Gå til innhold

Hvordan ville du reagert om klesbutikkene la sammen gutte- og jenteavdelinga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hvordan ville du reagert om klesbutikkene la sammen gutte- og jenteavdelinga for klær? Altså at alle barneklær var i samme avdeling, uten at det sto hvilke klær som var for gutter og hvilke som var for jenter. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg det er enklere og mer praktisk at de er oppdelte. Mindre areal å gå gjennom betyr at jeg bruker mindre tid på å finne det jeg trenger.

Skrevet (endret)

Jeg hadde syntes det var stilig :)

De kunne ha delt inn etter farger, type klær (bukser, gensere, kjoler, skjørt osv) og selvfølgelig størrelse/alder.

Endret av Ardwinna
  • Liker 21
Gjest Baremenneske
Skrevet
Akkurat nå, ti10 skrev:

Personlig synes jeg det er enklere og mer praktisk at de er oppdelte. Mindre areal å gå gjennom betyr at jeg bruker mindre tid på å finne det jeg trenger.

Enig☺

Skrevet

Jeg ville gjort som en viss toppblogger, ventet på telefon fra media og sagt hvor dumt der er fordi.... det er dumt!!!!

Anonymkode: acf28...5ea

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gjort som en viss toppblogger, ventet på telefon fra media og sagt hvor dumt der er fordi.... det er dumt!!!!

Anonymkode: acf28...5ea

Hvorfor synes du det ville vært dumt?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Helt greit. Men det er ikke alltid like praktisk. Det må isåfall være en oppdeling av stil og form. For eksempel... kvinner og menn bruker ikke samme bukser, det går ikke. Vi har ikke samme kroppsbygning. Derfor burde man ikke blandet de og man må vise tydelig hvilke bukser passer kvinner og hvilke passer menn. Samme gjelder egentlig skjorter. 

Jeg liker ikke å dele opp kjønn i båser og si at menn skal kle seg sånn og kvinner skal kle seg sånn, noen ganger kjøper jeg ting på herreavdelingen, men vi må være ærlige med oss selv og erkjenne at kvinner og menn har ulik form og at det av den grunn er mer praktisk å separere klærne litt. Det betyr ikke at man ikke kan kjøpe litt av hvert, men det gjør det enklere å finne det som passer deg. 

Endret av Chiyo
  • Liker 13
Skrevet

Hvis det faktisk hadde vært sånn at alle kunne gå i det de ville uten noen risiko for å bli sett rart på eller få kommentarer fra andre, så hadde det vært bare flott. Men så lenge det ikke er sånn, så synes jeg det er en fordel at det er delt opp, for jeg sliter i utgangspunktet med å se hva som er for hvilket kjønn. Ikke de åpenbare tingene, som rosa blonder og hello kitty, men klær i nøytrale farger der det bare er formen som gjør at det er jenteklær, der sliter jeg.

(Om min gutt en gang selv velger å gå i jenteklær så skal han få lov til det og få min fulle støtte. Men da skal det være et aktivt valg som kommer fra ham selv, ikke fordi mamma tar feil i klesbutikken.)

Anonymkode: cdbcd...13c

• Liker 3
Skrevet

Det hadde vært flott! 😀 

Anonymkode: 4901e...8f9

Skrevet

Det hadde vært topp, kunne de kuttet ut barnebikinier samt fått inn flere farger så hadde er vært topp.

Er jo merkelig at klær er blitt kjedeligere og mer kjønnsbestemte de siste 20 år

• Liker 11
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert

Anonymkode: 7b864...d73

Skrevet
39 minutter siden, Chiyo skrev:

Helt greit. Men det er ikke alltid like praktisk. Det må isåfall være en oppdeling av stil og form. For eksempel... kvinner og menn bruker ikke samme bukser, det går ikke. Vi har ikke samme kroppsbygning. Derfor burde man ikke blandet de og man må vise tydelig hvilke bukser passer kvinner og hvilke passer menn. Samme gjelder egentlig skjorter. 

Jeg liker ikke å dele opp kjønn i båser og si at menn skal kle seg sånn og kvinner skal kle seg sånn, noen ganger kjøper jeg ting på herreavdelingen, men vi må være ærlige med oss selv og erkjenne at kvinner og menn har ulik form og at det av den grunn er mer praktisk å separere klærne litt. Det betyr ikke at man ikke kan kjøpe litt av hvert, men det gjør det enklere å finne det som passer deg. 

Er enig i dette for vokse. Der er det lettere å holde det atskilt grunnet kroppsform, og stil forsåvidt. Men hos barn er kroppsformen tilnærmet lik om det er gutt eller jenter :) 

Anonymkode: 92b61...ec5

• Liker 12
Skrevet
40 minutter siden, Chiyo skrev:

Jeg oppfattet det som at dette var snakk om barn og da er kanskje ikke fasongen så ulik. Blandet voksenavdeling blir nok litt mer utfordrende ja :)

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, tufslaogvifsla skrev:

Hei,

Hvordan ville du reagert om klesbutikkene la sammen gutte- og jenteavdelinga for klær? Altså at alle barneklær var i samme avdeling, uten at det sto hvilke klær som var for gutter og hvilke som var for jenter. 

Hvorfor i all verden ikke? Man kjøper de klærne man ønsker og er ikke avhengig av at de er delt opp i avdelinger.

• Liker 5
Skrevet

synes det hadde vært flott, og enda bedre om de også tok inn flere kjønnsnøytrale klær. føler meg litt rar når jeg handler i gutteavdelingen til jenta mi, men jeg orker bare ikke å se henne i rosa og pastellfarger hver eneste dag. 

• Liker 15
Skrevet

Halleluja, hadde jeg sagt!

• Liker 6
Skrevet

At verden er i ferd med å rakne....

Anonymkode: 9b38a...bec

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns dagens inndeling er helt ekstrem, så jeg hadde likt en blanding. Jeg handler uansett en del i jenteavd til mine gutter, der jeg finner joggebukser og nøytrale gensere i andre farger enn blått og grått. Man kunne jo uansett delt inn etter typer klær, bare blandet fargene. Det er mye som bare befinner seg hos enten jente- eller gutteavd i dag som like gjerne kunne vært i motsatt avd.

• Liker 11
Skrevet

Hadde ikke hatt noe imot det. Kjøper både "gutteklær" og "jenteklær" til min baby.

Anonymkode: aed5b...ce9

Skrevet (endret)

De aller fleste oppegående mennesker kler seg selv og sine barn i alt mulig av farger, mønstre og fasonger. Noen følger trender, andre tenker komfort, noen kjører helt egen stil. Årets største trendfarge til damer har vært nettopp marine. Jeg ser hele tiden barn i alle mulige farger. Skillet mellom typiske gutte og jentefager er since longmgone, men enkelte ser allikevel ut til å tviholde på at enkelte farger er forbeholdt gutter eller jenter.

Anonymkode: 9b38a...bec

Endret av Bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...