Gå til innhold

Hvordan redusere firmalogo til 180x180 piksler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

har firmalogo i PDF, jpg og pnd (?) og når jeg klikker på de er de ganske store. Logoen er firmanavnet (to ord). 

I Paint kan en jo croppe det mindre men da sees kun et par av bokstavene.

Søkte opp et gratis program på nett som gjør logoen mindre (180x180, slik Facebook Pages bedriftssiden profilbilde krever) - da ble størrelsen riktig - men:. Logoen da ikke så pen/uklar.

Hva kan jeg gjøre for en PEN og tydelig/klar størrelse 180x180? 

Anonymkode: f0269...e77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velg "endre størrelse" i Paint i stedet for å beskjære/croppe? Eventuelt beskjære til riktig utsnitt (kvadratisk), for så å endre størrelse.

Paint.net er et mer avansert program som er gratis, men her skal vanlige Paint fungere greit.

Jeg ville brukt png-filen (er vel det du mener, ikke pnd) til dette.

Anonymkode: d6f08...143

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Velg "endre størrelse" i Paint i stedet for å beskjære/croppe? Eventuelt beskjære til riktig utsnitt (kvadratisk), for så å endre størrelse.

Paint.net er et mer avansert program som er gratis, men her skal vanlige Paint fungere greit.

Jeg ville brukt png-filen (er vel det du mener, ikke pnd) til dette.

Anonymkode: d6f08...143

Tusen takk, vil prøve!

To be continued...

Skrevet

Åpne bildefilen i paint, og endre størrelsen. Velg piksler i stedet for prosent på endringen og lås høyde/bredde til hverandre, slik at det ikke blir for smalt eller for langt.

Skrevet
48 minutter siden, Minya skrev:

Åpne bildefilen i paint, og endre størrelsen. Velg piksler i stedet for prosent på endringen og lås høyde/bredde til hverandre, slik at det ikke blir for smalt eller for langt.

Takk! Vil prøve i morgen :)

Skrevet

Enda enklere... 

gå på http://www.picresize.com/

last opp bildet ditt... velg størrelse i piksler, la den gjøre jobben og last ned ferdig fil :)

Skrevet

Jøss...så noe liknende men da måtte man betale og abonnere.

Takk!

Skrevet

Hvorfor bruker dere ikke svg eller annet vectorformat?

Skrevet

Takk for tipsene. Jeg forminsket i den linken over her.

Men, skal sies at logoen/bokstavene ble "trykket/skviset" slik at den i størrelse 200x200 ikke ser like lekker ut som den gjør i full størrelse.

Facebook Pages har plass til et lite profilbilde til logo etc. og den ser nå litt sammenpresset ut. Man kan se hva som står...så bruker den slik så lenge.

Skrevet
På 5.10.2016 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Men, skal sies at logoen/bokstavene ble "trykket/skviset" slik at den i størrelse 200x200 ikke ser like lekker ut som den gjør i full størrelse.

Dette kan du fikse ved å gjøre den lengste siden 200 og la den korteste siden bli den størrelsen den blir når du låser proporsjonene til hverandre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...