Gå til innhold

Flink til å argumentere for meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er dårlig på å innrømme feil. Jeg er derimot flink til å argumentere for hvorfor jeg har rett. Og en tendens til å gjøre det hver gang noen mener at jeg tar feil. Samboeren min er også slik, men lettere for å gi seg ovenfor venner fordi han rett og slett bryr seg for lite om div temaer.

Hva tenker andre om slike folk?

Anonymkode: 00dd5...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dårlig på å innrømme feil. Jeg er derimot flink til å argumentere for hvorfor jeg har rett. Og en tendens til å gjøre det hver gang noen mener at jeg tar feil. Samboeren min er også slik, men lettere for å gi seg ovenfor venner fordi han rett og slett bryr seg for lite om div temaer.

Hva tenker andre om slike folk?

At det er lurt å holde de på en armlengdes avstand.

Anonymkode: d5a11...49e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig slitsomt med folk som ikke klarer å innrømme at de har tatt feil :) 

Anonymkode: 944c1...5f0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig slitsomt med folk som ikke klarer å innrømme at de har tatt feil :) 

Tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har tatt feil hittil i år. Samme i fjor. 

Hvis jeg ser at den andre mener like bestemt det de gjør så har jeg full respekt for de. Og lett for å være enige om å være uenig. Man må ikke være enig med alle, men man er jo venner fordet. Når noen mener noe like sterkt, uansett om det er motsatt av meg så får jeg veldig respekt for den personen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har tatt feil hittil i år. Samme i fjor. 

"Selv når jeg tar feil har jeg rett". Som sagt, holder slike som deg på en armlengdes avstand.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selv når jeg tar feil har jeg rett". Som sagt, holder slike som deg på en armlengdes avstand.

Neida. Flere ganger har jeg tatt grundig feil og da har jeg innrømmet det ovenfor den jeg har pratet med. Eller hvis jeg har pratet om en sak fra et synspunkt og noen forteller om andre måter å si det på så klarer jeg å se det på den måten. Litt sånn, oi det er sant det har jeg ikke tenkt på.

Er jeg fortsatt fæl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg ser at den andre mener like bestemt det de gjør så har jeg full respekt for de. Og lett for å være enige om å være uenig. Man må ikke være enig med alle, men man er jo venner fordet. Når noen mener noe like sterkt, uansett om det er motsatt av meg så får jeg veldig respekt for den personen da.

Det er bra du respekterer at det ikke alltid er mulig å komme til enighet. Håper du også respekterer de som ikke gidder å ta diskusjonen og, og ikke bare de som mener like sterkt som deg :) 

Kan du gi et eksempel på det du skriver i HI om at du er dårlig på å innrømme feil?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du argumentere? Hvorfor er det viktig å ha rett?

Jeg kunne ikke hatt venner som driver å maser og skal ha rett og syns det er kjempeviktig å diskutere alle bagateller

Anonymkode: 76551...c1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er derimot flink til å argumentere for hvorfor jeg har rett.

Selvsagt mener du det om du er dårlig på å innrømme feil.

Anonymkode: 77071...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Flere ganger har jeg tatt grundig feil og da har jeg innrømmet det ovenfor den jeg har pratet med. Eller hvis jeg har pratet om en sak fra et synspunkt og noen forteller om andre måter å si det på så klarer jeg å se det på den måten. Litt sånn, oi det er sant det har jeg ikke tenkt på.

Er jeg fortsatt fæl?

Ja, du mangler empati, omtanke, forståelse. Du er et verdiløst menneske som kun og bare bryr deg om deg selv. Absolutt totalt verdiløs. Du er et ynkelig og patetisk menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du argumentere? Hvorfor er det viktig å ha rett?

Jeg kunne ikke hatt venner som driver å maser og skal ha rett og syns det er kjempeviktig å diskutere alle bagateller

Det er ikke så viktig å ha rett. Jeg syns det er spennende å høre andres synspunkter på ting. 

Jeg har ikke sagt at jeg må diskutere alt mulig, kun de gangene jeg er i en diskusjon at jeg blir ivrig. Og merker at mange andre dabber av. Og det at jeg har fått kommentar på å være dominerende. Det er ikke meningen å være det heller, jeg bare ønsker at de skal ha egne meninger og kunne stå for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du mangler empati, omtanke, forståelse. Du er et verdiløst menneske som kun og bare bryr deg om deg selv. Absolutt totalt verdiløs. Du er et ynkelig og patetisk menneske.

Ja det har du rett i.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du komme med eksempler på hvordan du argumenterer? Blir du veldig entuasiastisk, kanskje hever stemmen litt uten å merke det, og gestikulerer en del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så viktig å ha rett. Jeg syns det er spennende å høre andres synspunkter på ting. 

Jeg har ikke sagt at jeg må diskutere alt mulig, kun de gangene jeg er i en diskusjon at jeg blir ivrig. Og merker at mange andre dabber av. Og det at jeg har fått kommentar på å være dominerende. Det er ikke meningen å være det heller, jeg bare ønsker at de skal ha egne meninger og kunne stå for dem.

Se an personene. Ikke alle er interesserte i å diskutere. Du merker nok raskt hvem som syns det er morsomt og hvem som trekker seg unna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du komme med eksempler på hvordan du argumenterer? Blir du veldig entuasiastisk, kanskje hever stemmen litt uten å merke det, og gestikulerer en del?

Ja det høres ut som meg. Hehe. Er det negativt? Jeg får ofte litt høyere og lysere stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nok tatt avstand eller prøvd å jekke deg ned 

Anonymkode: f581e...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg tar det opp er at jeg vil forandre på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det høres ut som meg. Hehe. Er det negativt? Jeg får ofte litt høyere og lysere stemme.

Jepp det oppfattes lett som agressivt og overkjørende :) Hold deg heller roligere. Både i stemmen og med kroppsspråk. Det er ganske slitsomt å prøve å holde en saklig diskusjon når den andre parten er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp det oppfattes lett som agressivt og overkjørende :) Hold deg heller roligere. Både i stemmen og med kroppsspråk. Det er ganske slitsomt å prøve å holde en saklig diskusjon når den andre parten er slik.

Okei. For egentlig blir jeg bare glad liksom. Så jeg misforståes på mitt kroppspråk, det kan stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...