Gå til innhold

Hund hjemme alene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en person her som skrev at hun ikke ville gått til anskaffelse av en hund dersom den måtte være hjemme alene i 8 timer om dagen...

Men hva gjør folk da? De fleste jobber vel? Litt nysgjerrig på det her..

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Mange har barn i skolealder som kan komme hjem til hunden før det er gått 8 timer.

Skrevet

Hunden vår er alene i 6-9 timer på hverdager. Tror slett ikke at dette er skadelig for hunden, så lenge den får det den trenger ellers i døgnet.

Faktisk går hunden og legger seg i sin egen krok (i buret) flere ganger i helgene. Ser ut som hun gjerne vil være i fred o slappe av litt i blant.

Skrevet

Helt enig med Lea.

Tror det er svært få som hadde kunnet ha hund, om den ikke tålte å være hjemme en arbeidsdag.

Skrevet

Nei, jeg håper da folk stort sett går på arbeid og ikke sitter hjemme og ser på video eller klapper hunden..? :o :o

Jeg er elsker dyr og har flere hunder.

Det har blitt folk av dem også.

Selv om vi er adskilt på dagtid..

Gjest Hilde K S
Skrevet

Ta en titt på tråden om betaling av hundepass også da. Det var der jeg skrev noe om at jeg ikke ville betalt noen for å ta vare på hunden. Dersom en hund ikke kan være alene hjemme, blir det fort dyrt.

I tillegg ville ikke jeg ha anskaffet meg hund, dersom den skulle vært lenge alene hjemme. Hva om man da også måtte jobbe overtid? Det er ikke noe særlig for hunder å ikke få luftet seg/gjøre sitt fronødne på over 8 timer.

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Her er hunden alene fra kvart på åtte til kvart over fire på det lengste. Han har eget rom der han har dyne på gulvet og en skinnstol å ligge på/i. Det er helt mørkt på det rommet, og jeg VET med sikkerhet at han ikke står og uler mens vi er borte.

Tidligere hadde vi to hunder, og de var der inne sammen når vi var på jobb. Etter at den ene døde, har vi selvfølgelig fortsatt å ha den inne på det rommet om natta (jeg er ikke så glad i hundehår i senga mi).

En middels stor hund kan gå i 24 timer uten å få gå på do. 6-9 timer er derfor ikke veldig ille. Små hunder må ut oftere.

Skrevet
Nei, jeg håper da folk stort sett går på arbeid og ikke sitter hjemme og ser på video eller klapper hunden..? :o :o

Jeg er elsker dyr og har flere hunder.

Det har blitt folk av dem også.

Selv om vi er adskilt på dagtid..

Da syns jeg du er utrolig flink! går de på to ben og hilser pent, eller....? :wink:

Skrevet

Mannen jobber skift, så de få gangene hunden vår er hjemme alene, så er det et par timer. Da er den ute i hundegården sin.

Skal vi noe spesielt og ikke kan ta han med, så er han hjemme alene. Enten ute eller inne.

Skrevet

Godt å høre at det er flere som har de hjemme alene en hel dag og at det er helt vanlig! Begynte å lure om det var jeg som hadde misforstått noe her...

Gjest Anonymous
Skrevet

Leyla, jeg bare lurer litt på hvorfor det er helt mørkt på det rommet du har hunden? Hva er det godt for?

Gjest Vindelspev
Skrevet

Jeg tar en råsjans og tipper at flertallet av norske hunder tilbringer mange timer hjemme alene hver dag.

Den bruker nok tiden til å sove, og dere må huske på at en hund ikke har samme tidsperspektiv som et menneske. Om du er borte 5 timer eller 8 vil neppe ha noe å si. Du er borte, og det er det den vet. Ferdig med det.

Alle hunder tåler å være alene hjemme noen timer, forutsatt at den er tilvendt det.

Skrevet

Hunder har også døgnrytme. Hunder sover veldig mye. Derav så går det fint an og forme døgnrytmen slik at den blir praktisk anlagt i forhold til ditt liv/arbeidsdag.

Men det er klart at jobber du full dag så vil hunden kreve mer tid konsentrert på ettermiddag/kveld enn den ville ha krevd i løpet av en dag hjemme med hunden.

Gjest Teletubbien
Skrevet

Det er nok det store flertall av hunder her i landet som er hjemme alene om dagen. Noen i bur, andre løse og noen ute... De aller fleste av oss hundeeiere forsøker jo å minimere tiden hunden må være alene, men jobbe må jo de fleste av oss, og skulle hunder ikke kunnet være alene da - ja da tror jeg ikke det ville være mange hunder her :roll:

Det var meg som la inn linken om hvorvidt folk ville betalt for hundepass, av den enkle grunn at ikke alle hunder takler å være alene... På tross av gode forsetter og god innlæring og riktig behandling så er det forskjell også på hunder, og min takler da ikke å være alene.... Dessverre. Har vært i kontakt med adferdsterapaut osv osv, men sånn kan det faktisk gå.....

Likevel vil jeg påstå at de fleste hunder har et godt og greit liv enn om de må være hjemme alene i 8 timer noen dager i uka..... - I allefall om de får aktivisering og stimulering ellers....

Min mening :tunge1:

Gjest Bhsiltsk
Skrevet
Leyla' date=' jeg bare lurer litt på hvorfor det er helt mørkt på det rommet du har hunden? Hva er det godt for?[/quote']

Fordi at hvis lyset står på, tygger han på ting. Er det mørkt, tror han sikkert det er natta - og sover hele tiden.

Skrevet

Vi er så heldige at foreldrene til sambo kommer utpå formiddagen og lufter han. Enten setter de han tilbake eller de tar han med seg hjem.

Hunden er 9 1/2 mnd nå og det meste han har vært alene hjemme er 6 1/2 time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...