AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #1 Skrevet 4. oktober 2016 Dere hundeeiere.. hva er det aller beste med å ha hund? ☺ jeg har veldig lyst på hund, men jeg har ikke så veldig mye erfaring med hund.. Anonymkode: ba8d5...248
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #2 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg synes det beste er selskapet de gir. Umulig å ikke bli glad når man blir møtt i døra av et logrende vesen hver dag Man føler seg aldri alene. Dessuten kommer man seg mye ut Anonymkode: 72661...c22 1
Ringblomsten Skrevet 5. oktober 2016 #3 Skrevet 5. oktober 2016 Beste med å ha hund må være selskapet og den kjærligheten man får av den. Om man har hatt en dårlig dag på jobb så blir det glemt når man ser en stk glad hund. Er så mange fordeler med hund, men om du ønsker å ha hund så er det utrolig lurt og lese seg opp. Det er også utrolig mye ansvar og de tar opp mye av din tid. ( jeg synes det absolutt er verdt det) Må være forbredt på det, og kanskje sikkre deg venner eller familie som kan passe din fremtidige hund om du skal på ferie eller blir veldig syk. Synes det er altfor mange som skaffer seg hund også selger/ gir bort fordi de viste ikke hvor mye ansvar det er eller at det passet ikke med hund i deres situasjon. Jeg elsker å ha hund, og er forbredt på at den lever forhåpentligvis 10 år til. Pass på at du tar til deg en hund og den passer inn i din hverdag. Unnskyld, for lang og litt ut av det du spurte om på din tråd. Men dette temaet engasjerer meg utrolig mye og får vondt i hjertet av å se så mange hunder bli "dumpet" av de minste grunnene.
FriCol Skrevet 5. oktober 2016 #5 Skrevet 5. oktober 2016 Åh, det er så innmari mye! Selskapet, kjærligheten, den friske luften og trimmen jeg får, mestringsfølelsen og gleden når vi trener. Det aller beste er kanskje den enorme kjærligheten jeg føler for hunden min, jeg er altså så forelska Det er mye ansvar, og noen ganger er det kjipt at jeg alltid er nødt til å reise rett hjem etter skolen for å lufte henne når de andre skal ut og ta en øl eller spise middag sammen, men det er så utrolig verdt det, jeg ville ikke byttet det ut for alt i verden
finnbjarne Skrevet 5. oktober 2016 #6 Skrevet 5. oktober 2016 Det beste med å ha hund er helt klart selskapet. Er alltid en hjemme som er klart til å leke og gå tur på kort varsel Jeg opplever også at det er lettere å komme i kontakt med andre, både på jobb/fritid og når vi er ute og går tur. For meg som er litt sjenert (og har en hund som absolutt ikke er det..!), har det vært lettere å komme i snakk med andre, da hund er et enkelt tema å snakke om. Men som tidligere nevnt er det også masse ansvar, og det er enkelte dager jeg har lyst til å kaste hele dyret ut av vinduet. Men det er heldigvis sjeldnere nå som hun ikke er valp lengre
MrsPiggyBank Skrevet 5. oktober 2016 #7 Skrevet 5. oktober 2016 Hvis du lurer på å få deg hund så kan det være lurt å lure like mye på hva de negative sidene er. Jeg ser at mange her nevner hvor mye ansvar det er, og det er kanskje mer begrensende enn mange ser for seg. Det positive er selvsagt selskapet - hunder er sosiale, morsomme og de lever nuet. Man kommer seg ut, man blir kjent med et annet vesen og man blir utrolig, utrolig glad i det lille vesenet. Dersom du er usikker kan du jo kanskje være fosterhjem for en hund som en prøve? Jeg har vært fostermamma for utallige dyr, og det er gjerne kjempespennende! Den beste ordningen var en hund jeg passet annenhver uke. Da kunne jeg komme meg ut på tur, trene lydighet og gjøre alt sånt, men også dra ut rett fra jobb med kolleger og stå opp sent i helgene.
Byjenta! Skrevet 7. oktober 2016 #9 Skrevet 7. oktober 2016 Du har en som er glad i deg, en som trenger deg, er jo en koselig turvenn, du har jo utrolig mye selskap i en hund uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå