AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #41 Skrevet 5. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Handler ikke om at han ikke har behandlet meg bra. Jeg har en annen eks som var en real drittsekk og som til og meg banket meg opp på et tidspunkt- aldri tenkt tanken på at han var psykopat. Det er flere faktorer som spiller inn i dette tilfellet. Ts Anonymkode: 85d51...ae5 Du stiller han en diagnose som ikke eksisterer og "psykologen" din fjerndiagnostiserer han. I tillegg kommer det useriøse folk her inne og støtter "psykopat"-bablinga di. Du sier selv du lar deg lett manipulere, og uten at jeg skal spekulere noe så sier du også at du har hatt ustabile forhold før -kanskje problemet er mest hos deg? Du sier han virker vanlig rundt ungen, så egentlig har ikke du noe som helst å ta han på heller? Du er bare opphengt i å stemple han psykisk syk? Anonymkode: 55e34...26f 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #42 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg vet en god del om angst og tvangstanker. Jeg har bekjente som har hatt diagnosene og har det. Det tømmer en for krefter. Det kan komme av alle de utallige ritualene, redslene for hva som kan gå galt. Ofte kan en være utmattet og dette kan utveksles med å være følelsesløs. Hva med å tro ham på det han har sagt om hvilken diagnoser han har istedenfor får å gi ham en annen diagnose. Hva om han føler at han feilet med hans andre barn og at han ønsker å gjøre rett med dette barnet. Det har blitt så enkelt å stemple andre psykopat med en gang de tar et steg ut av det vi kaller normalen. Det paradoksale er at ingen av oss er normale lenger. Ikke egentlig. Anonymkode: b2737...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #43 Skrevet 5. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke en terapeut. Anonymkode: b2737...0e1 Det er søren ikke du heller. Man vet ikke hva psykopati er før man har vært utsatt for det. Dette er grunnen til at mange barn lider fordi omverden automatisk forsvarer psykopaten. Det første rådet man bør følge er å aldri kalle psykopaten psykopat. Man må bare fortelle hvordan ting er og håpe på at venner, familie, lege, psykolog osv. skjønner hva du mener. Psykopatiske mennesker er det verste man kan bli utsatt for rett og slett for du og barna dine har ikke vern. Dere står alene. Vi som er utsatt for dette har et eget språk. Vi går ikke i detalj og gjengs for oss alle er at vi har oppsøkt psykolog fordi vi selv tror vi er psykopater. Viss det er noen som har grunnlag for å kalle en person psykopat så er det offeret, for andre vet ikke hva det går ut på. Anonymkode: 214f1...1e5 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #44 Skrevet 5. oktober 2016 Djiises.... Anonymkode: 55e34...26f 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #46 Skrevet 5. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du stiller han en diagnose som ikke eksisterer og "psykologen" din fjerndiagnostiserer han. I tillegg kommer det useriøse folk her inne og støtter "psykopat"-bablinga di. Du sier selv du lar deg lett manipulere, og uten at jeg skal spekulere noe så sier du også at du har hatt ustabile forhold før -kanskje problemet er mest hos deg? Du sier han virker vanlig rundt ungen, så egentlig har ikke du noe som helst å ta han på heller? Du er bare opphengt i å stemple han psykisk syk? Anonymkode: 55e34...26f Har jeg sagt at jeg lar meg lett manipulere? Kan garantere deg at denne fyren hadde manipulert til og med deg også rett ned i støvlene. Han manipulerte flere av våre felles kjente til å tro at jeg lurte han til å bli gravid, at jeg nektet han å komme på sykehuset for å se barnet, at jeg er syk i hodet og er desperat etter han. Jeg var livredd da jeg fortalte han at jeg var gravid og måtte låse inngangsdøren fordi han ble så sint og han prøvde å psyke meg ned til å ta abort. Dagen da jeg ble 12 uker på vei var han plutselig såå glad, før han plutselig uten forvarsel kastet meg ut av mitt eget hjem da jeg var 25 uker på vei. Måtte flytte inn hos min mor. Da jeg ringte etter jeg hadde født og sa at vi hadde fått en liten h*n, svarte han bare "åja". Så gikk han hjemme og sa at det ikke var hans barn for å slippe å bli dømt for å ikke bry seg. Psykisk syk er han uten tvil. Er ikke opphengt i noe annet enn at jeg er redd for at oppførselen hans skal skade barnet psykisk med årene. Han er ustabil, uberegnelig og har null empati. Han er flink med barnet NÅ, med alt det praktiske, men det er fremtiden jeg er bekymret for. Ts Anonymkode: 85d51...ae5 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #47 Skrevet 5. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Djiises.... Anonymkode: 55e34...26f Akkurat nå, AnonymBruker skrev: åååkayy Anonymkode: b2737...0e1 Dere to understreket mitt poeng. Anonymkode: 214f1...1e5 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #48 Skrevet 5. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har jeg sagt at jeg lar meg lett manipulere? Kan garantere deg at denne fyren hadde manipulert til og med deg også rett ned i støvlene. Han manipulerte flere av våre felles kjente til å tro at jeg lurte han til å bli gravid, at jeg nektet han å komme på sykehuset for å se barnet, at jeg er syk i hodet og er desperat etter han. Jeg var livredd da jeg fortalte han at jeg var gravid og måtte låse inngangsdøren fordi han ble så sint og han prøvde å psyke meg ned til å ta abort. Dagen da jeg ble 12 uker på vei var han plutselig såå glad, før han plutselig uten forvarsel kastet meg ut av mitt eget hjem da jeg var 25 uker på vei. Måtte flytte inn hos min mor. Da jeg ringte etter jeg hadde født og sa at vi hadde fått en liten h*n, svarte han bare "åja". Så gikk han hjemme og sa at det ikke var hans barn for å slippe å bli dømt for å ikke bry seg. Psykisk syk er han uten tvil. Er ikke opphengt i noe annet enn at jeg er redd for at oppførselen hans skal skade barnet psykisk med årene. Han er ustabil, uberegnelig og har null empati. Han er flink med barnet NÅ, med alt det praktiske, men det er fremtiden jeg er bekymret for. Ts Anonymkode: 85d51...ae5 Javel, men du er ikke synsk, ei heller er psykologen din, så hva eksakt er det du vil? Du har ingen bevis at han er psykisk syk, "psykopat" eller whatnot heller. Du har som sagt også ingenting konkret å "ta" eksen din for når det handler om ungen og samvær med ungen. Hvis du føler at du har det så må du ringe barnevernet og be de ta seg et besøk. Hvis ikke så bare spekulerer du uten noe sannhet og hold i og tråden her er bare babling uten mening. Beklager men, det er slik jeg og mange flere ser det, var kanskje ikke svarene du ønsket å lese. Anonymkode: 55e34...26f 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #49 Skrevet 5. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere to understreket mitt poeng. Anonymkode: 214f1...1e5 Ja vi synes det er fælt at noen sier dette, synes ikke du? gjengs for oss alle er at vi har oppsøkt psykolog fordi vi selv tror vi er psykopater. Anonymkode: b2737...0e1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #50 Skrevet 5. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Javel, men du er ikke synsk, ei heller er psykologen din, så hva eksakt er det du vil? Du har ingen bevis at han er psykisk syk, "psykopat" eller whatnot heller. Du har som sagt også ingenting konkret å "ta" eksen din for når det handler om ungen og samvær med ungen. Hvis du føler at du har det så må du ringe barnevernet og be de ta seg et besøk. Hvis ikke så bare spekulerer du uten noe sannhet og hold i og tråden her er bare babling uten mening. Beklager men, det er slik jeg og mange flere ser det, var kanskje ikke svarene du ønsket å lese. Anonymkode: 55e34...26f Jeg spurte ikke om din mening på dette, jeg spurte om noen hadde erfaring med en psykopatisk barnefar. Du kan mene så mye du vil om at jeg ikke er synsk og ditten og datten, men jeg vet med meg selv at jeg ikke tar feil her. Eksen min har en eller annen form for personlighetsforstyrrelse og han har alle trekkene som man får servert om man googler definasjonen på "psykopat". Det er dette jeg forholder meg til her nå. Man vet om man har blitt utsatt for en psykopatisk person eller ikke. Har du ikke det, noe du åpenbart ikke har, så la være å kommenter. Det var ERFARINGER jeg spurte etter. Ts Anonymkode: 85d51...ae5 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #51 Skrevet 5. oktober 2016 Min far fungerte greit som far så lenge alle gjorde som han hadde tenkt, men hadde ingen skrupler med å bruke oss barna for å ødelegge for mor om han var uenig i noe hun gjorde. Han kunne glatt fått oss fjernet fra mor for å straffe henne, selv om han ikke ville hatt oss selv. Slike mennesker er farlige og bryr seg kun om en person; seg selv. Jeg klarer ikke å fortelle så mye om min far, men jeg følte en enorm lettelse da han døde. Anonymkode: 85788...0be
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #52 Skrevet 5. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg spurte ikke om din mening på dette, jeg spurte om noen hadde erfaring med en psykopatisk barnefar. Du kan mene så mye du vil om at jeg ikke er synsk og ditten og datten, men jeg vet med meg selv at jeg ikke tar feil her. Eksen min har en eller annen form for personlighetsforstyrrelse og han har alle trekkene som man får servert om man googler definasjonen på "psykopat". Det er dette jeg forholder meg til her nå. Man vet om man har blitt utsatt for en psykopatisk person eller ikke. Har du ikke det, noe du åpenbart ikke har, så la være å kommenter. Det var ERFARINGER jeg spurte etter. Ts Anonymkode: 85d51...ae5 Ok, jeg glemte at du/dere har fått diplom fra Google University. Nei, dere får bruke tiden på å slenge ut diagnoser og lege hobbypsykologer, men la oss bare være helt klare på at ungen din, i følge deg, har det helt fint med barnefar og han er en helt vanlig pappa med ungen sin. Enough said og takk for meg. Anonymkode: 55e34...26f 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #53 Skrevet 5. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja vi synes det er fælt at noen sier dette, synes ikke du? gjengs for oss alle er at vi har oppsøkt psykolog fordi vi selv tror vi er psykopater. Anonymkode: b2737...0e1 Ja det er slik det fungerer. Psykopaten skyver sin personlighet over på deg og klandrer deg for alt som skjer. Dermed ender du opp med å tro at det er du selv som er problemet. Når det er sagt kjenner jeg meg ikke så mye igjen i det TS skriver. Jeg hadde vært evig takknemlig om jeg kunne ja fått hele byrden og barna ble spart. En psykopat fremstår bare som god forelder når det er andre tilstede. Anonymkode: 214f1...1e5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #54 Skrevet 5. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, jeg glemte at du/dere har fått diplom fra Google University. Nei, dere får bruke tiden på å slenge ut diagnoser og lege hobbypsykologer, men la oss bare være helt klare på at ungen din, i følge deg, har det helt fint med barnefar og han er en helt vanlig pappa med ungen sin. Enough said og takk for meg. Anonymkode: 55e34...26f Om du er så jævlig god på dette bør du vite at psykopati er en personlighetsforstyrrelse ( kan ikke behandles) og ikke en diagnose. Godt du takker for deg, for dette har du ikke peiling på. Anonymkode: 214f1...1e5 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #55 Skrevet 5. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min far fungerte greit som far så lenge alle gjorde som han hadde tenkt, men hadde ingen skrupler med å bruke oss barna for å ødelegge for mor om han var uenig i noe hun gjorde. Han kunne glatt fått oss fjernet fra mor for å straffe henne, selv om han ikke ville hatt oss selv. Slike mennesker er farlige og bryr seg kun om en person; seg selv. Jeg klarer ikke å fortelle så mye om min far, men jeg følte en enorm lettelse da han døde. Anonymkode: 85788...0be Dette er nøyaktig det jeg selv frykter. Han har kommet med trusler om å overta barnet 1å0 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det er slik det fungerer. Psykopaten skyver sin personlighet over på deg og klandrer deg for alt som skjer. Dermed ender du opp med å tro at det er du selv som er problemet. Når det er sagt kjenner jeg meg ikke så mye igjen i det TS skriver. Jeg hadde vært evig takknemlig om jeg kunne ja fått hele byrden og barna ble spart. En psykopat fremstår bare som god forelder når det er andre tilstede. Anonymkode: 214f1...1e5 Jeg trodde i 3 år at det var jeg som var problemet. At det var umulig å være sammen med meg. Jeg trodde til og med at det var min skyld da han fikk sinneutbrudd og at han var utro mot meg. Det var fordi "jeg gjorde han slik". Han ba meg dra meg til psykolog fordi jeg ikke var normal. Begynte å tvile kraftig på meg selv. Gikk til psykolog og fikk antidepressiva. Var jeg nedstemt en dag fordi jeg var trøtt eller sliten fikk jeg høre "glemt å ta medisinen din i dag, eller?". Samtidig virket han som verdens mest oppegående mann utenifra. Kvalmt. Slik nedpsyking er jeg redd for at barnet vårt skal oppleve. Det er så mye rundt denne mannen at jeg får ikke frem halvparten engang. Ts Anonymkode: 85d51...ae5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #56 Skrevet 5. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er slik det fungerer. Psykopaten skyver sin personlighet over på deg og klandrer deg for alt som skjer. Dermed ender du opp med å tro at det er du selv som er problemet. Når det er sagt kjenner jeg meg ikke så mye igjen i det TS skriver. Jeg hadde vært evig takknemlig om jeg kunne ja fått hele byrden og barna ble spart. En psykopat fremstår bare som god forelder når det er andre tilstede. Anonymkode: 214f1...1e5 Fikk ikke fullført her. Det er akkurat dette jeg frykter skal skje. Han har komt med trusler om å overta barnet 100% om han har fått med seg at jeg har vært med noen andre ol, nekter å møte opp på samvær for å straffe meg. Men det er barnet han straffer. Men jeg vet at han aldri hadde villet hatt barnet 100% uansett. Da hadde han ikke fått tid til sine dyrebare hobbyer. Jeg tror du har rett i det siste du skriver- han er veldig på det å ha med barnet ut for å vise frem hvor flott han er med barnet. Har vi besøkt han på jobben har han tatt barnet ut av bilen, sett rundt seg for å passe på at folk skal få det med seg, så duller han overdrevent med barnet. Jeg ser rett igjennom han. Ts Anonymkode: 85d51...ae5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #57 Skrevet 5. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fikk ikke fullført her. Det er akkurat dette jeg frykter skal skje. Han har komt med trusler om å overta barnet 100% om han har fått med seg at jeg har vært med noen andre ol, nekter å møte opp på samvær for å straffe meg. Men det er barnet han straffer. Men jeg vet at han aldri hadde villet hatt barnet 100% uansett. Da hadde han ikke fått tid til sine dyrebare hobbyer. Jeg tror du har rett i det siste du skriver- han er veldig på det å ha med barnet ut for å vise frem hvor flott han er med barnet. Har vi besøkt han på jobben har han tatt barnet ut av bilen, sett rundt seg for å passe på at folk skal få det med seg, så duller han overdrevent med barnet. Jeg ser rett igjennom han. Ts Anonymkode: 85d51...ae5 Vi er muligens i samme båt ja. Barna er verktøy. Når jeg er medgjørlig straffer han barna, når jeg protesterer bruker han barna som våpen mot meg. Da lønner det seg desverre å holde konflikten oppe for da er ikke barna målet lenger og blir spart til en viss grad. Anonymkode: 214f1...1e5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #58 Skrevet 5. oktober 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet en god del om angst og tvangstanker. Jeg har bekjente som har hatt diagnosene og har det. Det tømmer en for krefter. Det kan komme av alle de utallige ritualene, redslene for hva som kan gå galt. Ofte kan en være utmattet og dette kan utveksles med å være følelsesløs. Hva med å tro ham på det han har sagt om hvilken diagnoser han har istedenfor får å gi ham en annen diagnose. Hva om han føler at han feilet med hans andre barn og at han ønsker å gjøre rett med dette barnet. Det har blitt så enkelt å stemple andre psykopat med en gang de tar et steg ut av det vi kaller normalen. Det paradoksale er at ingen av oss er normale lenger. Ikke egentlig. Anonymkode: b2737...0e1 Han hadde litt andre tvangstanker.. han kunne feks ikke holde i en kniv uten å tenke "tenk hvis jeg dreper noen med denne kniven?", eller "tenk om jeg tenner på barnet mitt og gjør noe med det?" ol. Det som var rart var at det ikke var lenge han slet med dette. Tok bare noen måneder etter at han fortalte meg om det før han erklærte seg selv "frisk". Skjønte lite av det der. Men angsten kom visst av disse tvangstankene. Han slet ikke noe med dette etter vi hadde gått inn i et forhold. Kun helt i startfasen. Han mente også at det var hans mor sin skyld at han hadde fått angst (selvfølgelig viktig å ha noen å skylde på). De har alltid hatt et elsk-hat forhold. Uansett så mener jeg ikke at han er psykopatisk på et tynt grunnlag. Det er som nevnt jevnt i kommentarene mine veldig mange faktorer som spiller inn her. Ts Anonymkode: 85d51...ae5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #59 Skrevet 5. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi er muligens i samme båt ja. Barna er verktøy. Når jeg er medgjørlig straffer han barna, når jeg protesterer bruker han barna som våpen mot meg. Da lønner det seg desverre å holde konflikten oppe for da er ikke barna målet lenger og blir spart til en viss grad. Anonymkode: 214f1...1e5 Der har jeg en annen erfaring. Bare.. Vær forsiktig!! Ta vare på alle bevis. Min far trodde ingen utenforstående noe vondt om. Vi var redde for mannen alle fortalte vi var så heldige å ha i livet vårt. Man blir ikke kvitt ham.. Man må være lurere. Anonymkode: 85788...0be
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #60 Skrevet 5. oktober 2016 Det er dessverre en seiglivet myte at psykopati ikke lenger brukes innen psykologien og medisinen. Den brukes riktignok ikke som klassifikasjon. Til det favner uttrykket for vidt. Det er derimot delt inn i flere klassifikasjoner som likevel har et sett med fellestrekk. Ordet psykopat benyttes derimot fortsatt innen vitenskapen for å beskrive en bestemt type atferd. En atferd man med dagens kunnskap antar er kronisk, altså ikke mulig å behandle. Diagnoser er i tillegg tilnærmet umulig å stille under normale omstendigheter. Den eneste kilden til observasjon av psykopati er i fengsel, altså under tvang. Anonymkode: 22009...16a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå