Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, disgusted skrev:

Ja, det er kjempe skummelt. Hva kan det komme av? Jeg aner ikke, jeg er bare veldig veldig redd for at det skal skje igjen.

Meldte du deg nylig ut av statskirken?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest noe tilfeldig
Skrevet

For meg fremstår dette som en form for angst. Å søke hjelp fra et slik forum på nettet hvor mange fyrer oppunder tankespinnerier ditt kan gjøre vondt verre. Begynner du å grue deg for å se for deg ting er oddsen større for at du faktisk mener du har gjort det; du ligger å girer og stresser opp degselv, det er ikke bra. 

Skrevet
1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Meldte du deg nylig ut av statskirken?

Nei, jeg er medlem.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, disgusted skrev:

Nei, jeg er medlem.

Har du hatt en litt merkelig lukt i huset i det siste?

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

For meg fremstår dette som en form for angst. Å søke hjelp fra et slik forum på nettet hvor mange fyrer oppunder tankespinnerier ditt kan gjøre vondt verre. Begynner du å grue deg for å se for deg ting er oddsen større for at du faktisk mener du har gjort det; du ligger å girer og stresser opp degselv, det er ikke bra. 

Angst for hva? Jeg prøver bare å forstå meg selv ved å spørre dere.

Vet det er dustete å spørre på et forum som dette, men jeg har egentlig ingen andre jeg kan si det til, tror jeg. Prøver å få tak i ei venninne nå, men hun svarer ikke.

Men hva mener du med "er oddsen større for at du faktisk mener du har gjort det"? Jeg er bombesikker og helt seriøs når jeg sier jeg så det jeg så. 

Skrevet
Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Har du hatt en litt merkelig lukt i huset i det siste?

Det har jeg ikke tenkt noe på, igrunn. Hvor vil du med dette, egentlig?

Skrevet
1 minutt siden, disgusted skrev:

Det har jeg ikke tenkt noe på, igrunn. Hvor vil du med dette, egentlig?

Ikke noe, vi trenger ikke å snakke om det

Skrevet
1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Ikke noe, vi trenger ikke å snakke om det

Jo, nå må du fortelle

Skrevet
46 minutter siden, disgusted skrev:

Jeg kan love deg - det var ingen drøm.

Er du helt sikker? Var kroppen din paralysert så kan det hende at du har drømt i en delvis våken tilstand. Les opp om søvn-paralyse. Ganske freakye greier

Anonymkode: dc9de...53b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt sikker? Var kroppen din paralysert så kan det hende at du har drømt i en delvis våken tilstand. Les opp om søvn-paralyse. Ganske freakye greier

Anonymkode: dc9de...53b

Har opplevd søvnparalyse før, når kroppen sover, mens hjernen er våken på en måte?
Nei dette var med en gang jeg hadde lagt meg i senga, så lukket jeg øynene og så det jeg så.

Skrevet
4 minutter siden, disgusted skrev:

Jo, nå må du fortelle

Jeg har bare hørt noe lignende før

Men du har jo ikke lagt merke til noen lukt så...

• Liker 1
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
10 minutter siden, disgusted skrev:

Angst for hva? Jeg prøver bare å forstå meg selv ved å spørre dere.

Vet det er dustete å spørre på et forum som dette, men jeg har egentlig ingen andre jeg kan si det til, tror jeg. Prøver å få tak i ei venninne nå, men hun svarer ikke.

Men hva mener du med "er oddsen større for at du faktisk mener du har gjort det"? Jeg er bombesikker og helt seriøs når jeg sier jeg så det jeg så. 

Du mener du har sett hodet til djevelen. Dette var ifølge deg ingen drøm men realitet. Du skal nå "få tak i ei venninde" for å prate om dette. @Sykkelkopp girer deg opp med merkelige spørsmål og du hiver deg på. Om du ser ting som ikke er der (ser syner) så er oddsen langt større for at dette har medisinske bakenforliggende forklaringer enn at det er noe overnaturlig som foregår i ditt hus/nærmiljø. Du kunne like gjerne sagt at du har sett Peter Pan, julenissen og Tingeling, og bedt småhysterisk om hjelp. Det er like (lite) sannsynlig. For deg opplevdes sikkert dette veldig ekte, men ærlig talt bør du heller snakke med en lege. Jeg rapporterer tråden og ber andre gjøre det samme. 

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
4 minutter siden, disgusted skrev:

Har opplevd søvnparalyse før, når kroppen sover, mens hjernen er våken på en måte?
Nei dette var med en gang jeg hadde lagt meg i senga, så lukket jeg øynene og så det jeg så.

Du har manet frem et bilde fra din egen underbevissthet og du har skremt opp degselv. Thats it. 

Skrevet

Huff, sorry at jeg var til bry, men det var mange som engasjerte seg, så takk for dere som har orket å svare på det jeg spurte om, og ikke tullet med meg. Jeg er i hvertfall dønn seriøs, og jeg veit hva jeg så..

Skrevet

Du har bare litt god visuell fantasi. Kan få slike klare bilder jeg også før jeg sovner, men har lært meg å ignorere det. Det kan også skje på noen typer medisiner som også skaper klare drømmer. Da kan man få slike bilder også når man er våken. Hjernen er da litt i høygir med fantasien. 

Anonymkode: e6b7c...92b

• Liker 1
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
2 minutter siden, disgusted skrev:

Huff, sorry at jeg var til bry, men det var mange som engasjerte seg, så takk for dere som har orket å svare på det jeg spurte om, og ikke tullet med meg. Jeg er i hvertfall dønn seriøs, og jeg veit hva jeg så..

Du så dette inne i ditt eget hode. Det er vanlig. Jeg kan også plutselig se bilder av fæle ting når jeg lukker øynene for å sove, og er du ung og det kanskje er første gangen, du er hormonell eller gudene vet hva kan det fremstå som veldig voldsomt. Det kan være en million årsaker til disse bildene; underbevisstheta di lagrer alt; du kan ha sett dette for 1år siden i ett sekund, eller noe lignende, eller fantasien din har flettet sammen dette ubevisst. Men det er viktig at du roer degselv ned. Server normalt. - når du får svar her om lukt og alt mulig tull begynner du å tro at det er noe mer enn hva det var, og det kan trigge angst og uro i deg. Det er ikke bra. Slapp av og forsøk å rasjonalisere dette og fokuser på positive bilder helt bevisst neste gang du skal sove. 

Skrevet

Dette høres ut som psykisk psykdom. 

Anonymkode: 67875...2f8

Gjest Gallagher
Skrevet (endret)
49 minutter siden, disgusted skrev:

Er du sikker på at de ikke hadde stemplet meg som gal? Jeg har en psykiatrisk sykepleier jeg snakker med, faktisk, men jeg tør ikke fortelle hun det, tror jeg. Tenk om det blir konsekvenser... 

Konsekvensen er jo at du får hjelpen du trenger. Men dypt deprimerte kan jo oppleve ting som du nevner uten at de er gale av den grunn , og medisiner kan gi deg mareritt og hallusinasjoner. Jeg er ingen ekspert på området, men anbefaler at du tar det opp med psykiatriske sykepleieren som kjenner til eventuelle diagnoser. Jeg hadde lignende opplevelser med bilder eller stemmer når jeg sovnet når jeg var deprimert for 10 år siden. Men jeg er vel ganske normal den dag i dag vil jeg påstå. Psykiateren jeg snakket med vektla heller ikke dette så mye pga depresjonen.

Endret av Gallagher
Skrevet

Og snakk med psykolog om det ikke går over. Du blir ikke innlagt uten videre om du ikke er til skade for deg selv eller andre

• Liker 1
Skrevet

Enig med @Raven.WritingDesk. Det høres ut som du har et veldig visuelt sinn. Tviler ikke på at du er dønn seriøs på at du så det du så, for hjernen vår er helt utrolig på det punktet, men det er fortsatt "bare" fantasien din. 

Anonymkode: 1fb2a...720

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...