Gå til innhold

Psykopat som pappa?

Fremhevede innlegg

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er AKURATT dette jeg frykter mine barn blir utsatt for om far har samvær. De tror og håper, og får bare jævelskap og elendighet tilbake.

Anonymkode: 214f1...1e5

Samme her.. det er kanskje enklere for han å vise kjærlighet og omsorg nå som barnet vårt er så lite, da det er 100% avhengig av at vi gjør alt for det. Men jeg er fryktelig bekymret for lengre frem i tid. Han er allerede elendig på å prioritere barnet - han selv og hobbyene hans er viktigst. Det er flere ting jeg reagerer på.. når jeg forteller han noe nytt barnet har lært seg, så ignorerer han at jeg sier det, bryr seg ikke. Lek og slikt er han god på, men når det kommer til emosjonelle ting er han fjern. Da barnet vårt ble født (slutt et par mnd før termin) så måtte barnet ligge 1 mnd på sykehus 8 t unna hjemstedet vårt pga en medfødt sykdom og måtte opereres. Han dukket aldri opp iløpet av fødselen og de 4 ukene der. Virket ikke som det gikk innpå han engang. Besøkte han med barnet da vi kom hjem og jeg hadde helt ærlig forventet våte øyner da han fikk se barnet sitt for første gang. Men ingen spesiell reaksjon der. Bare helt platonisk. Jeg har nylig funnet ut at han aldri hadde følelser for meg iløpet av de 3 årene vi var sammen, alt var et skuespill. Han som var såå forelsket i meg, jeg kunne se det i øynene hans at han elsket meg. Men det var skuespill. Det får meg til å lure på om han driver skuespill overfor barnet vårt også. Dette vil et barn fange opp mye bedre enn det jeg / en voksen ville ha gjort. Det skremmer meg.

Ts

Anonymkode: 85d51...ae5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her stoppet det for meg. Du skriver at du har gått til behandling pga hans behandling overgir deg i flere år.  I dag er du redd. Så forteller du at du har overnattet....nå ble det veldig useriøst her

Anonymkode: c906d...6cb

Det er nylig (et par mnd siden) at jeg har fått øynene opp for hva han har drevet med. Da dukket det opp noe som forandret alt, og jeg ble livredd da jeg innså at hele personligheten hans overfor meg var skuespill. Jeg har blitt kraftig manipulert og funnet meg i så altfor mye, ble mer ødelagt enn jeg var klar over da det pågikk. 

Ts

Skrevet

Her var det mye gåter. Vi kan ikke avgjøre om dette er " psykopati " eller ikke når du er så gåtefull/hemmelighetsfull. Ordet som ikke engang eksisterer blir for ofte brukt. Selv der det ikke engang grunnlag for det, eller kun er mistenkeliggjøring.  

Anonymkode: b2737...0e1

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye gåter. Vi kan ikke avgjøre om dette er " psykopati " eller ikke når du er så gåtefull/hemmelighetsfull. Ordet som ikke engang eksisterer blir for ofte brukt. Selv der det ikke engang grunnlag for det, eller kun er mistenkeliggjøring.  

Hvordan gåter?

Jeg hadde ikke brukt det ordet om jeg ikke virkelig var sikker i min sak. Jeg er nesten 100% sikker på at om han hadde gått til psykolog, så hadde han fått diagnosen selv, om ikke psykopat, så ihvertfall en alvorlig personlighetsforstyrrelse. 

Ts

Skrevet

Det kan hende at en part er en "psykopat", og det kan hende at en annen part er " for kontrollerende ", sjekker alt den andre part gjør og finner feil. Altså, det blir vanskelig å vite hva en situasjon er når en ikke sitter med fakta. 

• Liker 2
Skrevet

Hvordan gåter?

Jeg hadde ikke brukt det ordet om jeg ikke virkelig var sikker i min sak. Jeg er nesten 100% sikker på at om han hadde gått til psykolog, så hadde han fått diagnosen selv, om ikke psykopat, så ihvertfall en alvorlig personlighetsforstyrrelse. 

Ts

Du er ikke en terapeut. 

• Liker 2
Skrevet

Du er ikke en terapeut. 

Trenger ikke være en terapeut for å forstå at en person ikke er psykisk frisk. Og jeg har nok erfaring av denne mannen til å vite at han ikke er psykisk frisk.

Ts

• Liker 3
Skrevet

Trenger ikke være en terapeut for å forstå at en person ikke er psykisk frisk. Og jeg har nok erfaring av denne mannen til å vite at han ikke er psykisk frisk.

Ts

Det kan så være at han er psykisk syk, men du er ikke den til å diagnostisere, og gi en spesifikk diagnose.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan så være at han er psykisk syk, men du er ikke den til å diagnostisere, og gi en spesifikk diagnose.

Men herre kjære da, hvorfor henger du deg så opp i dette? Du begynner å vise noen rare personlighetstrekk selv når du har null interesse av ts sin problemstilling og kun er ute etter å kritisere noe som ikke har så fryktelig mye med saken å gjøre. Ordene som blir brukt om han er mindre viktig en oppførselen, og det er det hun spør om hjelp til å takle. Alle vi som har vært utsatt for slike mennesker vet nøyaktig hva hun mener, når du da IKKE vet, men kun leser på nett om disse tingene, så synes jeg du bør holde deg for god til å svare bare tull. 

Anonymkode: 781cc...349

• Liker 3
Skrevet

Om han er en ekte psykopat så kan han være en god pappa så lenge han får noe ut av det. 

Anonymkode: 22cd2...9ee

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herre kjære da, hvorfor henger du deg så opp i dette? Du begynner å vise noen rare personlighetstrekk selv når du har null interesse av ts sin problemstilling og kun er ute etter å kritisere noe som ikke har så fryktelig mye med saken å gjøre. Ordene som blir brukt om han er mindre viktig en oppførselen, og det er det hun spør om hjelp til å takle. Alle vi som har vært utsatt for slike mennesker vet nøyaktig hva hun mener, når du da IKKE vet, men kun leser på nett om disse tingene, så synes jeg du bør holde deg for god til å svare bare tull. 

Takk!! :)

Ts

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.... klippe....

Han dukket aldri opp iløpet av fødselen og de 4 ukene der. Virket ikke som det gikk innpå han engang. Besøkte han med barnet da vi kom hjem og jeg hadde helt ærlig forventet våte øyner da han fikk se barnet sitt for første gang. Men ingen spesiell reaksjon der. Bare helt platonisk. Jeg har nylig funnet ut at han aldri hadde følelser for meg iløpet av de 3 årene vi var sammen, alt var et skuespill. Han som var såå forelsket i meg, jeg kunne se det i øynene hans at han elsket meg. Men det var skuespill. Det får meg til å lure på om han driver skuespill overfor barnet vårt også. Dette vil et barn fange opp mye bedre enn det jeg / en voksen ville ha gjort. Det skremmer meg.

Ts

Vel, en av greiene med en med dyssosial/antisosial personlighetsforstyrrelse er jo at de ikke føler på samme måte som gjennomsnittsmannen/kvinnen. De smarte psykopatene kan mimikere diverse emosjoner, men følelser som sorg og kjærlighet er ofte fremmed for de. Ha i bakhodet at alle psykologiske diagnoser har spektrum. Men ja, hvis vi tar ditt ord og psykologen din sitt ord for god fisk så er det er veldig sannsynlig at han aldri følte noe for deg- men at han hadde lært seg hvordan man skal opptre når man skal være interessert i noen. Og husk at du ser selv med ganske rosenrøde briller når du er forelsket. Så det er ikke sikkert du så hva du trodde du så i øynene hans.....

Jeg stiller meg dog skeptisk til at psykologen din velger å bruke uttrykk som psykopat til deg uten å ha hatt noen form for interaksjon med han. Mener å huske at det er en ting hvor man ikke skal drive med fjerndiagnose av individer man ikke har møtt når man er psykolog. Men tilbake til tema: Han har et annet barn som han gir f i? Da er det jo en sjanse for at det samme kan skje med ditt barn (hvis vi opererer under antakelsen om at han har en dyssosial/antisosial personlighetsforstyrrelse). Må du godta at han trapper opp samværet med barnet? 

Når dette er sagt så vil jeg si at det kan hende at det er noe annet som foregår. En person med dyp og langvarig depresjon vil også oppvise et labert følelsesmessig register. Det er ikke gitt at han er psykopat bare fordi psykologen din sier det. Det at psykologen din faktisk velger å uttale seg om dette finner jeg skremmende og litt uprofesjonelt da han/henne ikke har observert og interagert med faren til barnet ditt. 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp dette jeg snakket om ( fremhevet ).

Kun fordi en har opplevd å være utsatt for en " psykopat " behøver ikke det å bety at alle og enhver en kommer borti er en psykopat, eller personen TS snakker behøver nødvendigvis å være en " psykopat ". 

Det jeg prøvde å understreke for TS var at rådene hun fikk var gitt med tanke på at vedkommende var en " psykopat ". En " diagnose " hun selv hadde gitt ham. Å følge rådene ville være feil da diagnosen ikke hadde vært stilt av en spesialist. 

Men for all del, diagnostiser selv og følg råd etter selvdiagnostisering. Da får du også de svarene du selv ønsker. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, PandA# skrev:

Vel, en av greiene med en med dyssosial/antisosial personlighetsforstyrrelse er jo at de ikke føler på samme måte som gjennomsnittsmannen/kvinnen. De smarte psykopatene kan mimikere diverse emosjoner, men følelser som sorg og kjærlighet er ofte fremmed for de. Ha i bakhodet at alle psykologiske diagnoser har spektrum. Men ja, hvis vi tar ditt ord og psykologen din sitt ord for god fisk så er det er veldig sannsynlig at han aldri følte noe for deg- men at han hadde lært seg hvordan man skal opptre når man skal være interessert i noen. Og husk at du ser selv med ganske rosenrøde briller når du er forelsket. Så det er ikke sikkert du så hva du trodde du så i øynene hans.....

Jeg stiller meg dog skeptisk til at psykologen din velger å bruke uttrykk som psykopat til deg uten å ha hatt noen form for interaksjon med han. Mener å huske at det er en ting hvor man ikke skal drive med fjerndiagnose av individer man ikke har møtt når man er psykolog. Men tilbake til tema: Han har et annet barn som han gir f i? Da er det jo en sjanse for at det samme kan skje med ditt barn (hvis vi opererer under antakelsen om at han har en dyssosial/antisosial personlighetsforstyrrelse). Må du godta at han trapper opp samværet med barnet? 

Når dette er sagt så vil jeg si at det kan hende at det er noe annet som foregår. En person med dyp og langvarig depresjon vil også oppvise et labert følelsesmessig register. Det er ikke gitt at han er psykopat bare fordi psykologen din sier det. Det at psykologen din faktisk velger å uttale seg om dette finner jeg skremmende og litt uprofesjonelt da han/henne ikke har observert og interagert med faren til barnet ditt. 

Det er nettopp det jeg la merke til.. vi fikk vite før barnet ble født at barnet var sykt. Jeg gikk inn i en depresjon og var utrolig engstelig siden barnet kunne dø når som helst inne i magen min. Han så ikke ut til å bli påvirket engang. Da jeg konfronterte han med det ble han bare sint og mente at jeg bekymret meg for mye (noe som ikke er mulig når ditt barns liv står i fare..). Jeg er enig i at det høres merkelig ut at psykologen sa dette, men hun sa seg vel heller enig i at de personlighetstrekkene jeg beskrev var veldig like som det du kaller antisosial personlighetsforstyrrelse. Hun kalte han ikke en psykopat rett ut, såklart. 

Jeg vet at han var til psykolog et par år før vi møttes, pga angst og tvangstanker. Dette sa han før vi hadde begynt å date ordentlig, noe jeg syntes var litt rart. Men i starten var han alvorlig spesiell, det var så utrolig mange røde flagg som jeg valgte å overse da han var så flink til å manipulere. Men jeg har fått høre fra personer som han gikk på ungdomsskolen med at han løy og manipulerte mye, derfor hadde han få venner. Så dette har faktisk pågått i nesten 20 år, noe som får meg til å virkelig tro at det er noe som har oppstått i barndommen / er medfødt.

Hovedgrunnen til at vi skal trappe opp samværet er fordi barnet begynner i barnehagen nå, og da har han selvfølgelig manipulert de på familievernkontoret til å mene at det beste for barnet er at han få ha han mer. Noe jeg ikke er enig i, men jeg orker ikke ta opp kampen med han. Hver gang vi har vært på fvk og jeg har tatt opp en problemstilling, så ender det med at de som skal være nøytrale, holder med han. Det var en periode jeg syntes han så han altfor lite (noen få timer i uka, om ikke mindre), fordi han valgte å jobbe overtid hele tiden. Han satt bare å fortalte hvor vanskelig det var å sitte med et hus alene og at det var viktigere at han fikk beholde huset. Han presset frem noen tårer også var de på fvk solgt.

Ts

Gjest Black Amethyst
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greia her er at jeg har overnattet sammen med de, i tilvenningsfasen da vi først begynte med overnatting. Han er tilsynelatende flink med barnet, men likevel er jeg veldig bekymret. Jeg måtte ta han en gang da han brølte til barnet da han gjorde noe han "ikke hadde lov til". En annen gang brølte han til meg mens barnet satt på fanget hans. Barnet hylskrek de to gangene det skjedde. Men aldri sett noe annet. Jeg vet at han har et sinnsykt temperament, men aldri sett det direkte mot barnet, det er det jeg selv som har opplevd. Jeg vet ikke helt jeg.. jeg tror ikke han hadde vært fysisk mot barnet, men at han kan fucke det opp på en eller annen måte psykisk.. Han er så god på å manipulere at jeg ikke kan ha kontakt med han lengre. Alt foregår gjennom min mor, de to har kontakt seg imellom nå. Jeg tør ikke. Han manipulerer meg uten at jeg selv er bevisst på det før lenge etter det har skjedd.

Ts

Det er iallefall bra å være forsiktig hvis du da føler deg bekymret over hvordan han vil behandle barnet deres sammen med han alene. Jeg tror at når barnet er såpass liten som h*n er nå så vil h*n ikke merke så mye av manipulering og annet psykisk ødeleggendes oppførsel siden h*n ikke vil forstå det på samme måte som når h*n blir større, når h*n begynner å tenke mer sjølvstendig eller bygges opp med egne interesser o.s.v... da er det lettere for en forelder som er god til å for eksempel manipulere å bruke disse metodene mer enn når barnet er fortsatt i baby fasen. Men det er nok andre metoder som kan brukes for å ødelegge babyer også, så det er ikke heller noe galt i å være litt ekstra forsiktig. 

Men skjønner at det er ikke lett å kreve at han ikke får lov til å se barnet sitt om han da har sin fulle rett til å ha like mye kontakt med h*n som dens far.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp dette jeg snakket om ( fremhevet ).

Kun fordi en har opplevd å være utsatt for en " psykopat " behøver ikke det å bety at alle og enhver en kommer borti er en psykopat, eller personen TS snakker behøver nødvendigvis å være en " psykopat ". 

Det jeg prøvde å understreke for TS var at rådene hun fikk var gitt med tanke på at vedkommende var en " psykopat ". En " diagnose " hun selv hadde gitt ham. Å følge rådene ville være feil da diagnosen ikke hadde vært stilt av en spesialist. 

Men for all del, diagnostiser selv og følg råd etter selvdiagnostisering. Da får du også de svarene du selv ønsker. 

Jeg ser hvor du kommer fra. Men når mannen har alle de personlighetstrekkene som definerer en "psykopat" så er det, det jeg forholder meg til her og nå. Tviler på at han kommer til å anskaffe seg en diagnose selv. Uansett hadde han nok manipulert psykologen til å tro at han var verdens mest oppegående fyr uansett.

Ts

Skrevet

Herregud enda en tråd om "psykopater" - greit, we get it! Alle menn som ikke har behandlet dere bra/drittsekker er psykopater.

og en psykolog som fjerndiagnostiserer folk og stempler dem som psykopater fordi hun har hørt din versjon av han; hvilken psykolog er dette? Sikker på at personen faktisk er en psykolog? Isåfall, si hvor han/hun jobber så vi andre kan styre langt unna

Anonymkode: 55e34...26f

• Liker 3
Skrevet

Jeg var med en psykopat for noen år siden. Han har en sønn. Lurer på hvordan det går med gutten når han blir eldre

Anonymkode: 8f2e9...714

Skrevet
8 minutter siden, Black Amethyst skrev:

Det er iallefall bra å være forsiktig hvis du da føler deg bekymret over hvordan han vil behandle barnet deres sammen med han alene. Jeg tror at når barnet er såpass liten som h*n er nå så vil h*n ikke merke så mye av manipulering og annet psykisk ødeleggendes oppførsel siden h*n ikke vil forstå det på samme måte som når h*n blir større, når h*n begynner å tenke mer sjølvstendig eller bygges opp med egne interesser o.s.v... da er det lettere for en forelder som er god til å for eksempel manipulere å bruke disse metodene mer enn når barnet er fortsatt i baby fasen. Men det er nok andre metoder som kan brukes for å ødelegge babyer også, så det er ikke heller noe galt i å være litt ekstra forsiktig. 

Men skjønner at det er ikke lett å kreve at han ikke får lov til å se barnet sitt om han da har sin fulle rett til å ha like mye kontakt med h*n som dens far.

Jeg tror du har veldig rett i dette. Det er begrenset hvor mye man kan manipulere et så lite barn, så det er ikke akkurat nåtiden jeg er bekymret for, men fremover. Denne mannen har spredt så utallige mange løyner om meg rundt på bygda og til felles bekjente, at det hadde ikke forundret meg om han gjorde det samme til barnet vårt. Jeg har det ikke i meg å nekte de kontakt, jeg vil at barnet mitt skal ha et godt forhold med pappaen sin. Men jeg bare håper det er mulig..

Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud enda en tråd om "psykopater" - greit, we get it! Alle menn som ikke har behandlet dere bra/drittsekker er psykopater.

og en psykolog som fjerndiagnostiserer folk og stempler dem som psykopater fordi hun har hørt din versjon av han; hvilken psykolog er dette? Sikker på at personen faktisk er en psykolog? Isåfall, si hvor han/hun jobber så vi andre kan styre langt unna

Anonymkode: 55e34...26f

Handler ikke om at han ikke har behandlet meg bra. Jeg har en annen eks som var en real drittsekk og som til og meg banket meg opp på et tidspunkt- aldri tenkt tanken på at han var psykopat. Det er flere faktorer som spiller inn i dette tilfellet. 

Ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...