Gå til innhold

Er han interessert, og hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger råd! For to år siden begynte jeg å studere, og på samme studie møtte eg denne fyren. På en studietur kom jeg for første gang i prat med han, og falt pladask. Han var kjekk, avbalansert, hadde et utrolig fint smil og mørk fin stemme. Jeg følte vi fikk god kontakt, og var veldig spent på om dette kunne utvikle seg. Månedene etter tok han ikke noe særlig initiativ utenom noen samtaler da vi var på skolen. Selvom det ikke var så altfor mye verbal kommunikasjon, sendte han lange blikk og smil i min retning støtt og stadig. Det var helt tydelig at det måtte være noe. 

I eksamensperioden satt vi og leste sammen noen par ganger, med initiativ fra både ham og meg. På dette tidspunktet var jeg ganske sikker på at han var interessert da vi hadde ganske god kjemi. Fikk til og med klem ved avskjed før juleferien.

Neste semester hadde jeg bestemt meg for å ikke være for ivrig, og vente til han tok kontakt. Ikke mye som skjedde det halvåret, får å si det sånn. Tross dette jobbe vi også i denne eksamensperioden noen ganger sammen. Rett før sommerferien tok jeg en sjanse å kommenterte på chat at han ikke var så ivrig på chatting, og at det kanskje ikke var noe god kombinasjon at jeg var helt motsatt. Da han faktisk sa seg enig, ble jeg litt skuffa. Jeg skrev videre at jeg syntes det var dumt siden vi ikke møttes så ofte, og at jeg hadde håpet å bli enda bedre kjent med han. Ingen respons :dry:

Året etter hadde jeg et år fri, og flyttet hjem. Selvom jeg måtte innse at det ikke var noe mellom oss, dukket han stadig opp i tankene mine. Nå i august var jeg tilbake på studiene, og for noen dager siden så jeg han igjen. Han hilste og holdt blikket mitt lenge, slik han gjorde før. Med det kom følelsene flyvende tilbake. Som de bare hadde vært på ferien en stund. 

Som dere skjønner er det veldig vanskelig å forstå seg på signalene han gir. Man ville jo trodd at dersom ham var interessert ville ham spurt meg med ut, eller spurt om å finne på noe utenom skole. Men så er det de blikkene og smilene som jeg tviler han sender ut til alle han går forbi. Jeg blir så forvirra! :unsure:

Hva tenker dere jeg bør gjøre? 

Jeg sitter og tenker på om jeg skal spørre om å finne på noe, og kanskje fortelle han hva jeg føler. Eller er det en dårlig idé?

Hilsen kvinne, 22 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke du burde skrive noe til ham. Du har allerede prøvd sa du, men han ghosta deg bare. Så da er det ingen vits. Du må bare prøve å komme deg videre. Det er ingen vits i å prøve å få til noe med en som ikke vil det samme. Et forhold fungerer ikke ensidig, men begge partnere må ville de samme, noe jeg ikke tror han vil, dessverre.

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, Honey&Vodka skrev:

. Rett før sommerferien tok jeg en sjanse å kommenterte på chat at han ikke var så ivrig på chatting, og at det kanskje ikke var noe god kombinasjon at jeg var helt motsatt. Da han faktisk sa seg enig, ble jeg litt skuffa. Jeg skrev videre at jeg syntes det var dumt siden vi ikke møttes så ofte, og at jeg hadde håpet å bli enda bedre kjent med han. Ingen respons :dry:

Hva tenker dere jeg bør gjøre? 

Jeg sitter og tenker på om jeg skal spørre om å finne på noe, og kanskje fortelle han hva jeg føler. Eller er det en dårlig idé?

Hilsen kvinne, 22 år

Hvis du skrev at du ville bli bedre kjent med ham så har du vært ganske direkte allerede. Sjelden jeg opplever kvinner som er så direkte selv, og ville definitivt kastet meg på hvis det var en jeg var interessert i. Så ut ifra det du skriver tror jeg ikke han ser deg på noe romantisk måte, eller har lyst å gå den veien.
Så du kan enten prøve å få han til å se det mer på en slik måte, eller konfrontere ham og spørre ham ut på kaffe eller noe på en måte som han forstår at det ikke bare er en vennskapelig gest.

Det kan faktisk hjelpe å flørte/rote med andre menn, ettersom han da vil se at du er begjært, og kanskje han ser deg mer på den måten da, og forstår at han må få ræven i gir hvis han faktisk liker deg.

Skrevet

Utifra det du skriver gir han jo ingenting? Han ser på deg, og that's it. Følger jo ikke opp noe av det du har sagt...

Anonymkode: 6af1c...35d

Skrevet

Takk for svar! Det er sant det dere skriver. Jeg tror bare jeg ikke vil innse det, men må nok komme meg videre. Selvom jeg har prøvd på det i 1.5 år no :/ 

Skrevet
12 timer siden, Honey&Vodka skrev:

Takk for svar! Det er sant det dere skriver. Jeg tror bare jeg ikke vil innse det, men må nok komme meg videre. Selvom jeg har prøvd på det i 1.5 år no :/ 

Du har prøvd i 1.5 år. Hvilken sommer er dette snakk om, sommeren2015 ?

Uansett, jeg har vært i lignende situasjon som deg der jeg skrev til en mann at jeg håpet på å bli bedre kjent med ham og ville møte ham igjen. Til svar fikk jeg at han ikke var på det stadiet i livet sitt der han ser etter noe seriøst. Den dag idag vet jeg fremdeles ikke om jeg tror på det han skrev. Muligens at han skrev det fordi at han faktisk ikke var interessert i meg, eller følte at vi hadde kjemi. Uansett hvilken grunn det er, må man egentlig bare gå videre. Er det ikke da man sier at 'toget har kjørt'? :)

Skrevet

Det er vel siden vår 2015 da jeg begynte å tenke at det var best å komme over han, selvom jeg hadde håp om at han fortsatt skulle ta kontakt. Jeg har jo vært i forhold før, og vet hvordan det fungerer, men kanskje det at han faktisk ikke gav alt av seg selv gjorde han spennende? 

Men veldig sant det du sier, toget er kjørt, og det gjorde det for lenge siden. 

I ditt tilfelle tror jeg han ikke var interessert. Dersom en mann ikke skulle være på det stadiet ville han kommet på det stadiet dersom han faktisk møtte drømmedama. 

Skrevet

Er du sikker på at han er/har vært singel da? Jeg tenker at han oppfører seg litt sånn som at han liker deg, og kanskje er litt tiltrukket av deg, men at han har kjæreste og derfor holder avstand. (kjenner nemlig igjen meg selv litt fra studietiden i det du skriver)

Og du, om han hadde vært interessert i noe annet enn vennskap så hadde han nok tatt mer initsativ, eller i alle fall respondert annerledes.

Anonymkode: e44eb...3fe

Skrevet

Ganske sikker på at han var/er singel, ja. Ikke lett å bli klok på han der... Gir små tegn, men handler ikke videre på det. Jeg fortjener noe bedre. 

Skrevet
Spoiler

Gutter som er virkelig interessert, viser det. Enkelt og greit. Så bare å komme seg videre. :)

Anonymkode: ef94c...83c

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du nok legger litt mye i de blikkene og smilene du får. Det er ikke uvanlig at det skjer, særlig når det fra din side er interesse. Når dere har hatt en så god kontakt hadde det vært naturlig med en videre utvikling av relasjonen dersom det var en gjensidig interesse. 

Det kan jo hende at han er interessert, men for din egen del synes jeg ikke du bør satse på det. 

Anonymkode: a43c4...832

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...