Gå til innhold

Kutte kontakt med familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge hatt et problematisk forhold til mamma. I korte trekk går det ut på at jeg føler hun ikke anerkjenner meg, har altfor store/urettferdige forventninger til meg som jeg ikke innfrir og som da gjør hun skuffet, og at hun tolerer lite fra meg. Jeg har lenge slitt med depresjon/nedstemthet og dette har hun aldri vist forståelse for -heller det motsatte. Hun klikker hver gang jeg forteller om følelsene mine fordi hun tar det personlig. Sist uke var bestemoren min til stede og hun tok mammas parti. Pappa gjør også alltid det. Vurdert å kutte kontakten, men vet ikke... Er så lei av dette dramaet og bekymringene jeg får av det. Har nok av det fra før. Lei av bråk og beskyldninger og måtte forsvare personligheten min. Bli tråkka på og få dårlig selvtillit.  

Anonymkode: 7d01d...f5c

Videoannonse
Annonse
Gjest Pepsimaxz
Skrevet

Vet ikke hvor gammel du er, men hvis du flytter ut og begrenser kontakten med foreldrene dine så kan det hende det hjelper seg. ( du trenger ikke kutte kontakten fullstendig) Ellers ville jeg sagt at du burde prøve å få noe positivt ut av relasjonen ved å la være å ta opp ting du vet de reagerer på. Vet at mange gjerne vil snakke med foreldrene sine om det de sliter mest med, men det er ikke alltid så lurt hvis de reagerer negativt på det... Rett og slett prøv å få ett mer overfladisk forhold til foreldrene dine? Kanskje prøv å finne noen på KG som har det som deg eller snakk med en venn, eller psykolog. Lykke til 

Skrevet

Takk for svar. Er faktisk over 25 år og flytta ut for lenge siden. Men hørtes ikke så dumt ut å la være og dele ting, men hvis jeg ikke kan være meg selv med min egen familie en gang hvor kan man da være det? Har faktisk prøvd å la være, men når jeg er i de dårlige periodene må jeg nesten si det fordi mamma krever svar og blir sur når jeg er kort/trist/sur. Men det poenget ditt, bør kanskje prøve det. Takk igjen :)

Skrevet

Andre tanker?

TS

Skrevet

Hva med å fortelle dem akkurat det du skrev her først?

Anonymkode: d9396...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...