Gå til innhold

Dere med skolebarn som er små i str..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kjøper dere klær? Treningsbukser som er gode til smale barn? Merke?

Har en gutt på 6,5år som har begynt på skolen. Han er 122cm lang, og veier 16kg. Lang og tynn\small. Finner aldri klær som sitter bra på han. De fleste passer i lengden, men må snøres inn i livet og da blir mange av buksene rare i toppen. Tror de er litt ubehagelige og.

Anonymkode: 11fbd...a20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sønn på 7 som er 118 cm, og 22 kg. Bruker 110/116 i klær, men har nå begynt å kjøpe 122 og buksene er store. Gensere i 122 er alt for lange. Buksene har vi alltid måtte stramme godt inn, men synes det går greit. Han har mest joggiser fra Mango, disse er smalere enn H&M. Synes også Zara sine sitter godt rundt livet da de er enklere å knytte. Knyttingen på H&M sine er så brede og store. Name It har også mange smale joggebukser. Dongeribukser har vi mest fra Nova Star. Jeg er opptatt av at bukser skal være myke og bevegelige, men har funnet 2 modeller på Lindex som vi har brukt mye. Ellers går det i chinos hvor H&M sine til 149,- er favoritt fordi de er tynne i stoffet og blir derfor ikke så klumpete. Han har også ett par vanlige dongeribukser fra H&M og synes det gikk helt greit å kneppe inn. Før jeg kjøper buksene knepper jeg de inn for å se hvordan kanten blir, blir det for klumpete dropper jeg å kjøpe. Geggamoja sine joggebukser sitter også bra rundt livet. Når det kommer til bukse i gym har vi hatt mest Hummel og de billige til H&M (149?) Adidas sine synes jeg ikke sitter like fint. 

Anonymkode: 72e67...9b3

Skrevet

Phister & Philina har også vært stor favoritt, har sikkert 10 stk av disse joggebuksene også. 

Skrevet

Levis buksene sitter også bra. 

Skrevet

Største bom kjøpene her er flere modeller fra memini, molo, wheat og pompdelux som jeg kommer på i farten. Har aldri fått meg til å kjøpe særlig på Kappahl, men hatt ei joggebukse der i fra som var smal og fornøyd med. Heller aldri Cubus. Synes det ble vanskeligere å kjøpe etter han ble 5. Var enklere å finne bukser før det. 

Skrevet

Syns og det er vanskeligere nå som han ikke lengre kan gå med toddleraktige klær. Han vokser i lengden, men ikke bredden.

Syns de har masse fint på kapphal, men klærene blir altfor store, skal prøve joggebuksene der. :) 

Hvor får man kjøpt goggomaja? og nova star? Er så ute når det gjelder merker. Her jeg bor har vi kapphal, HM, Cubus, men det er det..

Skrevet

Vi sliter også med dette. Til begge barna våre. De er lange og smale om livet. Bukser med strikk som er lange nok i bena detter bare ned. Vanskelig med minsten som øver seg på å gå på do alene, når han må ha hjelp til å løsne beltet hver gang, og ikke bare kan trekke ned buksa. :-(

Skal sjekke ut merkene dere tipser om! Eldstejenta er 6,5 og 130 cm høy, hun går ofte i strømpebukser, de er elastiske og sitter godt, uansett hvor slank man er.. Dongeribuksene med snøring rundt livet er ofte så stive og krever mye kraft for å snøres inn, så de detter ofte ned når hun er i lek på skolen, hun må ha hjelp til å knyte stramt nok.

Anonymkode: 32a35...746

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns og det er vanskeligere nå som han ikke lengre kan gå med toddleraktige klær. Han vokser i lengden, men ikke bredden.

Syns de har masse fint på kapphal, men klærene blir altfor store, skal prøve joggebuksene der. :) 

Hvor får man kjøpt goggomaja? og nova star? Er så ute når det gjelder merker. Her jeg bor har vi kapphal, HM, Cubus, men det er det..

Jeg kjøper det meste på nettet. Søk på Nova Star og Geggamoja på google. Lekmer.no har begge merkene i hvert fall, men har kjøpt fra mange forskjellige nettbutikker. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi sliter også med dette. Til begge barna våre. De er lange og smale om livet. Bukser med strikk som er lange nok i bena detter bare ned. Vanskelig med minsten som øver seg på å gå på do alene, når han må ha hjelp til å løsne beltet hver gang, og ikke bare kan trekke ned buksa. :-(

Skal sjekke ut merkene dere tipser om! Eldstejenta er 6,5 og 130 cm høy, hun går ofte i strømpebukser, de er elastiske og sitter godt, uansett hvor slank man er.. Dongeribuksene med snøring rundt livet er ofte så stive og krever mye kraft for å snøres inn, så de detter ofte ned når hun er i lek på skolen, hun må ha hjelp til å knyte stramt nok.

Anonymkode: 32a35...746

Ja, dongeri med knytting er håpløst. Vi har kun hatt en myk dongeri fra Småfolk som har hatt dette og denne fra Lindex: http://www.lindex.com/no/barn/gutt-92-122-cm/underdeler/7288711/Loose-jeans/?styleId=71694924

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en slik modell modell vi var fornøyd med: http://www.kappahl.com/nn-no/kappahl/kids/byxor--leggings/195602 bare uten glidelås den gang. Dog bare kjøpt en til nå da. Liker best bukser som blir smalere ned over enn: http://www.kappahl.com/nn-no/kappahl/kids/alla-barnplagg/714865 som denne.

Skrevet

Takk for tips :) Får ta meg en shoppingrunde på nett. :)

Skrevet

Jeg kjøper mest bukser på Lindex til min smale sønn. Deres skinnyjeans passer som vanlig olabukse på han. De har mange ulike modeller, noen løsere i tynnere stoff som kan kneppes inn i midjen. Han drar dem bare ned og opp når på do.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...