1Cecilie Skrevet 6. oktober 2016 #1 Skrevet 6. oktober 2016 (endret) Hei! Jeg avsluttet helse- og sosial i 2012. Da hadde jeg gått ferdig begge årene. I stede for bli lærling, så meldte jeg meg på påbygg i stedet. Jeg ønsker å bli lærling nå, men vet ikke om jeg fortsatt har krav på å gå ut som lærling etter 4 år? Eller om det ikke har noe å si. Spm er derfor; kan jeg bli lærling fortsatt? I såfall, hvordan blir jeg det? Takk! Endret 6. oktober 2016 av 1Cecilie
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #2 Skrevet 6. oktober 2016 Dersom du fullførte påbygging, har du også brukt opp årene som rettighetselev. Anonymkode: c6507...f41 1
Zidji Skrevet 6. oktober 2016 #3 Skrevet 6. oktober 2016 Alle kan bli lærling, uavhengig av alder eller hva du har tatt av utdannelse Du må bare finne en bedrift som er villig til å skrive kontrakt med deg. Det finnes flere måter å bli lærling på som voksen uten ungdomsrett
Frk.K Skrevet 6. oktober 2016 #4 Skrevet 6. oktober 2016 Snakk med inntakskontoret i kommunen din Men jeg ser ikke noe hindring i hvorfor du ikke skal kunne bli det, så lenge du har fullført skolegang. Mange som tar påbygg før de tar læretid også er det mange som tar læretid også påbygg etterpå.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #5 Skrevet 6. oktober 2016 17 minutter siden, Frk.K skrev: Snakk med inntakskontoret i kommunen din Men jeg ser ikke noe hindring i hvorfor du ikke skal kunne bli det, så lenge du har fullført skolegang. Mange som tar påbygg før de tar læretid også er det mange som tar læretid også påbygg etterpå. Snakk med inntakskontoret i FYLKESKOMMUNEN. Anonymkode: 09c05...72e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #6 Skrevet 10. oktober 2016 Det er vel bare å sende inn søknad det, lærlingstillinger utlyses vanligvis etter nyttår. Er det sånn at du ville begynt nå med en gang ville jeg tatt kontakt med ditt lokale opplæringskontor. Eks. Opplæringskontoret i Hordaland, Oppland, Vest-Agder osv Disse kan finnes lokalt, men oftest for hvert fylke. Fylkeskommunen vet hvem du skal kontakte om du er usikker. Anonymkode: 0abad...366
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå