Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste hennes vurderinger av Dermalogica og hun snakker mye om disse eteriske oljene. Hun slaktet de fleste produktene for de inneholder blant annet lavendel, arnica og sitron osv... Dette kunne visst virke irriterende. 
Jeg blir jo litt skeptisk for jeg har seboreisk eksem som gjør at jeg burde styre unna irriterende stoffer. Og eteriske oljer er sikkert ikke fantastisk for denne eksemen. Men likevel så tenker jeg; er de virkelig så ille som hun hevder? Har hun alltid rett? :P Hun er jo hudpleier slik jeg har forstått det, men vet ikke helt hva jeg skal tro på.

Anonymkode: 7c968...4d3

Skrevet

Nei, hun har ikke alltid rett, ingen har alltid rett. Men jeg følger henne stort sett, og det har hittil vært en stor suksess. Jeg velger å bruke produkter som har ingredienser som i vitenskaplige studier ikke har vist seg å være irriterende, men tvert i mot har god effekt. Det er dette beautypedia handler om. Jeg vet ikke sikkert om de eteriske oljene alltid er så ille som hun vil ha det til, men jeg synes det virker logisk nok, derfor tar jeg ingen sjanser.

Spør du meg ville jeg sagt at du burde bytte produkter. Jeg tror ikke de er bra for deg med seboreisk eksem, og jeg tror ikke de er bra for meg som ikke har seboreisk eksem. Men hvis du liker dem og synes de virker bra for deg, kan du for all del bruke dem. Du bestemmer over din hud :)

Skrevet

Takk for svar. :-) Jeg er overbevist. Jeg bytter til la roche posay. :-) 
Kanskje jeg etter hvert skal tenke litt på å kjøpe rosex kremen de selger på apoteket. Jeg er ikke veldig rød, men da jeg har hatt eksem i mange, mange år så er det fortsatt en betennelsesreaksjon i huden (slik jeg har forstått) som skaper litt "kart-utseende" hvis man virkelig studerer huden på nært hold. Man ser liksom hvor grensa går der jeg er rød og der jeg ikke er rød. 
Jeg irriterer meg også over de sorte prikkene på nesa og kanskje jeg skulle brukt en mild peeling. Jeg peeler aldri. 

Skrevet

Man skal ta hennes reviews med en klype salt. 

Anbefaler deg produkter fra en god hudpleiesalong. 

Anonymkode: 2b9de...7cd

Skrevet

Har du noen du anbefaler som er fra hudpleiesalong AB? :-)

Skrevet
48 minutter siden, Professor Orm skrev:

La Roche Posay har ikke bare gode produkter de heller, så velg dem med omhu! http://www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/by-brand/la-roche-posay

Mild peeling kan være en idé, håper du finner en løsning på hudproblemene dine! :)

Det håper jeg og! Hm, sant det. Uff det er virkelig en jungel. Har faktisk en krem fra Eucerin i skapet. Aquaphorin active. Den eneste slemme ingrediensen jeg ser i den er alkohol denat. Men den er ganskr langt ned. Er for normal til kombinert og tror den er mest vannbasert. Burde sikkert hatt noe som er helt oljefritt pga sorte prikker, men når sant skal sies så er jeg ikke spesielt plaget av akne. 

Skrevet

Jeg har lik hud som deg høres det ut som, med mye betennelsestilstander i huden. Trodde jeg hadde rosacea en vending, men nå har huden holdt seg stabil i flere uker, så jeg vet ikke, men alltid hatt eksem. 

Og min erfaring etter å ha testet et hav av kremer, er at Dermalogica er det tryggeste valget for huden min når det gjelder hudkrem og maske. Disse har fått bort mye tørre og irriterte flekker, og huden min virker mye mer balansert. 

Så det er en jungel der ute, og du må nok bare lete til du finner det som passer for deg:) holdt på i et år nå ettersom huden ble helt forstyrret i fjor høst. Bruker også Fungoral krem innimellom, den er nok minst like viktig siden sånn eksemhud lett får gjærsopp :/

Anonymkode: 4ab37...505

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det håper jeg og! Hm, sant det. Uff det er virkelig en jungel. Har faktisk en krem fra Eucerin i skapet. Aquaphorin active. Den eneste slemme ingrediensen jeg ser i den er alkohol denat. Men den er ganskr langt ned. Er for normal til kombinert og tror den er mest vannbasert. Burde sikkert hatt noe som er helt oljefritt pga sorte prikker, men når sant skal sies så er jeg ikke spesielt plaget av akne. 

At den er langt nede, hjelper selvsagt betraktelig. Jeg selv tror ikke det har noe å si om produktene er oljefrie mtp. hudormer, hudormer er ditt eget talg og dine egne døde hudceller. Men hvis huden din er fet, føler du kanskje at fete kremer blir litt for mye :)

Skrevet

Ja, fete kremer ser jeg forverrer både seboreen og huden generelt. Men Eucerin kremen er ikke fet. Den jeg tenkte å kjøpe fra LRP heter toleriane fluid. Tenkte bestille den fra lookfantastic.  Begge disse kremene har få ingredienser og ikke noe "dilldall". 

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lik hud som deg høres det ut som, med mye betennelsestilstander i huden. Trodde jeg hadde rosacea en vending, men nå har huden holdt seg stabil i flere uker, så jeg vet ikke, men alltid hatt eksem. 

Og min erfaring etter å ha testet et hav av kremer, er at Dermalogica er det tryggeste valget for huden min når det gjelder hudkrem og maske. Disse har fått bort mye tørre og irriterte flekker, og huden min virker mye mer balansert. 

Så det er en jungel der ute, og du må nok bare lete til du finner det som passer for deg:) holdt på i et år nå ettersom huden ble helt forstyrret i fjor høst. Bruker også Fungoral krem innimellom, den er nok minst like viktig siden sånn eksemhud lett får gjærsopp :/

Jeg og bruker fungoral. Men hR gått over til vedlikeholds behandling. :-) Jeg må jo si jeg blkr litt påvirket npr du skriver så positivt om Dermalogica. Men jeg trodde slik hud som den vi har med seboreisk eksem skulle holde seg unna eteriske oljer? Eller gjelder det bare atopisk eksem kanskje.  Nå er jo hvertfall active moist oljefri, men vet den inneholder lavendel. Jeg likte veldig godt multiactive toner men den fikk i alle fall slakt fra Paulas choice da den inneholdt sitrus. Jeg har faktisk litt sitrusallergi. Men det er sånn kryssallergi. Får kløe ved å spise appelsin. Vet ikke om det blir annerledes når det kommer til hudpleie da. 

Skrevet

Jeg aner ikke ang eteriske oljer. Men jeg har prøvd den toleriane, med fler, fra apoteket og de funket overhode ikke for min hud. 

Har også minsket på alt jeg klasker i trynet, dvs ikke rens, peeling, maske, serum osv osv hver dag. Men strør det litt utover, alltid rens da, men ellers en dag med peeling, en med maske osv. 

Bruker intensive moisture balance og nettopp fått skin soothing cream og den virker også bra, men ikke rukket å prøve over tid. 

Og to masker, hvorav den ene slaktet av Paula, men på meg funker den.

Har to til jeg kjøpte på tilbud, decleor hydra Floral beroliget og Ole Henriksen, express the truth, som begge virker lovende👍 Sistnevnte for voksen hud da, sånn 40++ 😉

Skrevet

Ok, takk for svar. :-) Jeg bestilte toleriane fluid (den skal visstnok være for fet hud, eller i allefall oljefri) også skal jeg teste i mellomtiden eucerin aquaphorin samt skjerpe meg med å rense huden hver dag. Når huden har roet seg skal jeg kjøpe inn en peeling fra LRP, og deretter kanskje et serum og øyekrem. :D 

Har troa på at jeg skal få bedre hud nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...