AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #41 Skrevet 13. november 2016 16 minutter siden, incognita skrev: Mouches volantes. Gudhjelpemeg. Mener du virkelig at guttungen er schizofren basert på at han har en fantasi"venn"?! TS, jeg tror gutten din fantaserer. Det er ikke uvanlig for en 2-åring. Les før du kommenterer. Skrev jo klart og tydelig at "det ikke nødvendigvis er hallusinasjoner" - men det er verdt å sjekke ut. Å bare anta at det er fantasien hans, eller unngå å sjekke det opp med fagfolk fordi enkelte her mener at barn kan se spøkelser, det synes jeg blir for uansvarlig. Jeg sier absolutt ikke at han har schizofreni, det var et eksempel jeg brukte for å vise at barn faktisk kan få psykiske lidelser, som noen her inne nektet å tro. Kan godt være at han bare har en vill fantasi, men jeg håper likevel at du oppsøker hjelp, TS. Da jeg begynte å høre stemmer tok det min mor nærmest fem måneder å skaffe meg hjelp, og da hadde jeg allerede utviklet en psykose - så det er viktig å gripe fort inn. Igjen, sier overhode ikke at det er hallusinasjoner din sønn har, men better safe than sorry, er du ikke enig? For å ikke nevne at selv om det bare er fantasien hans, kan det umulig være godt for han å gå rundt og være redd? Tenker det kan være godt å få hjelp med det og, selv om det kanskje bare er fantasien hans. Anonymkode: a8d4a...870 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #42 Skrevet 13. november 2016 Troll eller ei, du klarte fint å skremme meg! Har lyst å springe under dyna og gjemme meg etter å ha lest dette.. Anonymkode: 5fb97...315 2
Batteri Skrevet 13. november 2016 #43 Skrevet 13. november 2016 Det som er så fint med sånne tråder som dette, er at jeg vet til neste gang hvilke brukere jeg skal luke ut. 1
miss spjåk Skrevet 14. november 2016 #44 Skrevet 14. november 2016 (endret) AnonymBruker skrev (På 13.11.2016 den 4.31): Jo - barn i den alderen kan få psykiske lidelser. Om du søker på "Born schizophrenic" på youtube kan du finne mange dokumentarer om ei jente som heter Jani. Hun begynte allerede som baby å vise tegn til schizofreni, med blant annet synshallusinasjoner. Sier så klart ikke at det nødvendigvis er hallusinasjoner sønnen din har, men det kan være lurt å sjekke dette ut. Jeg har selv en psykoselidelse, og vet godt at dette er viktig å ta tak i så fort som mulig. Uansett om han har eller ikke har en psykisk lidelse er det jo ikke greit for sønnen din å gå rundt og være redd for noen som ikke er der. Anonymkode: a8d4a...870 Endret 7. november 2023 av miss spjåk Feilpost 2
pautina Skrevet 15. november 2016 #45 Skrevet 15. november 2016 Min to åring snakker også om mannen i kjellerstua...he he jeg bor i et langt over 100 år gammelt hus og så jeg elsker å fortelle dette til enkelte venninner på besøk.....Noen ganger sitter han på loftet også, men da er han litt mindre visstnok.... Når bikkja i tillegg plutselig spretter opp og stirrer knurrende opp trappa til loftet (Spesiellt på denne årstiden når musene prøver å klatre inn under kledningen på .... priceless, ja til flere lettskremte folk, stor underholdningsverdi! At han selv er Weedle på Pokemon er selvfølgelig helt inne i hans logikk, bestefar har strikket favoritt håndkleet hans så det så! osv osv, vær nå glad for at ungen har en levende og sunn fantasi, Skybert er da hverken spøkelse eller diagnose 1
tussi680 Skrevet 15. november 2016 #46 Skrevet 15. november 2016 Kan ikke tenke meg at en 2 åring har psykiske lidelser altså. Nei, det er nok noe på tv han har sett og som han tenker på når dere er hvor som helst, og på barne tv vinket nok en mann og dette har han nok tenkt mye på.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #47 Skrevet 15. november 2016 Og der har man eksemplet på barnefantasi. ref. Tommy og Tigeren. Anonymkode: 22c8d...688
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå