Gjest Hulderjenta Skrevet 19. november 2004 #1 Skrevet 19. november 2004 Vamp sin sang, Tir N'a Noir - er det en oversatt sang? Noen som vet hvem som evt. har originalen? ..? :D
Gjest lmari Skrevet 19. november 2004 #2 Skrevet 19. november 2004 Tror det er Vamp som har originalen, ja.
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2004 #3 Skrevet 19. november 2004 Innbiller meg at det er en gammel keltisk folkesang
Usikker Skrevet 19. november 2004 #4 Skrevet 19. november 2004 Uansett hvem som har skrevet den........... den er helt nyyydeliig den sangen
Gjest Hulderjenta Skrevet 19. november 2004 #5 Skrevet 19. november 2004 Jeg inbiller meg også at det er en keltisk (irsk? skotsk??) folkesang, det var derfor jeg lurte på om det er noen innspillinger av dem på originalspråk eller engelsk? Nydelig sang, og Vamp sin er vakker!
Maxine Grey Skrevet 19. november 2004 #6 Skrevet 19. november 2004 her står det at det er en irsk folketone.. http://www.h-a.no/cd/vis_cd.asp?refnum=1537
Gjest lmari Skrevet 19. november 2004 #7 Skrevet 19. november 2004 Tittelen og temaet er jo hentet fra gaellic skotsk/irsk og henspiller til det forgjettede landet bortenfor vesthavet. På en skotsk hjemmeside fant jeg en MIDI-fil med en tradisjonell keltisk melodi: tirnanog. Hentet fra et nettmøte med Vamp.
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2004 #8 Skrevet 19. november 2004 Tir n'a noir er ikke en oversatt sang, men egentlig et dikt skrevet av Kolbein Falkeid.
Gjest Hulderjenta Skrevet 19. november 2004 #9 Skrevet 19. november 2004 Sitter og søker om Tir N'a NOir nå, og har også funnet ut at det er et dikt som Vamp har satt melodi til.. Så der forsvant drømmen om en "originalutgave" av sangen - for den er orginal! Men fortsatt like vakker :cry: Takk for tips og hjelp og svar!! :bukke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå