Gå til innhold

Fitbiten registrerer ikke skritt med barnevogn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en Fitbit charge hr etter å ha lest at denne skal telle skritt selv med barnevogn, men det gjør ikke min!

gikk en 2 timers lang tur med vogn i dag, og når jeg kom hjem sto det kun 3.000 skritt. Når jeg derimot ikke har med vognen er samme turen laangt over det dobbelte..

Er det min det er noe galt med? Noen tips til hva jeg kan gjøre? Fungerer det å legge den i lomme når jeg går med vogn? Eller vil da mangelen på hr ødelegge? 

Noen innstillinger jeg kan stille på?

fryktelig frustrerende! Kjøpte den KUN fordi den skulle fungere selv med barnevogn!!

Anonymkode: bcc19...9e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke innstilling da? Jeg har en selv og den tellee skritt når jeg sykler! Frustrerende. Men jeg tror det skal være mulig å lære den å gjenkjenne aktivitet. Lite hjelp i meg, men jeg lurer på det samme!

Anonymkode: 4f303...c82

Skrevet

Om det er noe galt med din skal jeg ikke si, men min teller skritt når jeg bruker handlevogn, og det blir jo det samme som barnevogn.

Er den helt ny for deg?
Det kan hende at den bruker noen dager på å gjenkjenne pulsen din, og dermed registrere aktivitet.

Eller så kan det være at den ikke er oppdatert.  (Min registrerte ikke aktivitet automatisk i begynnelsen, men etter en oppdatering gjorde den det)
Gå inn på fitbitappen og søk etter oppdateringer, og se om det løser problemet.

Hvis ikke den gjør det automatisk kan du holde inn knappen og sette igang aktivitetsregistrering på den måten.

Anonymkode: e6350...8e1

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det er noe galt med din skal jeg ikke si, men min teller skritt når jeg bruker handlevogn, og det blir jo det samme som barnevogn.

Er den helt ny for deg?
Det kan hende at den bruker noen dager på å gjenkjenne pulsen din, og dermed registrere aktivitet.

Eller så kan det være at den ikke er oppdatert.  (Min registrerte ikke aktivitet automatisk i begynnelsen, men etter en oppdatering gjorde den det)
Gå inn på fitbitappen og søk etter oppdateringer, og se om det løser problemet.

Hvis ikke den gjør det automatisk kan du holde inn knappen og sette igang aktivitetsregistrering på den måten.

Min har også det problemet som beskrevet i HI.

Jeg blir helt galen!

For meg er den i hvert fall et par uker gammel, og har brukt den hver dag. Vet ikke om den registrerer handlevogn, har ikke dobbeltsjekket, men barnevogn er jeg sikker på. Går i byen hele dagen og den sier jeg har gått 2000 skritt... 

:( 

Skrevet

Jeg har aldri skjønt poenget med slike skrittellere. Hvorfor er det viktig å registrere hvor mange skritt man har gått i løpet av en dag for eksempel?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, mjauritz skrev:

Min har også det problemet som beskrevet i HI.

Jeg blir helt galen!

For meg er den i hvert fall et par uker gammel, og har brukt den hver dag. Vet ikke om den registrerer handlevogn, har ikke dobbeltsjekket, men barnevogn er jeg sikker på. Går i byen hele dagen og den sier jeg har gått 2000 skritt... 

:( 

Som skrevet over, har du søkt etter oppdatering? Det hjalp for meg. ☺

54 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg har aldri skjønt poenget med slike skrittellere. Hvorfor er det viktig å registrere hvor mange skritt man har gått i løpet av en dag for eksempel?

Det er mange grunner. 

Mange bruker skritteller fordi de vil bli bevisste på aktivitet, andre gjør det for konkurransens del, og noen gjør det av helsemessige årsaker.  (Jeg tilhører siste gruppe)

Jeg tror du vil få like mange grunner oppgitt som det er mennesker som bruker dem. 

Anonymkode: 65bb4...59e

• Liker 2
Skrevet

Er dette en ny versjon av fitbiten? 

Jeg fikk meg hr charge i fjor høst og har gått daglig turer med barnevogn siden, og min teller skritt og km like lett med som uten vogn.. 
Ville prøvd som andre over her sa å søke etter oppdateringer, eller så ville jeg rett og slett klaget for den skal registrere skrittene med vogn også, vi var flere i barselgruppa som hadde det uten problemer. :) 

Skrevet

Putt den i bukselomma. Når du har hendene på håndtaket så er de jo helt i ro og merker ikke at du går. 

Anonymkode: 66b36...340

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Putt den i bukselomma. Når du har hendene på håndtaket så er de jo helt i ro og merker ikke at du går. 

Registeret vel ikke pulsen i bukselomma da.... men kanskje skrittene

Skrevet
2 minutter siden, Smily :-* skrev:

Registeret vel ikke pulsen i bukselomma da.... men kanskje skrittene

Ja men hvem sjekker puls når man går på trilletur?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det nok noen som gjør :) 

Skrevet
10 timer siden, Beccy87 skrev:

Er dette en ny versjon av fitbiten? 

Jeg fikk meg hr charge i fjor høst og har gått daglig turer med barnevogn siden, og min teller skritt og km like lett med som uten vogn.. 
Ville prøvd som andre over her sa å søke etter oppdateringer, eller så ville jeg rett og slett klaget for den skal registrere skrittene med vogn også, vi var flere i barselgruppa som hadde det uten problemer. :) 

Finner ingen oppdateringer i appstore, er det noen andre steder jeg må sjekke? Har ikke hatt den spesielt lenge.

11 timer siden, Arabella skrev:

Vel, jeg for eksempel bruker den for å telle kcal og skritt om dagen slik at jeg vet når jeg har gjort en "god" jobb :) Altså at hvis jeg har vært mye sittestillende så ser jeg at jeg har gått for lite og da går jeg en tur på kvelden. Det hadde jeg nok ikke gjort om jeg ikke hadde hatt oversikt over det :) 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, mjauritz skrev:

Finner ingen oppdateringer i appstore, er det noen andre steder jeg må sjekke? Har ikke hatt den spesielt lenge.

Vel, jeg for eksempel bruker den for å telle kcal og skritt om dagen slik at jeg vet når jeg har gjort en "god" jobb :) Altså at hvis jeg har vært mye sittestillende så ser jeg at jeg har gått for lite og da går jeg en tur på kvelden. Det hadde jeg nok ikke gjort om jeg ikke hadde hatt oversikt over det :) 

Ikke i AppStore, men i selve appen..

Anonymkode: 88c6b...5ea

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som ønsker å komme i form igjen etter svangerskapet er ofte interessert i sånt. :) 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, mjauritz skrev:

På mobilen eller dataen skal du ha en app som heter Fitbit connect.

Inne på den kan du søke etter oppdateringer.

Skrevet

Har du valgt "non-dominant" i wrist placement?

Skrevet

Jeg har samme problemet. Endte med at jeg festet den rundt foten med binders når jeg trillet tur :ler: Mini var heldigvis blitt såpass stor når jeg fikk den, at han sluttet helt med vogn rett etterpå, så jeg har dessverre ikke en bedre løsning.

Anonymkode: 64f1d...e2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...