Gå til innhold

Kollektiv - trenger sårt HJELP og RÅD

Anbefalte innlegg

Gjest Teaterjente20
Skrevet

Er ei jente på 20 som nettopp flyttet til ny by for å ta opp fag fra vgs. Er veldig sosial og flyttet inn i kollektiv fordi jeg like å ha folk rundt meg. Men ting ble ikke som jeg trodde. Jeg bor sammen med to jenter, men begge går bare til rommet sitt når de kommer hjem. Jeg kjenner ingen her, og trodde kanskje kollektiv-livet skulle bli mer koselig og sosialt. Hva skal jeg gjøre? Bør jeg finne et annet kollektiv? Det funker liksom ikke her. Føler meg ensom... Har ikke gått mange dager, men er så utålmodig! Er veldig glad i teater og har spurt ulike teatergrupper om å få bli med, men det tar tid å få svar. Føler meg så alene og savner å ha venner rundt meg. Noen tips? :icon_frown:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør nok prøve å se etter noe ledig i et annet kollektiv. Gjerne i et allerede satt kollektiv som leter etter en ekstra person. De er gjerne ganske opptatt av å finne en person som passer inn i deres kollektiv, og da er det jo også høyere sannsynlighet for at du havner en plass som du trives. Det er mange som bor i kollektiv da dette er en ganske rimelig boløsning, så det er absolutt ikke alle som er så opptatt av å sosialisere så mye med de andre. 

Anonymkode: fde9c...ebd

Skrevet

Det er absolutt ikke alle som ser på bo sammen som lik sosialisere sammen, nei. Ei eg kjenner leier ut et rom, hun valgte personen som bor der fordi denne hadde stor egen sosial krets og var lite hjemme...

Bytter du bare til et random nytt kollektiv, er det jo ikke sikkert at det er noe bedre der. Kjenner du ingen i byen? Venner fra VGS eller noe? Noen du tar opp fag sammen med nå? Kanskje du kan fiske litt rundt til disse at du godt kunne tenke deg et nytt sted å bo, da har du et grunnlag med folkene før du flytter inn.

Anonymkode: 288f1...e65

Skrevet

Jeg var en av dem som gikk mye på rommet i begynnelsen. Ikke fordi jeg ikke vil henge eller er usosial. Fordi jeg var sjenert og det tar litt tid å åpne døra mi. Det er lettere å bare gå på rommet. Det tok en måned eller to før vi bare hang sammen på stua hele tiden. Gi det litt tid, men blir det ikke bedre så er det kanskje greit å holde øynene åpne. 

Anonymkode: 35995...dde

Skrevet

Så leit at du føler deg så alene! Jeg ville ha ventet med å flytte. Kan det være de du bor med bare trenger litt tid på rommet sitt når de kommer hjem og er slitne, men er klar for å være mer sosial om kvelden? Jeg har bodd i noen slike kollektiv som du beskriver, hvor vi gjerne endte opp med å likevel være sosiale av og til. Det manglet bare at noen tok initiativ. For eksempel til å se en film. Det kan jo også være at de du bor med bare ikke ønsker noen som helst sosial kontakt. Eller at de er sjenerte. Gjerne dumt spørsmål, men har du foreslått at dere skal finne på noe?  Lage mat sammen?

Hva med konserter? Tar du fagene som privatist, eller går du på skole? Det er også mulig å søke etter nye venner her på KG. Håper du finner ut av det, og i mellomtiden smører deg med tålmodighet. Du er ikke alene:klem1:

Anonymkode: d5d12...c70

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...