Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.
Jeg sluttet på p-piller (loette) for 5 mnd siden. De 3 siste månedene har jeg brukt tester for å kartlegge el. Det jeg har funnet ut er at jeg har kort lutealfase (10-11 dager), og syklus på ca 26 dager. Har også hatt operasjon i navlen, (i fjor) som viste seg å være endometriose. Har vært til utredning pga dette før jeg sluttet på p-piller, men de fant ingenting feil i livmor eller eggstokker. 
Jeg lurer på om noen har erfaring med å bruke Wild Yam? Da jeg har hørt at dette skal være gunstig om man har litt kort lutealfase. Eventuelt andre gode tips :)
(Bruker allerede grapefruktjuice, folat, tran og spiser generelt mye grønnsaker)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde meg litt wild yam den måneden det endelig(!) klaffet for meg. Den måneden gikk det også i grapefruktjuice, hostesaft, primerose oil ,folat, tran og bidronninggele (herlighet for en liste :ler:, man blir jo helt prøvepsyko tilslutt). 

Jeg vet ikke helt hvilke av de tingene jeg har troen på, men det jeg derimot tror er at måneden det klaffet la jeg ut på en skikkelig 3-dagers sykkeltur dagen etter eggløsning. En teori er at den sykkelturen bidro til skikkelig blodgjennomstrømming og utmerkede festeforhold for minien, og at det var det som gjorde at den satt :) 

Skrevet

Takk for svar :) Har bestemt meg for å prøve Wild Yam denne måneden selv. Så får vi se hvordan det går. Også kanskje legge ut på litt ekstra joggeturer i perioden rundt el da ;)

Skrevet

Bør man bruke wild yam dagen etter EL? 

Jeg har en boks liggende hjemme, og lurer på hvor stor dose man bør ta for at det skal ha noen effekt?

Og bidronninggele kapsler, bør man ta det fra 1. syklusdag?

Anonymkode: 9f4d8...792

Skrevet

Du må være helt sikker på at EL er over. Så jeg skal vente til to dager etter EL for sikkerhets skyld :)

Jeg ble fortalt bare å ta anbefalt dose.

Skrevet
På 5 October 2016 den 15.21, Marimba skrev:

Jeg prøvde meg litt wild yam den måneden det endelig(!) klaffet for meg. Den måneden gikk det også i grapefruktjuice, hostesaft, primerose oil ,folat, tran og bidronninggele (herlighet for en liste :ler:, man blir jo helt prøvepsyko tilslutt). 

Jeg vet ikke helt hvilke av de tingene jeg har troen på, men det jeg derimot tror er at måneden det klaffet la jeg ut på en skikkelig 3-dagers sykkeltur dagen etter eggløsning. En teori er at den sykkelturen bidro til skikkelig blodgjennomstrømming og utmerkede festeforhold for minien, og at det var det som gjorde at den satt :) 

Interessant teori! Jeg startet med trening den måneden jeg ble gravid. Begynnte også å ta maca root. Lurer på hva som fungerte... 🤔

Anonymkode: 8ff82...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...