd da, 10-20 kr? Så mellom 200 og 400 på gaver til tante og onkel? Jeg er student selv, og jeg kjøper bare til nærmeste familie. Mamma og pappa gir julegave fra hele familien, altså dem selv, meg og lillebroren min. Anonymkode: 5c723...ab7 6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #18 Skrevet 11. november 2016 I år blir det brettspill og litt klær til folk tenker jeg Kanskje litt kremer og sånt, og littegranne leker....... Lego og My Little Pony til mine små. Anonymkode: 75619...239
Crizpo Skrevet 13. november 2016 #19 Skrevet 13. november 2016 Samboer: Skjorte og dunpute Mamma: Usikker Pappa: Vurderer en god kokkekniv da jeg vet at det trengs litt utskiftning. Han elsker Italia så han får noe spekeskinke og italiensk rødvin også Søster: Bok og trekopp Mormor: Aner ikke. Har lyst til å gi henne noe fint men hun har alt hun trenger. Hun har en sykdom som gjør at det er mye hun ikke kan spise og drikke, dessverre Morfar: Blir vel sikkert en Cognac eller en flaske god rødvin Tante: Hjemmelagde fløtekarameller i en fin skål Bestevenninne: Aner ikke Svigers: En kurv fylt med kaffe, sjokolade osv, fra Lille Special Hundene: Diverse godis og leker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå