Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dusj såpe med frisk og god lukt. Det er en ting som får henne til å lukte godt og friskt, øker følelse av velvære. Personer i hennes nærhet får også gleden av det.

Det høres sikkert rart ut, men personer som dufter godt får også mer positiv oppmerksomhet og mer nærkontakt, noe pasienter med demens også trenger.

Det er nemlig ikke alltid såpen på et sykehjem lukter så godt.

Er hun plaget av fett hår ville jeg kjøpe tørrspray til håret.

Hun sier sikkert ikke meningen med slikt, men hjelper henne på sikt.

Anonymkode: d722e...dd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Kan du ikke bare kjøpe det samme som i fjor?:heks:

Hahaha dør! 😂 Lo alt for mye av denne kommentaren!!!

Anonymkode: 45065...67e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dusjsåpe, bodylotion, håndkrem og fotkrem med god lukt kommer alltid godt med, det de har på sykehjemmet er parfymefritt og lukter derfor ingenting. Et fint sjal eller et skjerf kan også være en fin gave, eller et sengeteppet. Blir straks mye koseligere på rommet når senga er fint redd opp med et fint sengeteppet over. 

Endret av Monicas
Skrevet

Du har fått mange fine tips ser jeg. Har hvor jeg bor, er det slik at frisør og fotterapeut har dager de er på alders- og sykehjemmet og tilbyr sine tjenester. Hvis dette er tilfelle hos dere også, kan kanskje et gavekort på hårklipp el fotpleie være en ide.

Skrevet

Min erfaring er at klær til eldre på hjem blir fort slitt og at klær likevel kan være en fin gave. Min far mener feks at min bestemor har mye klær, men en titt i skapet viste mye klær med nupper og flekker, klær får hard medfart på hjem og blir ofte vasket hardt. 

Et pent sjal kan være et annet tips, likedan en god håndkrem, leppestift eller et perlekjede (det finnes mange til en rimelig penge)

Anonymkode: a2992...aed

Skrevet

Nå ve jeg at TS sine bestemor ikke ver interessert i bilder, men legger ut et tips like vell, i tilfelle det er flere som er ute etter tips:  Et digitalt fotoramme lastet opp med passende bilder.  Det kan være lettere med noe som står fremme hele tiden, enn et album som man må finne frem og blad i.

Til min farmor (som riktig nok ikke var dement, bare bodde langt borte) kjøpte vi et "blomsterabonnement".  Hver måned fikk hun levert friske blomster.  Jeg er usikker på om foreldrene mine forhåndsbestile alt før jul, eller om de ringte og bestilte opp hver måned, men det kan man jo høre med en lokal blomsterforretning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...