Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalkun. Når det nærmer seg jul koster ofte kalkun 29 kr/kg. Da har du mye mat for pengene! Garantert rester også som du kan bruke i curry, suppe, taco/fajitas osv :) 

Server med feks stekte poteter og en god, enkel sjysaus der du bruker stekesjyen fra kalkunen. Billig og utrolig godt!

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips alle! Noen som har noe formening om gryte? Finnes det en gryte som passer til jul?

Skrevet

Hva med coq au vin? Er ikke det forholdsvis billig, men veldig godt? (og en gryterett ;) ) 

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, 1vy skrev:

Takk for tips alle! Noen som har noe formening om gryte? Finnes det en gryte som passer til jul?

Viltgryte av noe slag med godt tilbehør ser jeg for meg passer.

Er jo forholdsvis nytt etter jakta. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, 1vy skrev:

Skal invitere venner til julebord i desember, hvor de fleste fortsatt har dårlig råd og ikke pleier å ha med vertinnegaver eller invitere på middag tilbake. Derfor vil jeg ikke bruke veldig dyre råvarer. Ribbe er vel helt klart billigst, så vurderer en asian-style ribbe (for at det ikke skal være samme kjedelige julematen), men utenom det, noen forslag? :nissevink:

Det er veldig snilt og omtenksomt av deg :hjerte:

(Egentlig synes jeg at alle bør bidra til et slikt julebord, ettersom de ikke inviterer deg på middag tilbake.)

La oss si at kostnaden blir på 500 + strømutgifter for mat til alle, og dere er 10 stk. Du burde alle kunne betale sin del. 50 kr er en svært billig penge for julebord for 1 person :)

Anonymkode: f5939...ee7

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er veldig snilt og omtenksomt av deg :hjerte:

(Egentlig synes jeg at alle bør bidra til et slikt julebord, ettersom de ikke inviterer deg på middag tilbake.)

La oss si at kostnaden blir på 500 + strømutgifter for mat til alle, og dere er 10 stk. Da burde alle kunne betale sin del. 50 kr er en svært billig penge for julebord for 1 person :)  Rettet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...