Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan man kan lagre et paint shop pro bilde slik at det kan ses av andre som ikke har dette programmet. Som et vanlig bilde altså?

Er helt nybegynner innenfor dette programmet og har rettet opp noen røde øyne og endret litt størrelser på bildene. Men selv om jeg lagrer på Save As og velger jpeg så blir det lagret som Paint Shop Pro. Dette gjør meg GAAAAL!

Noen som kan hjelpe meg med dette?

*utålmodig nybegynner-ku*

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Nå har jeg nada peiling på paint shop, men kan du ikke prøve å rename fila til .jpg i explorer. Lag en ekstra kopi av bilde, sånn i tilfelle hele fila går til h....

Skrevet

Takk for tipset.

Prøvde og det gikk ikke.

:murvegg:

Skrevet

Vel - er du sikker på at du ikkje får det til?

Eg spør kanskje dumt, men det er best å vera på den sikre sida. Standard innstillingar for Windows XP er å skjula filendinga, slik at du ikkje ser den. I staden for så er Windows så snill å forklara kva type fil det er; .doc er ei Wordfil, .exe er eit program, og så vidare. Biletfiler blir behandla slik som .doc-filer: Windows seier i frå kva program som blir brukt for å opna dei. Jpeg-filer vil dermed truleg bli kalla Pain Shop Pro-filer hjå deg...

Så derfor, om du ikkje har gjort det: I explorer/utforsker opnar du tools->folder options(?)/Verktøy->Mappealternativer. Velg deretter fana Show/Vis, og pass på at det ikkje er huka av i ruta for "Skjul filetternavn for kjente filtyper" (eller tilsvarande for engelsk.)

Dette er uansett å anbefala; mange virus brukar skjulte filtypar for å lura folk til å klikka og starta virusa...

Når det er gjort, så trur eg at du vil sjå at bileta har endinga .jpeg, sjølv om dei er Pain Shop Pro-filer. (Det kan jo hende eg spekulerar litt mykje her, men det er i alle fall vanleg å misoppfatta på denne måten. Kun fordi Windows er så "hjelpsam" og skjuler sånne kompliserte ting som filendingar...)

Skrevet

Crazee! Du har reddet dagen min!

Det var akkurat slik det var!!!!

Dessuten er du utrolig god til å forklare slik at tilogmed nybegynnere skjønner det.

Takk, takk og atter takk!

:kyss:

Gjest slabbanask
Skrevet

ehm. når du er i lagre-som vinduet i psp så står det hvor du lagrer bildet, hva bildet skal hete og hva filtype det skal være nederst, der står det automatisk paintshoppro-fil men du bare trykker der å klikker på J på tastaturet så dukker .jpg opp.... eller .gif. eller .bmp eller hva du vil. syns det er et uhyre lett og greit bildeprogram, eneste jeg bruker

Gjest slabbanask
Skrevet

ehm. når du er i lagre-som vinduet i psp så står det hvor du lagrer bildet, hva bildet skal hete og hva filtype det skal være nederst, der står det automatisk paintshoppro-fil men du bare trykker der å klikker på J på tastaturet så dukker .jpg opp.... eller .gif. eller .bmp eller hva du vil. syns det er et uhyre lett og greit bildeprogram, eneste jeg bruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...