Gå til innhold

Vintersko til dame som tåler sørpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, nå er det ikke lenge før vinteren kommer og nye vintersko/støvletter må kjøpes.

Hva anbefaler dere av vintersko/støvletter som passer til dager hvor det er sørpe, vått og som holder på varmen - OG som ikke koster skjorta? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde de fleste damer tålte sørpe, selv om vi kanskje ikke er overbegeistret..? :fnise:  Men ja, jeg skjønte hva du egentlig mente...Jeg tror nok de fleste vanlige vintersko som impregneres tåler sørpe, med mindre det er snakk om å gå lange avstander hver dag hele vinteren. Var inne på Eurosko her om dagen, syntes de hadde mye fint der.

Skrevet

Henger meg på her! Synes det er vanskelig å finne varme vintersko som er vanntette, OG ser kule/fine ut. De fleste ser ut som voksenversjon av barnesko, ikke så veldig fint/kult. ;) Noen tips, anyone?

Skrevet
På 10/5/2016 den 14.07, ti10 skrev:

Jeg trodde de fleste damer tålte sørpe, selv om vi kanskje ikke er overbegeistret..? :fnise:  Men ja, jeg skjønte hva du egentlig mente...Jeg tror nok de fleste vanlige vintersko som impregneres tåler sørpe, med mindre det er snakk om å gå lange avstander hver dag hele vinteren. Var inne på Eurosko her om dagen, syntes de hadde mye fint der.

Nei, det er feil, det er ikke sånn at de fleste vintersko tåler sørpe, og sko blir ikke vantette av impregnering. Kjøp sko som er merket med en eller annen form for tex, eller som er merket med "water proof". I tillegg bør sålen være av en viss tykkelse, og helst ikke limt, men støpt. 

Anonymkode: 834c7...047

Skrevet

Kjøper du skikkelige skinnsko (feks tursko i skinn eller annet vinterskotøy i skinn) og smører disse med bivoks (kjøpes bla på XXL), så holder skoene fukten ute og du holder deg tørr på beina :hjerte:

Anonymkode: bb3ab...cac

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bra at damen tåler sørpe. Siden hun gjør det, trenger hun jo ikke sko.

Beklager, kunne ikke la være :skratte:

Anonymkode: 2f24e...fb1

Skrevet

Henger meg på her. Trenger nye vintersko, men vanskelig å finne. Må ha noen som er varme og vanntett, men må se litt fine ut. Vil ikke gå med kjerring sko.

Skrevet

dr martens hehe :D sko som er lave men vantette:D

Skrevet

Jeg har en tidligere modell fra Blackstone som ligner litt på disse: 

https://m.zalando.no/blackstone-vinterstovler-black-bl711y00a-q11.html

De holder meg varm og tørr hele vinteren i Oslo, også i sørpeføre (når de impregneres). Jeg vet ikke om det er for klumpete i designet for deg, men det er de beste vinterskoene jeg har hatt noen gang!

Anonymkode: a742a...a82

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...