AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #1 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg har valpen sovende ut på gangen avskilt med en barnegrind fra soverommet, før sov den på soverommet. Valpen har en god pels og sover ofte rett på gulvet, men jeg har en seng som hun kan velge å sove hvis hun vil. Problemet er at på natta spiser valpen på senga. Uansett om det er en slik myk korg-seng eller en madrass-ting så spiser hun på de. Jeg har istedenfor bare lagt et brettet fleecepledd på gulvet istedenfor. Men selv synes jeg det er litt stusselig, spesielt siden gulvet begynner å bli kaldt når vinteren kommer. Noen tips? Anonymkode: 1f6ad...877
Gjest HappyWaffle Skrevet 5. oktober 2016 #2 Skrevet 5. oktober 2016 Flere leker den kan tygge på? Kan være tennene som klør
tørkestativ Skrevet 5. oktober 2016 #3 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg ville ikke hatt leker hos valpen på natta. Den bør lære seg at da er det tid for å sove, ikke leke. Så er jeg litt hønemor også da og er livredd for at valpen skal sette i halsen etc. Syns ikke det er stusselig med teppe på gulvet. Kanskje kan du gjøre det litt mer koselig med et billig saueskinn feks. Eller så må du bare drite i om senga blir ødelagt. Vi kjøpte ei billig seng til 200 kr, men hun har ikke tygget på den en eneste gang hundeputa til 900 kr derimot.....
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #4 Skrevet 5. oktober 2016 46 minutter siden, HappyWaffle skrev: Flere leker den kan tygge på? Kan være tennene som klør Han har et par tøyleker, men leker ikke med de... Har også litt lyst at han skal sove og ikke leke. Men det er nok sant, at det er tennene som klør. 22 minutter siden, tørkestativ skrev: Jeg ville ikke hatt leker hos valpen på natta. Den bør lære seg at da er det tid for å sove, ikke leke. Så er jeg litt hønemor også da og er livredd for at valpen skal sette i halsen etc. Syns ikke det er stusselig med teppe på gulvet. Kanskje kan du gjøre det litt mer koselig med et billig saueskinn feks. Eller så må du bare drite i om senga blir ødelagt. Vi kjøpte ei billig seng til 200 kr, men hun har ikke tygget på den en eneste gang hundeputa til 900 kr derimot..... Mja, nå har jeg egentlig begynt å drite i det, altså den er ødelagt allerede Problemet er vel at jeg ikke får sove når den holder på og jeg har jo lyst at den skal sove den og Anonymkode: 1f6ad...877
Sulosi Skrevet 5. oktober 2016 #5 Skrevet 5. oktober 2016 Det er bedre med ett teppe på gulvet enn en hundeseng hvor fyllet kan sette seg fast i hundens tarmer *grøss* btw, min ene hund foretrekker også å ligge rett på gulvet pga varm pels,
tørkestativ Skrevet 5. oktober 2016 #6 Skrevet 5. oktober 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har et par tøyleker, men leker ikke med de... Har også litt lyst at han skal sove og ikke leke. Men det er nok sant, at det er tennene som klør. Mja, nå har jeg egentlig begynt å drite i det, altså den er ødelagt allerede Problemet er vel at jeg ikke får sove når den holder på og jeg har jo lyst at den skal sove den og Anonymkode: 1f6ad...877 Da hadde jeg bare tatt den bort hunder er ikke så kravstore. Vår valp foretrekker det kalde gulvet, men har både saueskinn, seng og bur å velge mellom. Ofte legger hun seg i senga først, men så blir det for varmt
Million Skrevet 5. oktober 2016 #7 Skrevet 5. oktober 2016 Det sies jo at man bare skal gi valpen en billig "bruk-og-kast" seng så lenge den er liten og valpetennene klør. De VIL som regel bite i stykker den første senga de får, det er helt normalt for valper og noe man bare kan regne med. Så gi den en billig seng det ikke er så farlig med, og så bytter du til en finere og bedre seng når hunden er gammel nok til at valpetennene er felt og nye er vokst ferdig ut.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #8 Skrevet 6. oktober 2016 16 timer siden, Sulosi skrev: Det er bedre med ett teppe på gulvet enn en hundeseng hvor fyllet kan sette seg fast i hundens tarmer *grøss* btw, min ene hund foretrekker også å ligge rett på gulvet pga varm pels, Det er sant! Er ikke vant med hunder med lang pels, mine tidligere har nektet å ligge på gulvet 16 timer siden, tørkestativ skrev: Da hadde jeg bare tatt den bort hunder er ikke så kravstore. Vår valp foretrekker det kalde gulvet, men har både saueskinn, seng og bur å velge mellom. Ofte legger hun seg i senga først, men så blir det for varmt Jepp, bare teppe for valpen fra nå av 15 timer siden, Million skrev: Det sies jo at man bare skal gi valpen en billig "bruk-og-kast" seng så lenge den er liten og valpetennene klør. De VIL som regel bite i stykker den første senga de får, det er helt normalt for valper og noe man bare kan regne med. Så gi den en billig seng det ikke er så farlig med, og så bytter du til en finere og bedre seng når hunden er gammel nok til at valpetennene er felt og nye er vokst ferdig ut. Ja, er egentlig ikke senga jeg tenker mest på, er bare plagsomt Anonymkode: 1f6ad...877
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå