Gå til innhold

Lærer ligget med gift forelder. Blir ikke sparket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Det er mye ståhei på jobben nå for tiden. Grunnen er at en av spesialpedagogene over lengre tid har hatt et forhold til en av barnefedrene, som er gift med moren til barnet. Jeg er kontaktlærer for den samme eleven, og har derfor mye med denne moren å gjøre. Hun er naturligvis helt knust, og føler seg sviktet av skolen. Slik hun ser det har hun stolt på skolen (og PPT-tjenesten) til å gi hennes barn den oppfølgingen det trenger, men med på kjøpet har hun også fått en utro ektemann. Moren ønsker denne spesialpedagogen sparket, og at retten hennes til å jobbe som lærer/pedagog inndras. Jeg er enig med henne i det. For meg handler det om profesjonalitet. Men rektor og resten av kollegiet værner om denne kollegaen, og det ser ut til at den eneste konsekvensen det får for henne er at hun ikke kommer til å jobbe med akkurat dette barnet. Kan dette være riktig? Kan man ikke sparkes og nektes å jobbe som lærer på et sånt grunnlag?

Anonymkode: 7f29c...76c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes hun bør sparkes. For en stygg person!

Anonymkode: a6fd7...ec0

• Liker 6
Skrevet

Anonym skrev det jeg tenkte. Ikke at jeg forsvarer lærerens valg for de synes jeg er helt på trynet men det er ikke grunn nok til å gi noen sparken så lenge det er to voksne likeverdige parter.

• Liker 30
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utroskap er personlig og en menneskelig feil. Har ingenting med hvordan hun er som arbeidstaker og kollega. 

Skulle hele verden ha sparket utro sjefer eller ansatte ville det ikke hvert mange igjen gitt. 

Anonymkode: 83d67...d3c

Og så? Hvor er statistikken din og kildene dine på denne påstanden? Du har tydeligvis vært utro selv? Siden du kjemper så hard for å forsvare det

Skrevet

Jeg ser virkelig ikke hvorfor hun skal sparkes på dette grunnlaget. Retten hennes til å jobbe som lærer inndras? For noe tull. Det er flott at rektor og kollegaene verner om denne ansatte.

Anonymkode: 1fe26...633

• Liker 37
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal hun sparkes?

Hva om denne forelderen var singel, skulle hun også da sparkes?

Hvis ikke, så det utroskapen til mannen som skal ligge som grunnlag for hennes avskjed, høres ikke det litt merkelig ut?

Hva med alle de som er i et forhold og smatidig er utro med en kollega. Skal kollegaen da også sparkes?

Utroskap er fortsatt ikke ulovlig. 

Anonymkode: a4ec3...4dd

Det burde være ulovlig!

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Mammabamma skrev:

Anonym skrev det jeg tenkte. Ikke at jeg forsvarer lærerens valg for de synes jeg er helt på trynet men det er ikke grunn nok til å gi noen sparken så lenge det er to voksne likeverdige parter.

De er ikke likeverdige.

Skrevet

Hvorfor skal hun sparkes? Det er mannen som har vært utro mot kona, noen som sikkert betyr de hadde problemer ekteskapet fra før. 

Med mindre noen er så idiotisk at de forteller barnet at hun har hatt sex med faren så burde ikke det være noe problem i at hun fortsetter å jobbe der. Mor er tydeligvis ute etter hevn, men å få en person sparket er å dra det litt langt. 

• Liker 31
Gjest Annetnavn_
Skrevet (endret)

Selvfølgelig kan man ikke sparke læreren, selv om denne har gjort noe fryktelig dumt. Hvem lærere ligger med, er en privatsak. Lærer/foreldre-forholdet er ikke samme som lege/pasient. Læreren underviser barnet, ikke den voksne.

Barnet har uansett mest sannsynlig fått den hjelpen det trenger.

Endret av Annetnavn_
Skrevet

Selvsagt skal hun ikke sparkes. 

Hvorfor henge seg opp i hva kollegaer gjør på privaten, ts? 

Anonymkode: 9d9b9...e52

• Liker 13
Skrevet

Nei, dette ser jeg ikke helt problemet med. Her har du altså to voksne mennesker, der har begge samtykket til seksuell omgang med hverandre. Helt greit, dog enig i at det kanskje er noe uprofesjonelt.

Men, da sier jeg, hvem er så du, til å kaste sten i glasshus? Har du aldri gjort eller opptrådt på en uprofesjonell måte? Den av dere uten synd, kan kaste den første stenen etc.

Hadde det vært seksuell omgang med sønnen, derimot...

Anonymkode: 3e8fe...853

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, Chiyo skrev:

Hvorfor skal hun sparkes? Det er mannen som har vært utro mot kona, noen som sikkert betyr de hadde problemer ekteskapet fra før. 

Med mindre noen er så idiotisk at de forteller barnet at hun har hatt sex med faren så burde ikke det være noe problem i at hun fortsetter å jobbe der. Mor er tydeligvis ute etter hevn, men å få en person sparket er å dra det litt langt. 

Nei, det er ikke det. Når man LIGGER MED FAREN til et barn man skal passe på, så ødelegger man familiesituasjonen. Hørt om Home Wreckers? Det er det hun er, akkurat det. Hun ødelegger for barnet ytterligere, hun som skulle støtte barnet! FOR ET SVIK..

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Strixa skrev:

Selvfølgelig kan man ikke sparke læreren, selv om denne har gjort noe fryktelig dumt. Hvem lærere ligger med, er en privatsak. Lærer/foreldre-forholdet er ikke samme som lege/pasient. Lærern underviser barnet, ikke den voksne.

Barnet har uansett mest sannsynlig fått den hjelpen det trenger.

At du ikke ser at det er galt er urovekkende

• Liker 4
Skrevet

Det er en rævva ting å gjøre, men synes likevel ikke hun skal bli sparket for det. Og å inndra retten til å jobbe som lærer?? Ta deg sammen

• Liker 29
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, dette ser jeg ikke helt problemet med. Her har du altså to voksne mennesker, der har begge samtykket til seksuell omgang med hverandre. Helt greit, dog enig i at det kanskje er noe uprofesjonelt.

Men, da sier jeg, hvem er så du, til å kaste sten i glasshus? Har du aldri gjort eller opptrådt på en uprofesjonell måte? Den av dere uten synd, kan kaste den første stenen etc.

Hadde det vært seksuell omgang med sønnen, derimot...

Uten synd? Ironisk at du, som ateist, forsøker å bruke et kristent sitat

Du klarer det ikke...

Skrevet

Det burde være ulovlig!

Det er det i mange land, typisk av den typen vi ikke ønsker å sammenligne oss med. 

Man skal være meget forsiktig med å kriminalisere seksuelle handlinger mellom voksne, samtykkende personer. 
Hva med de som lever i åpne forhold og er gift? Skal de risikere straff av staten for at de ligger med andre?

• Liker 21
Skrevet

Nei, det er ikke det. Når man LIGGER MED FAREN til et barn man skal passe på, så ødelegger man familiesituasjonen. Hørt om Home Wreckers? Det er det hun er, akkurat det. Hun ødelegger for barnet ytterligere, hun som skulle støtte barnet! FOR ET SVIK..

Er det ulovli' da? Å være ei Home Wrecker?

Kan du vennligst oppgi kilder? Finner ikke noe i norske lover, i hvertfall ikke i opplæringsloven.

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, Brabla skrev:

Det er en rævva ting å gjøre, men synes likevel ikke hun skal bli sparket for det. Og å inndra retten til å jobbe som lærer?? Ta deg sammen

Kan man ikke heller, på julebord, begynne å invitere foreldre også? Så kan alle ha sex med hverandre. Ikke noe galt i det så lenge alle vil det

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...