Gå til innhold

Dette vil jeg se i butikkhyllene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! 

Hvis du skulle funnet opp et nytt matprodukt eller kunne valgt hva som helst som du kunne fått tak i matbutikken, hva ville dere valgt da? Matutvalget i Sverige og Danmark er så mye bedre enn i Norge, og jeg ser stadig produkter der som jeg skulle ønske vi hadde i Norge også. Hva savner dere i butikkhyllene her hjemme? Jeg savner blant annet en god del laktosefrie produkter og andre allergiprodukter :P

:essen2::essen2::essen2:

Anonymkode: bd99c...8fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ferdig vaffel- og pannekakerøre. Er faktisk for lat til å fikse selv. På kiosker og bensinstasjoner har de sånn genial røre i en melkekartong-liknende beholder som de bare tar og tiner før bruk. Har lyst på en sånn :biggrin:

Amerikanske frokostmuffins

Gresk youghurt med fruktsmak uten tilsatt sukker i store spann

Endret av toothfairy
Skrevet

Flere varer uten tilsatt sukker, eller med redusert sukkerinnhold. For eksempel iskrem. Lett-isen som finnes er ribbet for alt som kan gi smak, og er som bomull. Gi oss en is med normalt fettinnhold, men lite sukker. 

Skrevet

DISNEY_FAMILY__1.jpg

Denne vil jeg se!

• Liker 21
Skrevet
24 minutter siden, Alvea skrev:

DISNEY_FAMILY__1.jpg

Denne vil jeg se!

Elsket disse, spise alltid rundt den hvite sjokoladen og sparte den til sist.

Anonymkode: 03989...4d8

• Liker 5
Skrevet

Dette finnes, det vet jeg. Men finner det ikke.

Kenguru.

Krokodille.

Struts. 

Bjørn.

Slange.

Skrevet

Savner det meste, har ikke ord for hvor kjedelig og uinspirerende norske matbutikker vi har her i landet. Hadde ikke holdt ut hadde det ikke vært for at vi bor 25 min. unna grensen til Sverige, handler der like mye for utvalget som for prisene. Reiser man enda lengre inn i Sverige er utvalget enda bedre og billigere. 

Anonymkode: bbe6d...f24

• Liker 3
Skrevet

Bedre utvalg i ferske grønnsaker, kjøtt, fisk osv.. mer som man ser på div marked ol i utlandet. Men sjønner at det ikke er så veldig realistisk 

Anonymkode: b9c60...6f0

Skrevet

Flere sukkerfrie varer UTEN Maltitol, også kjent som sukkeralkoholen fra helvete. :sur:

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Emera skrev:

Flere varer uten tilsatt sukker, eller med redusert sukkerinnhold. For eksempel iskrem. Lett-isen som finnes er ribbet for alt som kan gi smak, og er som bomull. Gi oss en is med normalt fettinnhold, men lite sukker. 

Helt enig!Der har nordmennene virkelig noe å lære av søta bror.

http://www.alvestaglass.se/#sockerfria-glassar

Savner også alle de ulike yoghurt og kvarg varianteene man får i sverige som er uten tilsatt sukker

Anonymkode: cf186...b05

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig!Der har nordmennene virkelig noe å lære av søta bror.

http://www.alvestaglass.se/#sockerfria-glassar

Savner også alle de ulike yoghurt og kvarg varianteene man får i sverige som er uten tilsatt sukker

Anonymkode: cf186...b05

Oi! Se der, ja. Det er mulig. Jeg er litt misunnelig på svenskene nå, kjenner jeg.

Skrevet

"Sukkerfrie" Tyggis og søtsaker uten aspartam eller sorbitol.

Pærejuice (med fruktkjøtt), de har i Italia. Den er nydelig.

Chinotto, den og har de i Italia. Hærlig bitter brus.

Skrevet

Skulle hatt mer av hjerteskjell og dorado. Gjerne bedre utvalg av fisker. Ser de selger hjerteskjell til 200 kr pr kg og dorado til 100 kr for en. Gjerne mer østers og. På meny selger de østers til 15kr pr stk. Hvorfor kan ikke fiskerne fra Aker Brygge skaffe mer østers? Det er jo full stillehavsøsters invaderingen I Oslofjorden...

Skrevet

Signerer på sukkerfrie varer. Har en gammel far som har blitt diabetiker, og en sukkerfri konfektbit til kaffen er ikke enkelt å finne. Stikker jeg derimot en snartur over grensen så finner jeg den flotteste belgiske konfekt, søtet med stevia.

Anonymkode: 011ec...e40

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skjermbilde 2016-10-07 kl. 23.21.55.png

Da jeg var i Athen så hadde de denne på en Crepescafe. De smurte dette på pannekaken og det er uten å overdrive noe av det beste jeg har smakt! :) 

(Hehe, ser her at de fleste savner sukkerfrie varer, fisk, sjømat og grønnsaket.. mens jeg driver å poster bilder av junk..)

Endret av Alvea
  • Liker 7
Skrevet

Vegetariske ferdigretter!

Fler typer iskrem uten sukker

Sukkerfri brun julebrus

høstfrisk yoghurter i 2- eller 4-pakning

Sånne små desserter på boks uten sukker. Kjøper alltid sukkerfri sjokolademousse i et lite beger i yoghurtdisken når jeg er i Spania. Den er himmelsk.

• Liker 2
Skrevet

Ekte islandsk skyr. Den norske smaker piss i forhold til den islandske!

Brämhults appelsinjuice. Ja, jeg vet det selges noen steder, men jeg skulle ønske det ble solgt overalt. Beste juicen i verden! 

Glutenfri kvikklunsj 

Glutenfri mr lee med chili 

Generelt bedre utvalg av glutenfrie varer 

Smash med paprika siden jeg aldri fikk smakt den. :D Hørtes så god ut, men gikk meg hus forbi

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av MyIian
feilsitering
Skrevet

Syltetøy som ikke er så vanvittig søtt. Gjør ikke noenat det ikke er stivt. 

Anonymkode: 8679c...ecd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...