AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #1 Del Skrevet 6. oktober 2016 Fra ungdomskolen har de vært en gjeng med venner. Alle kompisene har alltid hengt sammen, så har de alltid tatt med jentene. Disse jentene de misliker meg, noe jeg har merket fra starten. Først så trodde jeg at jeg var paanoid, så har samboer lenge trodd det. For når han kommer alene er det "åååh, hvor er x, så kjedelig at hun ikke kunne komme." Og de gangene jeg kommer får jeg såvidt et hei. Jeg har opplevd noen ganger at når jeg setter meg for å prate med noen så flytter folk seg eller slutter å prate. Eller andre ganger så blir jeg bare sittende, prøver å ta kontakt, får et kort svar også over til ny samtale mellom noen andre. Samboer har forstått hvordan jentene holder på , så når det er ting er han med pga gutta. Og det skjønner jeg. Det er helt ok, for de gangene jeg har møtt gutta uten damene sine er de kjempe koselige. Mange ganger har jeg invitert jentene alene som en gruppe uten gutta, eller en enkelt. På fest, vinkveld, lunsj etc. Det er to stk jeg kommer overns med, men de er lite med denne gjenge fordi de har venner andre steder. Og når vi henger sammen er vi alene. Men disse faste jentene så har jeg alltid fått nei, eller hvis de har blitt med så viser de aldri samme initiativ tilbake. Selvom jeg vet at de har middager, filmkvelder, aktivitetsdager seg i mellom. Jeg har over en lang periode nå blitt ganske utestengt på gode gamle mobbemåten, barneskole stadiet. Jeg bryr meg egentlig ikke og kommer på arrangementer der samboer og jeg er invitert selv om jeg vet jeg kun er invitert pga han. Og jeg kommer mest sannsynlig til å enten sitte oppå samboer eller alene. Så prøver jeg gang på gang. Det kom meg for øret nøyaktige ord som jeg har blitt baksnakket om jeg tok det opp med ei som alle føler seg trygg på for å se om vi kunne få slutt på det. Det ble vel egentlig bare verre. Mindre kontakt og mer blikk. Jaja tenkte nå jeg. Jeg har prøvd å dempe min personlighet lenge, være mer stille, liksom litt sjenert, ha lite meninger og bare følge strømmen. Ingenting hjelper. Så en periode igjen lot jeg det være og uttalte meg enig i en diskusjon med en av disse jentene og ble mer eller mindre halshugd. Så min følelse er at uansett hvordan jeg oppfører meg så finner de noe galt i det. Er jeg stille så er jeg alene. Syns jeg så får jeg høre det, ikke komme her å tro at jeg er noe. Det har vært et par ganger jeg har vært i kjempe fest humør utenat de andre er det. Og da blir jeg snakka om både på fest og etterpå. Men det er ok om de andre jentene er sånn. Da er det ingen snakk. Jeg "må" mer eller mindre alltid se noe til disse pga samboer og hans kompiser. Jeg har kuttet ut å være med på flere ting, jeg blir heller hjemme. Men hvordan takle disse i lengden? Hva gjør jeg og hva burde jeg ikke gjøre? Anonymkode: 1a4d4...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #2 Del Skrevet 6. oktober 2016 De liker deg ikke, ferdig. Har du ikke venner utenfor denne gruppen? Andre venner enn samboeren din sine venner? Er det ikke bedre å få litt alenetid og kanskje få seg nye venner? Du trenger ikke å følge etter samboeren din. Ville det vært bedre for deg om de var falske og latet som om de likte deg for at du kunne føle deg inkludert? Få deg venner som liker deg, ikke vær påtrengende mot folk som har vist deg så tydelig at de ikke liker deg. Anonymkode: a314b...3a0 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. oktober 2016 #3 Del Skrevet 6. oktober 2016 Du trenger ikke å klenge på denne kameratgjengen og damerne deres, du kan bruke tid på dine egne venner istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #4 Del Skrevet 6. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De liker deg ikke, ferdig. Har du ikke venner utenfor denne gruppen? Andre venner enn samboeren din sine venner? Er det ikke bedre å få litt alenetid og kanskje få seg nye venner? Du trenger ikke å følge etter samboeren din. Ville det vært bedre for deg om de var falske og latet som om de likte deg for at du kunne føle deg inkludert? Få deg venner som liker deg, ikke vær påtrengende mot folk som har vist deg så tydelig at de ikke liker deg. Anonymkode: a314b...3a0 Jeg har endel venner utenom, men disse inviterer ofte oss (samboer) til aktivitetsdager, turer, fester etc. Jeg er hjemme så og si hver gang. Men f.eks nå er det snart halloween og det er så klart et arrangement. Jeg liker utkledningsfester så den kvelden vil jeg ut. Da er alternativet å være hjemme eller på fest med disse, for flere av mine venner har barn og familier så de fester ikke slike dager. De er jo falske sånn de er nå. Kanskje én av de som har kommet til meg og sagt det slle Ndre snakker om bak min rygg. Jeg får blikk, jeg blir utestengt, latt være å pratet til. Men ingen av de som er verst på det har faktisk fortalt meg hva jeg eventuelt må bli bedre på da. Jeg vet jeg kun blir invitert fordi samboer er invitert ut fra noe ei sa om ei annen. Der blir alle invitett uansett, så lar de bare være å prate med den de ikke liker. Nei siden januar nå har ikke jeg invitert til noe. Over sommeren var jeg kun med på et arrangement og da satt jeg kun å pratet med svigerinne. Anonymkode: 1a4d4...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #5 Del Skrevet 6. oktober 2016 2 minutter siden, O.G. skrev: Du trenger ikke å klenge på denne kameratgjengen og damerne deres, du kan bruke tid på dine egne venner istedet. Så jeg burde faktisk takke nei til alle arrangement? Anonymkode: 1a4d4...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. oktober 2016 #6 Del Skrevet 6. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så jeg burde faktisk takke nei til alle arrangement? Anonymkode: 1a4d4...bfe Nei, vær der på de viktige ut av dem, men ellers ikke ta noe kontakt med disse damerne, snakk med mennene istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #7 Del Skrevet 6. oktober 2016 Akkurat nå, O.G. skrev: Nei, vær der på de viktige ut av dem, men ellers ikke ta noe kontakt med disse damerne, snakk med mennene istedet. Så lenge damene deres er tilstedet prater ikke de mennene med meg. Var en gang jeg skulle hente samboer på noe da de bare var gutt. Da skravla føere av de lenge med meg og ga meg klem etter å ha kjørt de hjem. Neste arrangement så ser de ikke i min retning en gang, flytter seg hvis jeg setter meg for å skravle. Og disse jentene de beskytter virkelig hverandre. Så i situasjoner der muligens en eller to var uenig med en annen så sier de det ikke. De jentene som har vært der lengst har liksom alltid rett og styrer showet. Var ei som sa til meg, som ble sammen med typen for kun et par år siden, at han er veldig opptatt at hun er venn med alle. Hun sa at hun ser hvordan jeg blir behandlet, men hun kan ikke si for eller i mot så lenge de er der. Fordi typen er opptatt av at hun er venn med alle. Anonymkode: 1a4d4...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. oktober 2016 #8 Del Skrevet 6. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lenge damene deres er tilstedet prater ikke de mennene med meg. Var en gang jeg skulle hente samboer på noe da de bare var gutt. Da skravla føere av de lenge med meg og ga meg klem etter å ha kjørt de hjem. Neste arrangement så ser de ikke i min retning en gang, flytter seg hvis jeg setter meg for å skravle. Og disse jentene de beskytter virkelig hverandre. Så i situasjoner der muligens en eller to var uenig med en annen så sier de det ikke. De jentene som har vært der lengst har liksom alltid rett og styrer showet. Var ei som sa til meg, som ble sammen med typen for kun et par år siden, at han er veldig opptatt at hun er venn med alle. Hun sa at hun ser hvordan jeg blir behandlet, men hun kan ikke si for eller i mot så lenge de er der. Fordi typen er opptatt av at hun er venn med alle. Anonymkode: 1a4d4...bfe Det er tydelig at du blir sett på som en trussel for noe av dem. Var de god venninne av eksen til typen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #9 Del Skrevet 6. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har endel venner utenom, men disse inviterer ofte oss (samboer) til aktivitetsdager, turer, fester etc. Jeg er hjemme så og si hver gang. Men f.eks nå er det snart halloween og det er så klart et arrangement. Jeg liker utkledningsfester så den kvelden vil jeg ut. Da er alternativet å være hjemme eller på fest med disse, for flere av mine venner har barn og familier så de fester ikke slike dager. De er jo falske sånn de er nå. Kanskje én av de som har kommet til meg og sagt det slle Ndre snakker om bak min rygg. Jeg får blikk, jeg blir utestengt, latt være å pratet til. Men ingen av de som er verst på det har faktisk fortalt meg hva jeg eventuelt må bli bedre på da. Anonymkode: 1a4d4...bfe Hvorfor går du ikke ut med de andre vennene dine istedenfor å være med folk som ikke liker deg? Og hva gjør deres oppførsel mot deg falsk? Hadde de smilt og snakket lite med deg, så kan jeg skjønne at de var faske, men disse viser deg at de ikke liker deg og de viser deg at de helst ikke vil at du skal være med. Disse høres veldig ærlige ut, altså ikke falske. Anonymkode: a314b...3a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. oktober 2016 #10 Del Skrevet 6. oktober 2016 Mnja, hvis det er noen sjefsbitcher blant damerne i en sånn kameratgjeng, så vil det alltids være noen som faker og ikke sier meningen sin av frykt for å trampe dem på tærne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #11 Del Skrevet 6. oktober 2016 8 minutter siden, O.G. skrev: Det er tydelig at du blir sett på som en trussel for noe av dem. Var de god venninne av eksen til typen din? Nei, ingen var venn med henne. Hun var endel år yngre enn de. Det er flere som faktisk har sagt at det er godt han har funnet seg noen det går an å føre en samtale med. Hun var vist ikke av den sosiale typen. Anonymkode: 1a4d4...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #12 Del Skrevet 6. oktober 2016 8 minutter siden, O.G. skrev: Mnja, hvis det er noen sjefsbitcher blant damerne i en sånn kameratgjeng, så vil det alltids være noen som faker og ikke sier meningen sin av frykt for å trampe dem på tærne. Det er nettopp det. Selv om jeg får et par på alenehånd så kommer dette tydelig frem. De begynner å mumle, sier at de ikke ville blande seg. Eller så sier de at den jenta hadde jo rett. Men når jeg snakker med en av foreldrene mine (som alltid setter meg på plass når jeg tar feil, som hater drama) så får jeg høre at jeg var real/rettferdig. Et par ganger har jeg fått høre av min forelder at jeg må holde meg unna sånt drama, den vil ikke at jeg skal være "typisk jente." Anonymkode: 1a4d4...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. oktober 2016 #13 Del Skrevet 6. oktober 2016 Typen din hjelper ikke på akkurat, men bruk heller tid på egne venner og så kan du og fyren din kanskje skaffe dere noen venner på eiga hånd utenom kameratgjengen. Alltids greit å ha mer enn en flokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ClickB4it Skrevet 6. oktober 2016 #14 Del Skrevet 6. oktober 2016 Jeg hadde bare droppet hele greia. Funnet på ting med andre venner, heller tatt en rolig hjemme-alene-kveld enn å ha det sånn som det der. Ærlig talt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #15 Del Skrevet 6. oktober 2016 4 minutter siden, O.G. skrev: Typen din hjelper ikke på akkurat, men bruk heller tid på egne venner og så kan du og fyren din kanskje skaffe dere noen venner på eiga hånd utenom kameratgjengen. Alltids greit å ha mer enn en flokk. Nei han har en tendens til å si at han kun er med for kompisene. Også ikke blande seg mer. Han "trøster" meg hjemme, men ovenfor han så er jo jentene og gutta egentlig ekstra falske da. De vil vel ikke at han skal merke det så godt. Anonymkode: 1a4d4...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. oktober 2016 #16 Del Skrevet 6. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei han har en tendens til å si at han kun er med for kompisene. Også ikke blande seg mer. Han "trøster" meg hjemme, men ovenfor han så er jo jentene og gutta egentlig ekstra falske da. De vil vel ikke at han skal merke det så godt. Anonymkode: 1a4d4...bfe Da synes jeg at han er hakket for uselvstendig og gir etter for gruppeånden han også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 6. oktober 2016 #17 Del Skrevet 6. oktober 2016 Wow! De ser helt klart på deg som en trussel på en eller annen måte! Det finnes ingen annne grunn for sånn oppførsel. Høres skikkelig Hollywood-fruer ut! Jeg hadde ikke giddet, men skjønner at det er vanskelig. Jeg er så trassig at jeg en dag hadde klikket og fortalt dem hvor elendig og ondskapsfullt de oppfører seg mot deg. Deretter bedt dem dra til helvete fordi jeg ikke ville brult livet mitt på å please en gjeng uinteressante drittkjerringer! Så hadde jeg gått og aldri sett meg tilbake. Dratt ut med andre når typen skulle med dem o.l Men det er sikkert lurere å ikke gjøre det på min måte, hehe! Synes typen burde stått opp for deg! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #18 Del Skrevet 6. oktober 2016 Akkurat nå, O.G. skrev: Da synes jeg at han er hakket for uselvstendig og gir etter for gruppeånden han også da. Ja det er egentlig sånn. Men jeg er veldig selvstendig og tåler mye på egenhånd altså. Bare 2 år med dette som har fått meg hit jeg er nå at jeg lager tråden. Anonymkode: 1a4d4...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. oktober 2016 #19 Del Skrevet 6. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det er egentlig sånn. Men jeg er veldig selvstendig og tåler mye på egenhånd altså. Bare 2 år med dette som har fått meg hit jeg er nå at jeg lager tråden. Anonymkode: 1a4d4...bfe Skjønner du har fått nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #20 Del Skrevet 6. oktober 2016 Akkurat nå, Ulla Ullsokk skrev: Wow! De ser helt klart på deg som en trussel på en eller annen måte! Det finnes ingen annne grunn for sånn oppførsel. Høres skikkelig Hollywood-fruer ut! Jeg hadde ikke giddet, men skjønner at det er vanskelig. Jeg er så trassig at jeg en dag hadde klikket og fortalt dem hvor elendig og ondskapsfullt de oppfører seg mot deg. Deretter bedt dem dra til helvete fordi jeg ikke ville brult livet mitt på å please en gjeng uinteressante drittkjerringer! Så hadde jeg gått og aldri sett meg tilbake. Dratt ut med andre når typen skulle med dem o.l Men det er sikkert lurere å ikke gjøre det på min måte, hehe! Synes typen burde stått opp for deg! Hehe. Jeg kommer nok aldri til å fortelle de hva jeg mener om de på en sånn måte. For da gir jeg de jo grunn til å prate. Ser det for meg "skulle hørt hva hun sa og vi har jo aaaldri gjort noe.." Jeg føler jeg ikke er vant til slikt drama, altså alle opplevde vel litt mobbing på barneskolen. Det er dit hen jeg kan relatere dette liksom. Jentene er somregel 25-30 år gamle. Jeg ser bare ikke hvilke måte jeg er noen trussel. Alle er i stabile forhold (ser sånn ut hvert fall.) Flere av de er mye penere og mer jentete enn meg. Når jeg skulle hente de gutta f.eks kom jeg usminka i samboers joggebukse og hettegenser. Greia er bare at samboer er ganske bestemt på å invitere sine venner (disse)i vårt bryllup. Da har jeg bedt han om å sette til gutta også bare skrive +1 i stedet for til hun og han. For det er jo gutta han vil invitere. Anonymkode: 1a4d4...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå