Gå til innhold

Barn som vokser opp i lav standard bolig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere er en bolig av lav standard er? Er det dårlig bygg, mugg osv. Er det dårlig med interiør og matrielle goder? Skitt og rot? 

Hva slags forhold skal til for at dere hadde reagert på at ett barn vokste opp der? 

Leste en artikkel om dette istad jeg fant interessant, og ble veldig nysgjerrig på andre sine tanker :) 

Anonymkode: 88783...659

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vokst opp i et rotete og skittent hjem.  Har overlevd helt fint, men liker å ha det rent og ryddig selv.  Ser verdien av det:)

• Liker 4
Skrevet

Dersom det er helseskadelig mugg og sånn er det ikke ok, men dårlig med materielle goder og rot har mange hatt en fin oppvekst på tross av

• Liker 7
Skrevet

Har vokst opp i et utrolig rotete hjem med alt for mye ting. Det har bare gjort at jeg har blitt ekstra opptatt av å ha det ryddig selv. Det plaget meg ikke mye i oppveksten, da det var det jeg var vant til... 

Anonymkode: d8fd6...8d7

• Liker 2
Skrevet

Det skal mye til for at jeg skal reagere på selve boligforholdene.  Jeg reagerer mye mer på foreldre som sitter med nesa i mobilen, og lar barna styre så mye de vil, for så å eksplodere- fordi de ikke fikk ro til å kommentere det de ville på nett. 

DET er et mye større problem i dag enn boligstandard!

• Liker 16
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere er en bolig av lav standard er? Er det dårlig bygg, mugg osv. Er det dårlig med interiør og matrielle goder? Skitt og rot? 

Hva slags forhold skal til for at dere hadde reagert på at ett barn vokste opp der? 

Leste en artikkel om dette istad jeg fant interessant, og ble veldig nysgjerrig på andre sine tanker :) 

Anonymkode: 88783...659

Hvis boligen er rent ut helseskadelig, så hadde jeg reagert på at barn vokste opp der. Mugg, råte, rasfare, møkk, smitte osv. 

• Liker 2
Skrevet

Rot er greit, så lenge det er rent (altså at rotet blir ryddet oppi i med jevne mellomrom og at det blir vasket slik at støv og skitt ikke samler seg) Ellers vil jeg si at boliger med mugg og lignende ikke er egnede oppholdsrom for barn, da dette kan føre med seg luftveisplager. Dårlig isolerte bygg med trekk er heller ikke bra. Men litt rot går greit. Det er uansett ikke bare-bare å holde det ryddig til enhver tid når man har barn. Jeg syntes jeg rydder bort leker fra gulvet hundre ganger om dagen, men jeg må fortsatt se hvor jeg går fordi lekene blir spredd ut over alt rett etterpå uansett :fnise: 

Anonymkode: 14cab...085

• Liker 1
Skrevet

hos oss ser det like rotete og møkkete ut hver dag pga ungene rotet å fælt. Spiser i sofaen og griser. Men de koser seg 😃 Rydder opp og vasker hver dag... Men som noen sa n gang: å rydde og vaske med barn i hus er som å skufle snø i snøstorm.

Anonymkode: 03306...91e

• Liker 4
Skrevet

Kanskje jeg er teit, men jeg føler at vi bor i lavstandard bolig...fordi;

-leilighet i blokk, ikke hus..selv om vi har stor uteplass da

- kjøkken fra byggetid , 30+ år

- brukte gamle møbler, mye arvegods..fordi det var billig og affeksjonsverdi 

-litt uferdigeløsninger her og der.. Som garderobeskap på foreldresov uten dører..etc

jeg føler at boligen vår er lite attraktiv slik den er nå.. Den er malt i nyere tid, ikke noe mugg, normalt ren, ikke kjemperotetemen litt mange ting (spesielt klær)

Anonymkode: 4b14e...f0f

Gjest Baremenneske
Skrevet
14 timer siden, Zienna skrev:

Det skal mye til for at jeg skal reagere på selve boligforholdene.  Jeg reagerer mye mer på foreldre som sitter med nesa i mobilen, og lar barna styre så mye de vil, for så å eksplodere- fordi de ikke fikk ro til å kommentere det de ville på nett. 

Absolutt enig😊

Skrevet

Hovseterveien 88 . Leste om den i går. 

Anonymkode: 753f0...81c

Gjest Nanna87
Skrevet
15 timer siden, globalagogo skrev:

Jeg har vokst opp i et rotete og skittent hjem.  Har overlevd helt fint, men liker å ha det rent og ryddig selv.  Ser verdien av det:)

Samme her. Jeg ble helt motsatt av mine foreldre, da jeg lever med kronisk støv på hjernen :P 

Skrevet

Virker som greia er å ha det så rent, ryddig og skinnende i hjemmene, tror ikke det er så mye bedre å vokse opp i. Alt med måte den andre veien også.

• Liker 6
Gjest Crazydoglady
Skrevet

Skitt, rot og gammelt kjøkken er ikke farlig, jeg ville satt grensa ved farlig el-anlegg (støt eller brann), dårlig luftkvalitet, ikke rømningsveier, skadedyr, fare for skade (fall, ting i hodet o.l.) og kanskje hvis det var ekstremt kaldt om vinteren..

Skrevet

Min fetter og familien har boligen full av rot, og badet er fullt av svart mugg. Kjøkkenet er konstant overfylt, og der er det også mugg. Alle ungene (3 stykk) er stuet inn på ett lite soverom fordi det andre soverommet er fylt til taket av dritt og rot. Eldstemann på 17 gleder seg til å flytte hjemmefra, jeg skjønner ham godt. Stua er ren og muggfri, men også der ligger rotet i små hauger oppetter veggene. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke kvitter seg med noe av rotet, men han prater om affeksjonsverdi. Jeg for min del tenker mer på samlemani. 

Anonymkode: 8359e...bab

Skrevet
20 timer siden, Zienna skrev:

Så du mener det er greit med mugg/fukt/råte så lenge foreldrene gir oppmerksomhet til barnet (og ikke mobilen)?

Stygt av deg.

Dårlig inneklima er barnemishandling og omsorgssvikt. Det samme gjelder tobakksrøyk! 

Anonymkode: aee1d...c82

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg er teit, men jeg føler at vi bor i lavstandard bolig...fordi;

-leilighet i blokk, ikke hus..selv om vi har stor uteplass da

- kjøkken fra byggetid , 30+ år

- brukte gamle møbler, mye arvegods..fordi det var billig og affeksjonsverdi 

-litt uferdigeløsninger her og der.. Som garderobeskap på foreldresov uten dører..etc

jeg føler at boligen vår er lite attraktiv slik den er nå.. Den er malt i nyere tid, ikke noe mugg, normalt ren, ikke kjemperotetemen litt mange ting (spesielt klær)

Anonymkode: 4b14e...f0f

I Oslo på Frogner bor "alle" i blokk, dvs. Leilighet i Bygårder.

En 4-roms med balkong/heis/peis koster gjerne rundt kr 8.500.000,-+

Leiligheter i blokk/bygårder på Oslo vest er jo høystatus, de er dyre og fine.

Hvorfor er ikke leiligheten din fin, bor du i utkant-Norge?

Skrevet

Jeg vill ikke at barna mine skal vokse opp i en eldre bolig som er kald, har mugg,fliser,edderkopper osv. Fysj, bodde nemmellig slik før jeg fikk barn ett år tid med sambo :\.

Boligen vi leier nå er 2år gammel og helt ny moderne, kan la barna mine vokse opp med god samvittighet! :-)

Skrevet

Jeg tenker at en dårlig bolig er en bolig som er helsefarlig. Da tenker jeg at ting faller fra hverandre, at det er hull i vegg og dør og at vinduene står å slår fordi de er ødelagte.

Anonymkode: 1d31d...ec7

• Liker 3
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min fetter og familien har boligen full av rot, og badet er fullt av svart mugg. Kjøkkenet er konstant overfylt, og der er det også mugg. Alle ungene (3 stykk) er stuet inn på ett lite soverom fordi det andre soverommet er fylt til taket av dritt og rot. Eldstemann på 17 gleder seg til å flytte hjemmefra, jeg skjønner ham godt. Stua er ren og muggfri, men også der ligger rotet i små hauger oppetter veggene. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke kvitter seg med noe av rotet, men han prater om affeksjonsverdi. Jeg for min del tenker mer på samlemani. 

Anonymkode: 8359e...bab

Her må Helsetilsynet og Barnevernet inn!!!

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...