AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #1 Skrevet 6. oktober 2016 Tenkte på det da jeg gikk ute i går.. hunder er egentlig veldig skitne dyr, de tisser overalt og bæsjer der det passer dem, uten så mye som å verken tørke seg eller vaske seg etterpå. Lar du hunden spasere rett fra tur og opp i sofa/seng eller vasker du hunden først? Nå er hunden min død, men da han levde hadde han kronisk diaré (var hos vet) og vasking i rumpa var daglig/hver gang han hadde bæsja. Så hos oss ble han vasket og fikk ikke nærme seg sofa før det var gjort. Jeg vet at mange bare slipper inn hunden etter tur, og opp i sofaen der andre mennesker skal være, og-det er ekkelt synes jeg. Vi mennesker går ikke nakne inn på do og gjør fra oss både nr 1 og br 2 før vi, uten å tørke eller vaske oss, går inn i stua OG setter oss i sofaen. Så hvorfor skal hunder det? Tenker folk ikke over at hunden har avføring i rumpa osv? Anonymkode: 023ee...021
skruf Skrevet 6. oktober 2016 #2 Skrevet 6. oktober 2016 Nei, hunden får ikke lov oppi sofa eller seng. Både pga pels overalt og møkk som setter seg fast i poter og pels (ja, vi vasker av henne hvis hun er veldig skitten etter tur, men likevel så vil det alltid være noe) og pga flått som kan gjemme seg i pelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #3 Skrevet 6. oktober 2016 Min hund får lov å ligge i seng og sofa, gamlehunden fikk ikke lov. Den jeg har nå drar med seg minimalt med drit og lort inn, da han er veldig korthåret. Gamlehunden var semilanghåret og dro meg seg mye rart inn. For meg er endel av kosen med hund det å kunne kose med den, men det skal sies at hunden får ikke være i sengen når vi sover fordi hunden breier seg over hele sengen. Den får komme opp en tur på morgenen og kvelden. Kan si med hånden på hjertet at jeg ikke bryr meg om baseluskene som hunden drar med seg, det er for meg viktigere med nærheten og kosen det gir å ha hunden i nærheten Anonymkode: 83338...cd6 5
Rainbow Skrevet 6. oktober 2016 #5 Skrevet 6. oktober 2016 Ikke i senga, nettopp fordi han har gått ute i så mye skitt. I tillegg reagerer jeg på støv, og han røyter. Men i sofaen får han være. Han har to kroker han foretrekker, og vil ikke kose. Syns det er koselig å se på den store pelsballen som krøller seg sammen på sofaen. Når han har bæsj i rompa syns det godt, så da tørkes og/eller dusjes han når vi kommer fra tur.
skruf Skrevet 6. oktober 2016 #6 Skrevet 6. oktober 2016 Ikke noe problem med kos og nærhet selv om hunden vår ikke får lov oppi sofa og seng.. Hun ligger f.eks nedom sofaen mens jeg ligger på sofaen, har ei hånd ned på henne som koser. Jeg liker også å legge meg ned på gulvet sammen med henne, ligger tett inntil og bare koser oss.
fiole Skrevet 6. oktober 2016 #7 Skrevet 6. oktober 2016 Jeg har ikke hund nå lenger men sofa var greit viss teppet var på plass, seng og soverom forbudt.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #8 Skrevet 6. oktober 2016 Jepp, min hund breier seg både i sofaen og senga! Ser ikke helt poenget med å ha hund hvis man skal nekte den tilgang til familien. Anonymkode: a7994...087 8
Gjest Hapi Skrevet 7. oktober 2016 #9 Skrevet 7. oktober 2016 En av grunnene til at jeg har hund er å kunne ha den i fanget eller ved siden av meg i sofaen. Skjønner ikke vitsen med å ha hund om man ikke kan kose med de. Hår og dritt kommer i andre rekke, er oppvokst i fjøs og stall så tenker ikke over det. Men jeg legger selvfølgelig merke til hva de har med seg inn, en veldig skitten hund vasker jeg før hun får hoppe opp i møblene.
The Kitten Skrevet 7. oktober 2016 #10 Skrevet 7. oktober 2016 På 10/6/2016 den 9.37, AnonymBruker skrev: Jepp, min hund breier seg både i sofaen og senga! Ser ikke helt poenget med å ha hund hvis man skal nekte den tilgang til familien. Anonymkode: a7994...087 Enig! Nå har jeg ikke hund selv, men passer en ganske ofte. Når den er hos meg får den komme opp i både sofa og seng. Det gjør den forøvrig hos eieren også. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #11 Skrevet 7. oktober 2016 8 minutter siden, The Kitten skrev: Enig! Nå har jeg ikke hund selv, men passer en ganske ofte. Når den er hos meg får den komme opp i både sofa og seng. Det gjør den forøvrig hos eieren også. hehe,jeg leste litt fort første gang, å trodde du skrev "det for eieren å" Anonymkode: 4b100...4e7
The Kitten Skrevet 7. oktober 2016 #12 Skrevet 7. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: hehe,jeg leste litt fort første gang, å trodde du skrev "det for eieren å" Anonymkode: 4b100...4e7 Hahaha. Eieren er faktisk eksen min, så han fikk lov før, men ikke nå lenger.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #13 Skrevet 7. oktober 2016 1 minutt siden, The Kitten skrev: Hahaha. Eieren er faktisk eksen min, så han fikk lov før, men ikke nå lenger. Anonymkode: 4b100...4e7
Timsy Skrevet 7. oktober 2016 #14 Skrevet 7. oktober 2016 På 6. oktober 2016 den 7.43, AnonymBruker skrev: Tenkte på det da jeg gikk ute i går.. hunder er egentlig veldig skitne dyr, de tisser overalt og bæsjer der det passer dem, uten så mye som å verken tørke seg eller vaske seg etterpå. Lar du hunden spasere rett fra tur og opp i sofa/seng eller vasker du hunden først? Nå er hunden min død, men da han levde hadde han kronisk diaré (var hos vet) og vasking i rumpa var daglig/hver gang han hadde bæsja. Så hos oss ble han vasket og fikk ikke nærme seg sofa før det var gjort. Jeg vet at mange bare slipper inn hunden etter tur, og opp i sofaen der andre mennesker skal være, og-det er ekkelt synes jeg. Vi mennesker går ikke nakne inn på do og gjør fra oss både nr 1 og br 2 før vi, uten å tørke eller vaske oss, går inn i stua OG setter oss i sofaen. Så hvorfor skal hunder det? Tenker folk ikke over at hunden har avføring i rumpa osv? Anonymkode: 023ee...021 Vi har en røytefri hund. Hun får gå i seng og sofa som hun vil. Er hun skitten på labbene etter tur dusjer vi labbene. Om natta sover hun i senga vår. Katta får også gå fritt. Vi har ikke skaffet oss dyr for at de skal ligge alene i en krok på gulvet. 3
Fru Uperfekt Skrevet 7. oktober 2016 #15 Skrevet 7. oktober 2016 På 6. oktober 2016 den 7.43, AnonymBruker skrev: Tenkte på det da jeg gikk ute i går.. hunder er egentlig veldig skitne dyr, de tisser overalt og bæsjer der det passer dem, uten så mye som å verken tørke seg eller vaske seg etterpå. Lar du hunden spasere rett fra tur og opp i sofa/seng eller vasker du hunden først? Nå er hunden min død, men da han levde hadde han kronisk diaré (var hos vet) og vasking i rumpa var daglig/hver gang han hadde bæsja. Så hos oss ble han vasket og fikk ikke nærme seg sofa før det var gjort. Jeg vet at mange bare slipper inn hunden etter tur, og opp i sofaen der andre mennesker skal være, og-det er ekkelt synes jeg. Vi mennesker går ikke nakne inn på do og gjør fra oss både nr 1 og br 2 før vi, uten å tørke eller vaske oss, går inn i stua OG setter oss i sofaen. Så hvorfor skal hunder det? Tenker folk ikke over at hunden har avføring i rumpa osv? Anonymkode: 023ee...021 Hunden har sine egne stoler som den kan bruke og vet at det kun er i de hun kan ligge, hun går ikke i sengene eller i sofaene. Eneste er at hun av og til glemmer seg og legger seg på hoppemadrassen til ungene.
Saphyria Skrevet 10. oktober 2016 #16 Skrevet 10. oktober 2016 Jupp, her får den være i senga, stressless'n og sofaen, selv når vi nettopp har vært ute. Den gjør fra seg tidlig på turen og er veldig flink til å vaske seg selv, så tisset er forlengst tørket og avføring synes ganske fort dersom det skulle henge noe igjen. Legger ofte eit pledd eller dynetrekk i sofaen som den ligger oppå. 1
Kragebein Skrevet 10. oktober 2016 #17 Skrevet 10. oktober 2016 Ja, hunden får hoppe opp og ned av sofa og seng som han selv ønsker. Nå har vi en hvit, røytefri hund som ikke tar med seg så mye skitt (og blir skylt i dusjen om han skifter farge), men i vår familie har alle slags hunder alltid fått være på møbler. 1
Gjest O.G. Skrevet 10. oktober 2016 #18 Skrevet 10. oktober 2016 Hunden her hopper ikke opp i noe som helst, hun unngår eiga pledd også. Mellom sofa og stuebord er foretrukket soveplass.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #19 Skrevet 10. oktober 2016 Ekkelt med folk som har hund i senga. Man skal sove der. Hvis dere hadde barbeint ute et par ganger om dagen, hadde dere da lagt dere i senga uten å vaske dere på beina? Eller vasker dere potene til hunden når dere kommer inn? Sofa er nå en ting, men senga? Anonymkode: 7811e...503 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #20 Skrevet 10. oktober 2016 På Thursday, October 06, 2016 den 7.59, skruf skrev: Ikke noe problem med kos og nærhet selv om hunden vår ikke får lov oppi sofa og seng.. Hun ligger f.eks nedom sofaen mens jeg ligger på sofaen, har ei hånd ned på henne som koser. Jeg liker også å legge meg ned på gulvet sammen med henne, ligger tett inntil og bare koser oss. Enig. Synes det er rart med de som sier at det er viktig med kos og nærhet, så derfor må hunden være i senga. Så dere kan ikke gi hunden kos andre plasser en i senga? Anonymkode: 7811e...503 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå