Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Ble for en tid tilbake lurt av 180.no. De ringte for å sjekke opplysningene mine og plutselig hadde jeg en faktura i posten. Så ringte det et selskap som het Konsulta AS og sa jeg ville få en regning på 10.000 kr i posten fra 180.no hvis jeg ikke inngikk avtale med Konsulta. Så fant jeg ut oppskriften på å si opp avtalen min på 180.no svindel bloggen og fant da ut at det var gratis å komme seg ut av 180.no.

Nå nekter konsulta og trekke tilbake avtalen og mener det ikke er angrerett. Dette skjedde dagen etter jeg inngikk avtale med dem.

Hvilke rettigheter har jeg ?

Endret av Ken95
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt off-topic og har ikke svar til deg. Jeg sitter tilfeldigvis å skriver jobbsøknader nå, bl.a. til konsulta. Takket være ditt innlegg så googlet jeg litt mer rundt de, og de driver jo helt klart med noe annet enn det de beskriver i stilligsannonsene sine, og hva de fortalte meg når de oppfordret meg til å søke. Takk, de får ingen jobbsøknad fra meg :P

Anonymkode: c6aa3...1fc

• Liker 3
Skrevet (endret)

Har du eget firma?

Hvis ja, så har du ingen angrerett da dette gjelder bare for forbuker.

Så ringte det et selskap som het Konsulta AS og sa jeg ville få en regning på 10.000 kr i posten fra 180.no hvis jeg ikke inngikk avtale med Konsulta

Inngikk du en avtale med de? Enten skriftlig eller muntlig? Og hvorfor skal de plutselig ha 10.000 kr av deg når virksomheten deres er digitale medier?

Leste litt fort første gangen.

Endret av Melkebarten
Skrevet

1. Bestrid avtaleinngåelse. Skriv epost til dem og beskriv hvordan du ble lurt. 

2. IKKE BETAL NOE, TIL NOEN. De bruker først forvirring for å manipulere/lure oss til å gjøre som de sier, deretter går de over til å bruke frykt som pressmiddel. Det er bare tull. La dem sende faktura til inkasso - erfaring viser fra andre som er svindlet at de trekker kravet. Ring og undersøk hos inkassoselskapet - si evt. at kravet er falskt og at du ikke har noen avtale hos dem. Konsulta AS eller 180.no. vil ikke la saken gå til rette instans som er Forliksrådet. Med sin bakgrunn vil de sitte igjen med tapt sak og måtte betale saksomkostninger. 

3. Meld dem / send tips til Forbrukerombudet, Varslingslisten.no, og skriv evt. epost til Barne- og likestillingsdepartementet, som jeg har fått beskjed om er rette departement for lovverk på området. Dersom jeg får inkasso, kommer jeg til å melde inn inkassoselskapet også. Ingen seriøse aktører vil inngå avtale med svindlere, regner jeg med. 

Lykke til!

• 3 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for ryktespredning.

Tekola, forumansvarlig.

• 1 måned senere...
Skrevet

bedrifter i Norge har ingen angrerett dessverre :( du bør tenke deg godt om før du godtar avtaler. jeg takker aldri ja til noe over telefon og høres det bra ut så spør jeg pent om å få et skriftlig tilbud først. men ut ifra hva du skriver her så virker det som det er du som har svindlet dette firma ved å bestille en tjeneste og ikke gjøre opp for deg. Jeg synes dette er misvisende, blir for dumt å poste her når det er du som har svindlet det firma du påstår har svindlet deg.. jeg hadde problemer med 180.no da jeg drev firma for 2 år siden, jeg klarte å komme ut på egen hånd men jeg måtte punge ut ca. 1000 kr først, lite penger men syrt lell...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...