Gå til innhold

Byll på hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min har en byll ved ene munnviken. Trodde først det var en vorte eller noe slikt, men så vokste den og i dag gikk det litt hull på den så det begynte å væske. Fant ut at når det først væsket så kunne jeg prøve å klemme litt på den for å se om jeg fikk noe ut istedenfor at det bare skulle fortsette å væske. Det kom ut en god del puss og blod. Renset godt med saltvann etterpå. 

Det gjorde ikke vondt da jeg klemte på den, han satt helt rolig mens jeg holdt på. Byllen er der jo fortsatt, men er nå mye mykere og "tommere". Bør jeg kontakte dyrlegen i morgen eller bare la det være hvis det ikke er noe tegn til infeksjon eller noe sånt?

Anonymkode: def3d...a6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt veterinær. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe å ringe for hvis hunden ellers virker frisk og ikke har vondt.

Anonymkode: 20ef4...8f1

Skrevet

Jeg ville ha ringt til vetrinær, vår eldste hund hadde en byll på skuldra og vi dro til vetrinæren med den, og de måtte opererer den bort og sende inn byllen for å sjekke om det var kreft. Det var ikke det altså, men det er lurt å få sjekket det ut for sikkerhets skyld.  

Skrevet

Hvis man har råd til å la hunden bli syk fordi man ikke gidda å ringe/dra til veterinær så for all del :) Jeg har iallefall lært at man vet aldri..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...