Gå til innhold

Spørsmål til dere med sunn og aktiv livsstil

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en vanlig uke (mandag til søndag)

- når står du opp og når legger du deg?

- hvor mye/ofte trener du? Og hva? Eventuelt andre aktiviteter.

- Høyde? Vekt? Kjønn? Alder?

- Hva spiser du?

Anonymkode: 8696b...833

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Varierer svært mye siden jeg jobber turnus. Står opp en gang mellom 02:00 og 09:00 sånn circa ;)

- Prøver å trene 3-4 ganger i uka. 2-3 ganger løping (6,8km) og 1-2 ganger squash (60-90 min)

- 188cm, 89kg, mann, 44. Er på vei ned i vekt.

- Prøver å ligge på i overkant av 2000kcal pr. dag. Stort sett sunn, mager mat med mye fiber. Mye grønnsaker, grovt brød, magert kjøtt. Er uansett ikke glad i fet mat. Lite sukker og alkohol.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

- Hva spiser du?

- Veldig varierende, jobber fleksibelt. Som regel i seng innen midnatt, og oppe rundt 8 eller 9.

- Trener dans en gang i uken, kondisjon og styrke ca. 4-6.

- 175 cm. 57 kg. 26 år.

- Mat: dagen i dag er vel relativt typisk. 

En gulrot når jeg står opp. Steker et par speilegg i litt smør. Drikker to kopper kaffe med litt lettmelk. 

Spiser en kvarg som mellommåltid.

Lunsj; en tortilla med 100g laks, avocado, squash, rødløk og grønn pesto.

Drar på trening, spiser en banan på vei hjem.

Middag: 200g Kalkunfilet og stekte terninger av søtpotet.

Steker en pannekake til kvelds, og drikker rødvin.

Anonymkode: 6ff47...aec

Skrevet

Står opp 6.30, legger meg 22.30-23.

Trener 5-6 ganger i uka. Tre ganger tung styrke og løping to eller tre økter (en av dem langkjøring på ca. en mil).

Kvinne, 174 cm, 60 kg, 30 år.

Spiser ganske normalt kosthold bare med mer fett og mindre brød. Spiser som regel ikke frokost, men varm lunsj eller salat, vanlig middag med f.eks. potet til, og en stor kveldsmat etter trening. Ikke så mye godteri/snacks.

Anonymkode: 8929a...e45

Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Hva spiser du?

Jeg står opp ca 5.30. Og legger meg mellom 22 og 23 på ukedager. Har barn som våkner en del på natt, så må opp noen turer i løpet av natta. 

Jeg jogger 2-3 dager i uka. Nettopp kjøpt meg mølle, så kan løpe når barna er lagt om kvelden. Målet er å få til å løpe 6 dager i uka. Så holder på å trene meg opp til det. Har 2 hester, så rir og kjører 2-4 dager i uka. Alt ettersom hva som passer ift samboers timeplan. 

Jeg er 158cm, veier 71kg og er 30 år. Holder på å gå ned i vekt. 

Normal dag spiser jeg 2 brødskiver til frokost (laget av havre,  cottagecheese og kesam). 

Spiser det samme til lunsj. Hvis jeg er sulten blir det 3 skiver. 

Mellommåltid Før middag kan Være en boks med skyr.

Middag er som regel fisk, kylling eller noe annet kjøtt. I diverse ulike retter og med grønnsaker. Prøver å lage mye fra bunnen av, men når samboer lager blir det posemat fra toro o.l. 

Kvelds blir det som regel knekkebrød og en kopp med kakao :)  

Endret av Strawberrygirl
Skrevet

Hverdager står jeg opp 07.00 og er i senga innen 22.00. Helger står jeg opp fra 08.00-10.00 og er oppe så lenge jeg vil, men vanligvis legger jeg meg rundt 24.00.

Pr. i dag jogger jeg 5-10 km 2 dager, sykler 1 mil 2 dager og går 2-4 timer i marka/fjellet 3 dager. På vinteren byttes syklinga ut med gåturer og ski. Går minimum 10.000 skritt hver dag, i tillegg til trening.

170 cm, 60 kg.

Spiser hovedsaklig grønnsaker, frukt, grovt korn, meieriprodukter, egg og fisk. Er opptatt av hvor kjøttet og eggene jeg spiser kommer fra, så spiser hovedsaklig kylling, kanin, vilt og noe sau. Målet er å spise variert og å bruke rene råvarer.

Til frokost går det hovedsaklig i havregrøt med helmelk og vann, toppet med nøtter og frukt eller bær. Spiser minimalt med brød eller knekkebrød.

Til mellommåltid spiser jeg yoghurt med havregryn/kli/frø, skyr, frukt, matmuffins, omeletter, hjemmelagede, grove rundstykker, speltlomper/tortilla med ulikt fyll ol. Bruker en del cottage cheese og kesam i disse måltidene.

Til middag spiser jeg en del forskjellige supper og gryter med linser, bønner, kjøtt/fisk og hva enn jeg har av grønnsaker, salater, paier, ovnsbakte grønnsaker, tradisjonell norsk mat som fiskekaker med potet, kjøttkaker i brunsaus osv. Spiser bygg i stede for pasta og ris. 

På lørdager spiser jeg pizza, lasagne, taco, enchiladas og lignende, noen ganger hjemmelaget andre ganger fra toro og santa maria. Spiser også sjokolade, potetgull, kaker og brus. Har ikke noen restriksjoner, men spiser ikke så mye av det.

Gjest Runforit
Skrevet

Står opp 05.30, legger meg mellom 22-23.00

Jogger 6 km hver dag.

Spiser svin/kalkun/fisk, grønnsaker, søtpotet, brun ris, knekkebrød, havregrøt, chiapudding, is, sjokolade, smågodt...altså variert og med måte. 

Skrevet

I seng 23.00-23.30, opp kl.6.30

Trener hver dag; alt fra lette joggeturer til hard styrketrening

169cm/53 kg

Kunne nok spist sunnere, og jobber med det. Er glad i grønnsaker og fisk, men også pizza, pommes frites og varme ostesmørbrød....Har i hvertfall klart å kutte ned på sukkeret i ukedagene

Anonymkode: 607d3...e35

Skrevet
På Tuesday, October 04, 2016 den 22.19, AnonymBruker skrev:

- Hva spiser du?

Opp 0530 og i seng 22-23 (nå skal det sies at jeg har endel fridager og hjemmekontor da)

Går turer og sykler iblant. Trener også Calisthenics og gjør styrketrening hjemme med vektvest og vekktstang. Går også noen powerwalks med vektvest. Trener ikke faste tider men det er ukentlig. Prøver å holde meg jevnt i aktivitet gjennom hele dagen da og ikke ligge på sofaen.

177 cm, 67kg,kvinne,29

Kjøtt,fisk,kylling og skalldyr med masse grønnsaker. Bruker ikke mye pasta,ris e.l og spiser sjeldent brød.

F:yoghurt m bær/omelett med grønnsaker/smoothies/salat

L: salater eller frukt

M:kjøtt etc m/grønnsaker (helst woka,stekte,ovnsbakte ol er ikke glad I kokte) og salat. Spiser alltid dessert dvs en kule frozen yoghurt m/saus,fruktsalat m/saus osv

K: Suppe,salat e.l

Drikke:vann,te,saft,juice og melk.

Spiser jeg junk food så tar jeg det easy. Bestiller ikke en medium big Mac meny med cola men heller bare en big Mac og cola zero.

Skrevet

Står opp 06:00 og legger meg mellom 23 og 23:30 et sted. Våkner mye på natta, både av meg selv og unger. Ligger i snitt på 5,5 timer per natt, noe som er akkurat passelig. I helgene sover jeg til rundt 8:30, legger meg alt mellom 23 og 02.

Jeg trener rundt 3 ganger i uken. Da alt fra spinning til saltimer til egen styrketrening. 

167, 60 kg, kvinne, 32.

Jeg ligger på rundt 1400 kcal i ''basisen''. Det er fordi jeg har en ekstremt stillesittende jobb. Har Jawbone som oppjusterer antallet kalorier etter hvor mange skritt jeg har (fordi jeg har ticket av på boksen om lite eller ingen aktivitet i løpet av en dag), og spiser som regel alltid opp de kaloriene. 

Av matvarer spiser jeg veldig mye cottage cheese. Bruker det som pålegg, som ingrediens i pannekaker og annen baking, eller som ''grøt'' hvor jeg blander i eplebiter og mandler. Spiser nesten aldri brød.

Middag er helt normal husmannskost av 2016, fra kjøttkaker til kylling korma til pizza til fiskeboller og poteter. Jeg kan ofte finne på å bytte ut kjøtt med andre ting, men ellers er jeg ganske altetende. Middagen er mitt største måltid i løpet av dagen.

Drikker litt for mye pepsi max, men det er også nesten min eneste last. Holder meg unna både chips og sjokolade, siden jeg er et kakemonster uten like og klarer bokstavelig talt ikke å slutte om jeg først begynner. :lol: 

Skrevet

Legger meg rundt klokka 22, ofte litt tidligere hvis jeg er trøtt nok. Står opp 05.50. 

Alt mellom 4-6 ganger i uka, det spørs litt hvordan man teller de. Oftest blir det 2-3 intense økter med styrke og løping, men ellers mange rolige økter, gåturer og rolig jogg. Jeg går alltid minst 15 000 skritt hver dag. 

164 cm, 58 kilo 27 år

- Hva spiser du?

Har ikke noen fast diett jeg følger - jeg spiser det meste, men har kontroll på posjonene. Prøver å legge opp middagen til 1/3 proteiner/karbohydrater og grønnsaker, men det er ikke noe jeg er hysterisk på. Største måltid er middag og utenom lett lunch og frokost unngår jeg masse småmåltider, det blir jeg bare sulten av. 

Anonymkode: 594a1...741

• Liker 1
Skrevet

Står opp mellom 06 og 07, har en liten baby så er mye oppe om natta også.

Trener 4-5 ggr i uken. Mye løping, enten på mølle eller ute. Noen gruppetimer på Elixia. Mye trilleturer og hverdagsaktivitet med baby.

Spiser helt normalt og ganske sunt. Sukkerfritt i hverdagene og ingen halvfabrikata.

Kvinne 30, 177 cm og 68 kg.

Anonymkode: 9979e...522

• Liker 1
Skrevet
På 10/4/2016 den 22.19, AnonymBruker skrev:

- Hva spiser du?

Jeg står opp 05:55 hver dag og legger meg fra 22.30-23.30 vanligvis. 

Jeg trener 4-5 ganger i uka fast,  har jeg tid kan jeg trene i helgen også men foretrekker heller en gåtur eller annet da. Jeg trener egne styrkeøkter 3 ganger i uka + gruppetimer  2-3 ganger i uka som gjerne kombinerer cardio og styrke. Sånn sett kan det blir flere økter på en dag. Går ellers ganske mye på vei til og fra jobb. 

Høyden er 175, vekt 69 kg (ønsker å få ned fettprosenten litt mer ), 31 år ( i hodet mitt er jeg 25-26 enda så skikkelig rart å skrivet det tallet, ha ha) 

En typisk dag består av frokost overnight-oats (blandet med youghurt naturell, proteinpulver, litt skummet melk og nøtter) . Lunsj varierer men består som regel av salat eller grønnsaker, kjøtt, eller andre proteinkilder. Spiser lite brød, og glutenfritt fiberbrød om jeg spiser. Mellommåltider er cottage cheese med hjemmelaget syltetøy (sukkerfritt), skyr, kesam (fullfett) eller liknende. Middag i løpet av uka er laks, kylling, supper, omelett servert med grønnsaker, salat eller quinoa, søtpotet osv. Drikker vann, minimalt med kaffe, mye te. I helger drikker jeg vin og brus. Skeier ut med dessert vanligvis på en lørdag og kanskje søndag. Spiser aldri potetgull og chips, Spiser litt mer karbohydrater i helga sammenliknet med mandag til fredag. 

Anonymkode: cde95...e2c

Skrevet
På ‎04‎.‎10‎.‎2016 den 22.19, AnonymBruker skrev:

- Hva spiser du?

Oppe kl 06.00 på hverdagene, mellem kl 08-09 i helgen. legger meg mellom kl 22 og 23 på kvelden, nærmere kl 24 i helgene om jeg ikke er på noe spesielt.

trener 3-5 ganger i uka. Løper ute, saltimer eller egentrening på treningsenter, noe spinning ++ Går mye tur og sykler en del utenom dette.

181 cm, 69 kg, kvinne, 39 år

Spiser normalt sundt. Ofte hvregrøt eller yohurt+havrnegryn til frokost, 2 skiver med pålegg til lunsj, mellommåltid med frukt+mandler/nøtter, vanlig middag (gjerne med saus, rømme e.l.), knekkebrød e.l. til kvelds. Og gjerne litt snop flere ganger i uken, også i hverdagen... Og blir altfor ofte litt kjeks og usundt til kaffen på jobb også. Så det kan jo diskuteres om jeg er sunn.... Men aktiv er jeg, og trent og slank.

Anonymkode: 9fc6f...7fc

Skrevet

Varierer en del på når jeg står opp og legger meg. Kan stå opp alt fra kl- 6-9 i hverdager og vanligvis i 10-tiden i helgene. Legger meg alt fra kl. 23-01 borsett fra de gangene jeg går ut på byen.

Trener 3-4 ganger i uken. Hovedsakelig styrketrening og kanskje en intervalløkt i uken. Går i tillegg tur hver dag 1-2 ganger med hunden (varierer litt på hvor mye samboer går med den). En tur kan vare alt fra 30 min til 2 t. Varierer mellom å gå på fjellet og gå langs veien/turstier. 

166 cm høy, veier 59 kg, er kvinne, 24 år. 

- Hva spiser du?

Spiser det jeg vil. Mye grønnsaker, meieriprodukter, havregryn, fullkornsprodukter som fullkornscouscous og fullkornspasta, kylling og fisk. Spiser smågodt eller potetgull i helgene, vanligvis taco og pizza til middag, og drikker gjerne alkohol da. Kan også kose meg i hverdagen med vafler typisk en gang i uken.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...