Gå til innhold

Ipod - kjøpe online?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Julenissen

Jeg har utolig lyst til å kjøpe Ipod til min kjære til jul, men det er jo så utrolig dyrt. Har søkt endel på internett om det er mulig å få tak i den billigere ved å kjøpe den via nettet. Har sett den på flere amerikanske sider for en tusenlapp billigere enn her hjemme.

Men jeg er litt skeptisk likevel. Er det noen som har erfaring med kjøp av elektroniske app. fra utlandet?

Og eventuelt, vil det være et problem å bruken en amerikansk ipod i norge? (jeg tenker her på at de har jo andre stikkontakter enn oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Julenissen

Ja, jeg har sett den der blandt annet. Der er det jo en god del billigere enn her hjemme.

Men, vil en få problemer med å lade batteriene pga av andre stikkontakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg har akkurat fått min, og de var VELDIG trege med levering. Det tok nesten to uker. Jeg bestilte fra applestore

Jeg betalte 2289,- for iPod mini, komplett med lasergravering og levering. Men den ble sendt fra Shanghai, så kanskje ikke rart at leveringen tok kjempelang tid. Og trackingsystemet (så du kan sjekke hvor pakken befinner seg) er en VITS :evil:

Neste gang stikker jeg heller innom Apple-butikken i sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Husk at dersom du bestiller direkte fra utlandet, vil det tilkomme moms og toll på tilsammen 34% av verdien. Ikke sikkert det blir så mye billigere enn å kjøpe via den norske apple-butikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal
Man betaler ikke noe toll og moms hvis man kjøper via applestore-norge ;)

Nope, da er alt inkludert. Jeg kjøpte selv via den norske butikken. Men antar trådstarteren mente fra USA, siden han snakket om forskjeller på tusenlappen. Jeg vil tro at prisen hos forhandlere er den samme som prisen hos norske applestore?

Jeg er kjempefornøyd med min hittil (hatt den i to-tre dager), nå gjelder det å finne ut om det går smertefritt å overføre musikk som allerede befinner seg på PC-harddisken til iPoden. Fint med litt nye leketøy.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange norske butikker tar blodpriser for iPod. En annen fordel ved å bestille via applestore, er at man får de gravert hvis man ønsker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
Mange norske butikker tar blodpriser for iPod. En annen fordel ved å bestille via applestore' date=' er at man får de gravert hvis man ønsker. :)[/quote']

Min lille søte iPod ser enda bedre ut med navnet mitt ingravert på baksiden. :) Jeg visste ikke at prisene varierte, antok rett og slett at det ikke var vits å shoppe rundt (som jeg normalt ville gjort), og bestilte rett og slett fra Apple. Men om jeg gjør det når jeg (sannsynligvis) til neste år skal kjøpe bærbar MAC, er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...