Agathe Skrevet 5. oktober 2016 #82 Skrevet 5. oktober 2016 Det er ikke djevelen, det er bare hjernen din som tuller med signalene sine Søvnrelaterte hallusinasjoner Søvnrelaterte hallusinasjoner er karakterisert ved at personen opplever hallusinasjoner like før innsovning eller ved oppvåkning. Hallusinasjonene er primært av visuell art. Noen ganger kan det være vanskelig å skille søvnrelaterte hallusinasjoner fra drømmer. Forstyrrelsen kan forekomme sammen med søvnparalyse og representerer inntreden av REM-søvn i våken tilstand (1). I epidemiologiske studier har man funnet en prevalens på over 30 % (13). Søvnrelaterte hallusinasjoner er relatert til lav alder, medikamentbruk, angst og affektive lidelser samt søvnløshet (1). Medikamenter, for eksempel betablokkere, kan utløse slike hallusinasjoner, og seponering av disse kan gi full bedring (14). http://tidsskriftet.no/2009/09/tema-sovn/parasomnier#reference-1 5
Gjest CKT Skrevet 5. oktober 2016 #84 Skrevet 5. oktober 2016 1 time siden, disgusted skrev: Jeg kan love deg - det var ingen drøm. Dårlig tider for bønder i fremtiden😥
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #85 Skrevet 5. oktober 2016 Ideer som kommer opp i ditt sinn, har ikke mer kraft en du gir til det selv. Du kan bare avfeie det, og gå videre med tankeprosessen din, slik de fleste gjør, eller så kan du spinne opp masse følelser og tanker rundt det, og fortelle deg selv at det betyr noe spesielt og at det er virkelig and so on. Det er da man bikker over i det irrasjonelle. Anonymkode: e6b7c...92b 1
Kattugla Skrevet 5. oktober 2016 #86 Skrevet 5. oktober 2016 55 minutter siden, Gallagher skrev: Hadde du snakket med en psykiater tror jeg ikke han hadde stemplet deg som gal eller unormal. Er ganske sikker på at du hadde en drøm eller søvnparalyse. Men uansett, så er det ut i fra min mening stor sannsynlighet for at det er noe stress i livet ditt om dagen og at det nå er på tide å bremse litt. Hvis du bekymrer deg mye pga det, besøk en lege. Støtter forslaget om søvnparalyse. Har opplevd det selv og det er veldig ekkelt.. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #87 Skrevet 5. oktober 2016 Nå utelater du en viktig ting da, TS, og det er at du har en diagnose som gjør at du ser ting som ikke er der. Anonymkode: 333b1...ea0 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #88 Skrevet 5. oktober 2016 ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Anonymkode: 87803...ceb
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #89 Skrevet 5. oktober 2016 1 time siden, disgusted skrev: Sov hos ei venninne den natten, og hun våknet av at jeg ristet seinere den natten. Går du på antidepressiva? Da kan man utvikle restless legs syndrome, som er en lidelse som gjør at du (og særlig beina dine) rister når du sover. Anonymkode: 1fb2a...720
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #91 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg blir rimelig irritert over at så mange synes det er festlig og moro å gjøre narr av en person som er i den tilstand som TS er i. Hva som enn er grunnen til at vedkommende har opplevd det vedkommende har opplevd så er det ingen grunn til å gjøre narr av, håne, mobbe, TS. Anonymkode: 375d6...364 5
disgusted Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter #92 Skrevet 5. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går du på antidepressiva? Da kan man utvikle restless legs syndrome, som er en lidelse som gjør at du (og særlig beina dine) rister når du sover. Anonymkode: 1fb2a...720 går ikke på antidepressiva :/
disgusted Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter #93 Skrevet 5. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå utelater du en viktig ting da, TS, og det er at du har en diagnose som gjør at du ser ting som ikke er der. Anonymkode: 333b1...ea0 Så du mener at dette har med min diagnose å gjøre? Fordi om jeg har den diagnosen jeg har, betyr ikke det at jeg ikke kan ha ordentlige og ekte "syner" eller hva jeg skal kalle det.. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #94 Skrevet 5. oktober 2016 1 minutt siden, disgusted skrev: Så du mener at dette har med min diagnose å gjøre? Fordi om jeg har den diagnosen jeg har, betyr ikke det at jeg ikke kan ha ordentlige og ekte "syner" eller hva jeg skal kalle det.. Det finnes ingen ordentlige og ekte syner. Alt du ser inne i hodet ditt er fantasi. Men har du en diagnose som kan føre til hallusinasjoner, og vet det, uten å nevne det, da er du uærlig i tillegg, og det er noe annet. Anonymkode: e6b7c...92b 2
disgusted Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter #95 Skrevet 5. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han her? Anonymkode: ed40b...112 Hvordan fikk du opp de bildene?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #96 Skrevet 5. oktober 2016 Akkurat nå, disgusted skrev: Hvordan fikk du opp de bildene? Hadde du andre symptomer? Anonymkode: 37dfa...8e8
disgusted Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter #97 Skrevet 5. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ingen ordentlige og ekte syner. Alt du ser inne i hodet ditt er fantasi. Men har du en diagnose som kan føre til hallusinasjoner, og vet det, uten å nevne det, da er du uærlig i tillegg, og det er noe annet. Anonymkode: e6b7c...92b Det kommer jo helt an på mennesket, og hva man tror på? Jeg var ikke uærlig, jeg trodde bare ikke det hadde noe med saken å gjøre..
♥Missy♥ Skrevet 5. oktober 2016 #98 Skrevet 5. oktober 2016 Sånn? Det som først slo meg er Nicket ditt, og bildet du har. Jeg tenker du har god fantasi og opptatt av det alternative. Kanskje sett mye film, lest endel og vært opptatt av slikt før. Tror ikke drømmen betyr noe annet enn at det er en slags flashback til noe underbevisstheten din har fanget opp tidligere og satt preg;)
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #99 Skrevet 5. oktober 2016 Det kan være en søvnrelatert hallusinasjon. Det kan være relatert til psykose-lidelsen din. Det kan være noe helt annet, farlig eller ufarlig. Eksempel: jeg er veldig redd for edderkopper. Av og til kan jeg få et bilde av en edderkopp "limt" på netthinna, feks når jeg skal sove. Jeg blir da lettere hysterisk fordi jeg "må få bildet ut av hodet" og fekter under dyna, synger en sang osv for å prøve å ikke tenke på det, ser sikkert helt gæren ut der jeg holder på Og plutselig er "bildet" borte! Det skjer ikke så ofte, men det skjer. Jeg kan ikke relatere det til noe spesielt, det har ikke skjedd rett etter at jeg faktisk har sett en edderkopp feks. Anonymkode: 10248...a29 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #100 Skrevet 5. oktober 2016 Selvsagt har dette med diagnosen din å gjøre. Du har det ikke helt bra om dagen og da er det større sjanse for å se ting som ikke er der. Ikke skrem folk her inne unødig. Anonymkode: 333b1...ea0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå