Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor ble det startet en tråd hvos folk skrev ned lister over hva de skulle gi til hvem, syntes det var en fin tråd som ga litt inspirasjon!
 Min liste er lang, men foreløbig ikke mange julegave ideer!

Min mann: aner ikke.

Mine foreldre:Biletter til Elden på Røros.

Svigers:?

Min søster og svoger:?

Nevø10 år?

Niese 5år: Hobbysaker

Niese:1 år????

Nevø 4 år: Hotweelsbane.

Bestemor:?

Besteforeldre på svigers side: Julegruppe

2 fadderbarn på 10 og 7: ??

Min besteveninne:?

Kompispar:?

Barn til kompisbarn: Hotweelsbane.

Etter som du finner på ting sitter deg selv og oppdater listen din :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

-

Endret av 1vy
Skrevet

Jeg er student og har ikke den beste økonomien per dags dato:) Here it goes:

Mamma: to store hvite  te-kopper med engler i grått på, meget populært merke nu om dagen, som også har vaser/lysestaker/mugger osv i samme serie. Kommer selvsagt ikke på hva merket heter.

Pappa: gavekort på en sykkelbutikk som sjekker bremser  osv på sykkelen hans.

søster og svoger: De bygget hytte på fjellet. Min mor skal kjøpe dyner til dem, så da kjøper jeg sengetøy i et godt stoff og pent mønster.

Niese på 7,5år: togbillett (hun digger å ta toget)  tur/retur til Oslo fra Trondheim og billett og alt det som hører med til kinopremiere på Marcus og Martinus filmen.

Nevøer på 5år: Barneverktøykasse og verktøybelte (niesen på 7,5  får det til bursdagen sin den 12 januar)

tante og onkel:  De ønsket seg ikke noe, så de får ti griseflakslodd hver. 

Venninde: Hun er også en "fattig"-student så hun får et gavekort som fungerer i kantinene/cafeene/"restaurantene" på UiO. 

En vennindes døtre på 4 år og 1,5år som jeg er "tante" til: Elsa og Olaf nattdrakter.

Sånn ellers så har vi "Trønderbataljonen" som er stasjonert i Oslo blitt enige om at vi heller går ut og spiser en bedre middag sammen før jul, istedenfor å gi hverandre julegaver. Veldig hyggelig.

Anonymkode: b45d0...2d6

• Liker 3
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mamma: to store hvite  te-kopper med engler i grått på, meget populært merke nu om dagen, som også har vaser/lysestaker/mugger osv i samme serie. Kommer selvsagt ikke på hva merket heter.

Alv fra wiik og walsøe?

Skrevet

Samboer: Han ønsket seg en flanellskjorte, et spesielt belte og en tykk-genser, skulle ikke være så vanskelig å få tak i:) Blir sikkert et xbox-spill eller noe sånt og.

Pappa: Noen t-skjorter, et par truser og en fritidsbukse, ser litt an på pris. Litt kjedelig men det er tett før det kommer møll ut av skapet hans. Rett i flink-datter fella :fnise: 

Mamma: Høy på pæra eller The Nanny på DVD, backup er spa-gavekort.

Bror: ??

Venninne 1: Hjemmelaget Totoro-kosedyr.

Venninne 2: Vurderer business/visittkort da hun eier eget selskap, men er mulig hun har det.

Venninne 3: Hjemmelagde rundstykker og muffins.

Kompis 1: ??

Kompis 2: ??

Brevvenn: Norsk melkesjokolade + fazermints.

Kanskje jeg skal gi hver av disse hvert sitt flax-for-livet? Vet ikke hvor mye de koster.

Anonymkode: eb38f...529

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer: Han ønsket seg en flanellskjorte, et spesielt belte og en tykk-genser, skulle ikke være så vanskelig å få tak i:) Blir sikkert et xbox-spill eller noe sånt og.

Pappa: Noen t-skjorter, et par truser og en fritidsbukse, ser litt an på pris. Litt kjedelig men det er tett før det kommer møll ut av skapet hans. Rett i flink-datter fella :fnise: 

Mamma: Høy på pæra eller The Nanny på DVD, backup er spa-gavekort.

Bror: ??

Venninne 1: Hjemmelaget Totoro-kosedyr.

Venninne 2: Vurderer business/visittkort da hun eier eget selskap, men er mulig hun har det.

Venninne 3: Hjemmelagde rundstykker og muffins.

Kompis 1: ??

Kompis 2: ??

Brevvenn: Norsk melkesjokolade + fazermints.

Kanskje jeg skal gi hver av disse hvert sitt flax-for-livet? Vet ikke hvor mye de koster.

Anonymkode: eb38f...529

Flax for livet koster 25 eller 50 kr. Husker ikke helt sikkert, men tror det er 25. Ikkenoe mer enn 50 hvertfall.

• Liker 1
Skrevet

Mamma: Bodyshop Lotion og Hemp håndkrem

Pappa: Mighty Thor tegneserie

Bror: Bok

Mann:  Nye underbukser og sokker

Datter: Lego friends tivoli

Sønn: Lego Nexoknight castle

Svigermor og Hennes mann: Fin likørsjokolade boks

Svigerfar: Game of thrones Bok V

Svigersøster: Varme plushy sokker

Nevø 1: LEgo duplo

Nevø 2: Kose Bamse

Svoger: Nye tøfler

Skrevet
18 timer siden, drop-dead skrev:

Flax for livet koster 25 eller 50 kr. Husker ikke helt sikkert, men tror det er 25. Ikkenoe mer enn 50 hvertfall.

De koster 50 :)

Anonymkode: 5a4e8...e5b

• Liker 1
Skrevet

Mann: Ølfat og kanskje noe til hvis jeg kommer over noe gøy
Mamma: Hyttebok
Pappa: Pondusspill og bok
Svigermor: Sitteunderlag i ull
Svigerfar: Div spekemat
3 tantebarn: Powerbank
Tantebarn: Sengetøy
Søster: Gavekort på kino eller Platekompaniet
3 åringen: Kaptein Sabeltann skute
8 åringen: Usikker. Wii spill muligens
Venninne: Kahler lyshus

Siste søster kan jeg ikke skrive, for hun er her inne :P Ungene får også Disney on Ice biletter. Jeg var innom IKEA tidligere i dag å kjøpte julepapir. Nå klør jeg i fingrene etter å begynne å pakke inn :ler: 

Gjest accident
Skrevet

Mamma får service fra IKEA, etter hennes eget ønske.

Bestemor får brodert bilde.

...og lenger har jeg ikke kommet :P

Skrevet

Har lovt meg selv å ikke være så treig å starte med gavehandel som jeg var ifjor. Har mange vi kjøper til, så billigst og mest praktisk å starte tidlig. Meeen har ikke kommet lengre enn tre gaver av ca 50... (da medregnet vennegaver ungene gir, så her får de komme med ideer selv)

Skrevet

Har knapt begynt men jeg er i tenkeboksen :P

Samboer: Sko fra Hugo Boss og kanskje en skjorte

Far: Gavekort hos The Well og kanskje et slips

Søstrene til samboer: Te fra Kusmi

Mor til samboer: Te fra Kusmi og oljer fra Oliviers&co

Og så har jeg ikke kommet lenger :P Får oppdatere senere :) 

Skrevet

Jeg er egentlig ganske glad i å kjøpe gaver og planlegge, men i år har jeg nesten ikke planlagt noenting!

Det eneste jeg vet er at gutten jeg er forelsket i skal få noe treningstilbehør, et hjemmestrikket skjerf, favorittkjeksen og sjokoladen hans ++ :) Gleder meg til å kjøpe inn alt!

Skrevet

Vanligvis starter jeg å handle inn litt gaver allerede om sommeren, men i år har jeg ikke en gang startet å tenke på julen! Jeg starter her og nå ved å lage en liste over hvem som skal få gave i år.

Mannen min
Mor
Far
Svigermor
Svigerfar
Bestefar 1
Bestefar 2
Søster
Bror
Svigerinne
Svoger
Niese 10 år
Niese 8 år
Kollega
Venninne

I tillegg skal jeg være med på 2 pakkeleker med 3 gaver til hver i stedet for julegaver.

Det så jo overkommelig ut! Ettersom vi har kuttet ut gaver i vennegjengen og har pakkelek i stedet blir det ca 10 gaver færre i år enn i fjor.

Skrevet

Nevø og niese: De får en pakkekalender hver som var utrolig gøy å sette opp sammen :)

Mamma: hun trenger en bra kniv og annet fint til kjøkkenet med vet ikke enda hva mer hun skal få 

Bror: kurv med noen matprodukter

Svigerfar: tror også det blir en fin gavekurv

Svigermor: Aner ikke

Svigerbror: Aner ikke

Mannen: aner ikke 

Bror og svigerinne: Aner ikke :P kanskje en opplevelse?

Venninne: håndkrem,hårkur og liptint 

Sønnen hennes får av meg et sett med ullklær og av sønnen min får han en leke. 

Tante og kusiner: kutter ut gavene til de i år. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Mamma: treningsklær

Pappa: tøfler

Bror: pastamaskin

Nevø: en opplevelse sammen med tante, lekeland f.eks

Nevø: bok og puslespill (for liten til lekeland enda)

Kjæreste: treningsklær og ny bag

Bestemor: gavekort på fotpleie

Anonymkode: 843f5...a6d

Skrevet
På 10/7/2016 den 5.04, AnonymBruker skrev:

Pappa: gavekort på en sykkelbutikk som sjekker bremser  osv på sykkelen hans.

søster og svoger: De bygget hytte på fjellet. Min mor skal kjøpe dyner til dem, så da kjøper jeg sengetøy i et godt stoff og pent mønster.

Niese på 7,5år: togbillett (hun digger å ta toget)  tur/retur til Oslo fra Trondheim og billett og alt det som hører med til kinopremiere på Marcus og Martinus filmen.

Nevøer på 5år: Barneverktøykasse og verktøybelte (niesen på 7,5  får det til bursdagen sin den 12 januar)

tante og onkel:  De ønsket seg ikke noe, så de får ti griseflakslodd hver. 

Venninde: Hun er også en "fattig"-student så hun får et gavekort som fungerer i kantinene/cafeene/"restaurantene" på UiO. 

En vennindes døtre på 4 år og 1,5år som jeg er "tante" til: Elsa og Olaf nattdrakter.

Sånn ellers så har vi "Trønderbataljonen" som er stasjonert i Oslo blitt enige om at vi heller går ut og spiser en bedre middag sammen før jul, istedenfor å gi hverandre julegaver. Veldig hyggelig.

Jeg synes du bruker veldig mye penger på julegaver ut i fra at du sier du er student og ikke har så bra økonomi. 10 griseflakslodd til hver?? Hva koster et flaxlodd da, 10-20 kr? Så mellom 200 og 400 på gaver til tante og onkel? Jeg er student selv, og jeg kjøper bare til nærmeste familie. Mamma og pappa gir julegave fra hele familien, altså dem selv, meg og lillebroren min.

Anonymkode: 5c723...ab7

• Liker 6
Skrevet

I år blir det brettspill og litt klær til folk tenker jeg :) Kanskje litt kremer og sånt, og littegranne leker....... 

Lego og My Little Pony til mine små.

Anonymkode: 75619...239

Skrevet

Samboer: Skjorte og dunpute

Mamma: Usikker

Pappa: Vurderer en god kokkekniv da jeg vet at det trengs litt utskiftning. Han elsker Italia så han får noe spekeskinke og italiensk rødvin også

Søster: Bok og trekopp

Mormor: Aner ikke. Har lyst til å gi henne noe fint men hun har alt hun trenger. Hun har en sykdom som gjør at det er mye hun ikke kan spise og drikke, dessverre

Morfar: Blir vel sikkert en Cognac eller en flaske god rødvin

Tante: Hjemmelagde fløtekarameller i en fin skål

Bestevenninne: Aner ikke

Svigers: En kurv fylt med kaffe, sjokolade osv, fra Lille Special

Hundene: Diverse godis og leker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...