Gå til innhold

Forbanner smilefjes i SMS/meldinger

Prinsesse788

Anbefalte innlegg

Hvorfor bruker du smilefjes i meldinger til "bekjentskaper"? 

Feks dette: http://e24.no/naeringsliv/bolig/fredensborg-endrer-praksis-etter-e24-avsloering/23811429

Hvorfor driver man med smilefjes i en slik situasjon som utleier/leietager?

Jeg føler jeg blir ansett som streng fordi jeg ikke bruker smilefjes. En ting er til mine nærmeste venninner, men i andre relasjoner syntes jeg der er ekstremt harry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker stort sett bare smilefjes til venner og familie. Om den andre begynner kan jeg legge til en av disse : ) Men liker ikke å bruke de der emoji smilefjesene. Synes de blir så maniske og overdrevne i slike sammenhenger.

Anonymkode: 3d780...773

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WeirdAlien

Jeg var nettopp på visning og ble tilbudt leilighet. Da var jeg så freidig og tok meg friheten å slenge på et : ) i meldinga til utleier fordi jeg var glad. Sånn ellers liker jeg å holde det seriøst i slike relasjoner.

Generelt sett er jeg ikke glad i emojis og bruker dem nesten aldri til noen, med mindre jeg slenger på noen hjerter til de jeg er glad i. Jeg synes smilefjes er litt plagsomme, og synes også mennesker som tror jeg er sur uten smilefjes er irriterende. Jeg er ikke sur, jeg bare liker ikke smilefjes og liker best å uttrykke meg gjennom tekst. Men et smilefjes/hjerte kan en gang i blant lette på tonen så jeg ikke skal bli misforstått.

Endret av WeirdAlien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ekstra for smilefjes hos Telenor og bruker det derfor omtrent aldri. Når jeg mottar smilefjes i smser så er det ikke alltid godt å forstå hva avsender mener, uansett relasjon til avsender. 

Anonymkode: 8fd8e...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler ekstra for smilefjes hos Telenor og bruker det derfor omtrent aldri. Når jeg mottar smilefjes i smser så er det ikke alltid godt å forstå hva avsender mener, uansett relasjon til avsender. 

Anonymkode: 8fd8e...955

Seriøst? Jeg har sett et program på disse smart-telefonene der man kan oppgradere smilefjes å få annerledes smilefjes og at det kan koste 8 NOK og sånt, men jeg forbanner det ikke. Nå er ikke jeg en så veldig forbanna person, så jeg hadde vel ikke blitt direkte forbannet p.g.a noen smilefjes.

Anonymkode: 88f2b...eaa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får sms med opptil 20 smilefjes i en og samme melding, 2 stk pr setning i gjennomsnitt. Fryktelig slitsomt å lese slike meldinger. Heldigvis bare en person som drysser ut smilefjes som om det var plenfrø!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2016 den 21.28, Prinsesse788 skrev:

Hvorfor bruker du smilefjes i meldinger til "bekjentskaper"? 

Feks dette: http://e24.no/naeringsliv/bolig/fredensborg-endrer-praksis-etter-e24-avsloering/23811429

Hvorfor driver man med smilefjes i en slik situasjon som utleier/leietager?

Jeg føler jeg blir ansett som streng fordi jeg ikke bruker smilefjes. En ting er til mine nærmeste venninner, men i andre relasjoner syntes jeg der er ekstremt harry

Helt feil underforum, jeg trodde du mente mellom venner og bekjente, det du drar fram er ett firma. vidt forskjellige ting, det kan ikke kan sammelignes. I det hele tatt-

Anonymkode: 8674d...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt at dette skal være galt. I eksempelet er det bare én smiley, som jeg ikke reagerer på. Jeg er så vant med smiley nå, og skjønner ikke helt hvorfor det skal være så veldig mye mer formelt når det er en utleiemegler man har møtt ansikt til ansikt. Og jeg er ikke av dem som selv bruker mange smileys.

Anonymkode: 46f0c...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...