Gå til innhold

Frøs ned kyllingfilet i mai, kan jeg spise den nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en pakke med to kyllingfileter, spiste den ene og frøs ned den andre. Kan jeg tine den og spise den nå, eller bør den kastes? Siste forbruksdag var 10.05.16. Er veldig skeptisk kjenner jeg...

Anonymkode: 70453...a5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du.   😊

Nedfrysing stopper jo "ødeleggelsesprosessen". 

Like god som ny. Kos deg.  ☺

Skrevet

hvis du frøs den ned 31.5 så ville jeg vært skeptisk :)

Men i fryseren før 10.5 er ikke noe problem, heller ikke noen dager senere.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte en pakke med to kyllingfileter, spiste den ene og frøs ned den andre. Kan jeg tine den og spise den nå, eller bør den kastes? Siste forbruksdag var 10.05.16. Er veldig skeptisk kjenner jeg...

Når du fryser mat så gjelde ikke lenger holdbarhetsdatoen for fersk vare. Butikkene har ikke lov å fryse ned ferskvarer derfor selges disse ofte til redusert pris når de holder på å gå ut på dato. 

Er du skeptisk så bør du lære deg hva frysing av mat innebærer for holdbarheten. 

Anonymkode: 0b567...11a

• Liker 1
Skrevet
Sitat
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du fryser mat så gjelde ikke lenger holdbarhetsdatoen for fersk vare. Butikkene har ikke lov å fryse ned ferskvarer derfor selges disse ofte til redusert pris når de holder på å gå ut på dato. 

Er du skeptisk så bør du lære deg hva frysing av mat innebærer for holdbarheten. 

Beklager, skal lese meg opp på det så jeg slipper å spørre her igjen. Hvis du ikke har tenkt å svare på spørsmålet mitt så trenger du heller ikke å ta deg bryet med å skrive her. 

Tusen takk for svar dere andre :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...