ssophie Skrevet 4. oktober 2016 #1 Skrevet 4. oktober 2016 Er det flere som har sett dokumentaren? Hva synes dere? Hvilke teorier har dere om hva som faktisk skjedde? Jeg har nettopp sett den, og jeg føler et sterkt behov for å diskutere innholdet med andre. Og til dere som ikke har sett den: Gjør det!
rundtfingern Skrevet 4. oktober 2016 #2 Skrevet 4. oktober 2016 2 minutter siden, ssophie skrev: Er det flere som har sett dokumentaren? Hva synes dere? Hvilke teorier har dere om hva som faktisk skjedde? Jeg har nettopp sett den, og jeg føler et sterkt behov for å diskutere innholdet med andre. Og til dere som ikke har sett den: Gjør det! Takk!! Nå skal jeg se den! Alltid synes historien er så spesiell og rar.. Er ganske fascinert av drap fra før av!😊 1
ssophie Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2016 Akkurat nå, rundtfingern skrev: Takk!! Nå skal jeg se den! Alltid synes historien er så spesiell og rar.. Jeg har alltid fulgt nøye med på akkurat denne saken, så jeg ble glad da jeg hørte Netflix kom med dokumentar. Den ble publisert på fredag, og den har skapt mange overskrifter rundt om i verden, men jeg har ikke sett noe her i Norge. Heller ikke noen diskusjonstråder, så jeg følte det var på tide å lage en.
rundtfingern Skrevet 4. oktober 2016 #4 Skrevet 4. oktober 2016 17 minutter siden, ssophie skrev: Jeg har alltid fulgt nøye med på akkurat denne saken, så jeg ble glad da jeg hørte Netflix kom med dokumentar. Den ble publisert på fredag, og den har skapt mange overskrifter rundt om i verden, men jeg har ikke sett noe her i Norge. Heller ikke noen diskusjonstråder, så jeg følte det var på tide å lage en. Ser den nå😄 1
Milla29 Skrevet 4. oktober 2016 #5 Skrevet 4. oktober 2016 Åhh ja er denne kommet på Netflix nå altså? har ventet på den, men ikke fått med meg nå og at den var kommet. Den skal sees. Denne saken har facinert meg i mange år. 2
Gjest RaspberryPi Skrevet 4. oktober 2016 #6 Skrevet 4. oktober 2016 Sitter og ser slutten nå, litt langdryg men for all del en god dokumentar. Tragisk sak, men det mest tragiske ved det hele er den elendige etterforskningen, de teatralske rettssakene og mediahysteriet.
ssophie Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2016 Tror dere Knox var uskyldig dømt? Det er jo ingen fysiske bevis mot henne, men de må vel ha hatt noe mer enn bare sjuke teorier, ettersom hun faktisk ble dømt to ganger? Jeg blir helt forvirret av dette. Fæl historie.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #8 Skrevet 4. oktober 2016 Synes hele saken virker som en nymoderne hekseprosess og at mye av det ble skapt i media. Bet meg merke i at jounalisten som ble intervjuet sa at det nesten var orgasmisk å se sitt eget navn på et førstesideoppslag han selv hadde skrevet og politietterforskeren sa noe om at fikk status som pga saken. Virker som mange "tjente" på saken og det var en sak som var lett å selge. Jeg tror hun er uskyldig, men samtidig så er det lett å tenke at hun er skyldig fordi det har blitt sagt så mange ganger at hun er det og pga måten hun har blitt fremstilt. Taperen er ikke bare henne og han som var medtiltalt, men familien til hun som ble drept som så at de gjorde hele saken til et sirkus. Anonymkode: f5bc6...144 7
Gjest MissEhrmann Skrevet 4. oktober 2016 #9 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg tror helt klart at hun er uskyldig. Det finnes jo ikke noe bevis mot henne, mens det er DNA etter .....han andre mannen (husker ikke navnet) over hele rommet til hun som ble drept. Og hva skulle motivet for Knox å drepe henne være?
ssophie Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter #10 Skrevet 4. oktober 2016 35 minutter siden, Introvertaberta skrev: Jeg tror helt klart at hun er uskyldig. Det finnes jo ikke noe bevis mot henne, mens det er DNA etter .....han andre mannen (husker ikke navnet) over hele rommet til hun som ble drept. Og hva skulle motivet for Knox å drepe henne være? Enig. Det gir ingen mening at hun skulle ha drept henne. Mer trolig han Rudy som drepte fordi han ble tatt på fersken under et innbrudd. Selv om det også er helt ekstremt, selvsagt, så høres det mer logisk ut. Tipper han brøt seg inn, gikk gjennom det første rommet, så måtte han på do, og da kom Meredith hjem. Derfor dro han ikke spylte ned i do etter seg, for han var redd for at Meredith skulle høre ham. I stedet snek han seg ut av badet og overfalt henne. Det er liksom den eneste forklaring jeg finner på hvorfor han ikke spylte ned. Det er så mye mystisk ved denne saken. Fatter ikke at hun kan ha blitt dømt to ganger helt uten bevis. 4
honnipuff Skrevet 4. oktober 2016 #11 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg tror også hun er uskyldig. Er sikker på at det er Rudy; virker jo mye mer logisk siden han brøt seg inn der. Hans DNA er jo overalt. Amanda's DNA er ikke å finne i leiligheten og sannsynligheten for at hun har klart å fjerne KUN sitt DNA er så og si umulig... Og når det kommer til kysset ser jeg ikke problemet i det hele tatt. Media overdrev jo ekstremt og gjorde klippet lengre enn det var. Det var et par kyss med kjæresten før de deretter klemte og så trist ut. Alle har ulik måte å vise sorg på i tillegg. Jeg synes det så mer ut som trøst... Joda, så klart kan det være hvem som helst, men de har DNA til en annen person som faktisk var i leiligheten og ingen bevis mot Amanda. Er jo helt merkelig! En utrolig frustrerende og forvirrende sak altså... 4
Faith- Skrevet 4. oktober 2016 #12 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg så den i helgen. Likte dokumentaren veldig godt. Jeg var bare 15-16 når drapet skjedde, så jeg hadde ikke fått meg helt hva saken faktisk handlet om. Jeg må si at jeg virkelig tror på at hun er uskyldig (pga. mangel på bevis) og jeg blir helt sjokkert og sint på hennes vegne over hvordan media spinnet det hele langt ut av propasjoner. Hun ble jo fremstilt som djevelen selv som hadde drept sin venninne som en del av en sexifistert satanofring... Det må ha føltes helt forferdelig å vite at nesten selv om du skulle slippe fri så er livet hennes totalt mot hennes vilje og mulighet til å gjøre noe med det. Fikk også skikkelig dårlig vibber fra han etterforskeren, selv helt i starten av dokumentaren. Det virket så ekstremt åpenlyst at han hadde så og si bestemt seg for at hun var skydig fordi hun ikke oppfylte alle kravene hans til hvordan han mente en romvenninne til en drept jente skulle oppføre seg. Var også rimelig kvalmt å se hvordan han så ut til å nyte "kjendisstatusen" han fikk i byen etter Amanda ble dømt først gang. Spesielt når det var han og resten av etterforskningsfolkene var dem som hadde gjort feilen her, ved å behandle åstedet så uforsiktig. 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #13 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg så den da den kom ut. Skjønner ikke hva dere mener er mystisk? Bevisene er ganske klare på at Rudy er gjerningsmannen og at de to andre ble utsatt for justismord. Anonymkode: b49a7...241 5
Faith- Skrevet 4. oktober 2016 #14 Skrevet 4. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg så den da den kom ut. Skjønner ikke hva dere mener er mystisk? Bevisene er ganske klare på at Rudy er gjerningsmannen og at de to andre ble utsatt for justismord. Anonymkode: b49a7...241 Det er vel ingen i denne tråden som mener at det var mystisk at hun ble frikjent. Alle er vel stort sett klare på at de mener hun var uskyldig. Eneste som blir nevnt at er mystisk er hvordan rettssystemet i italia kunne få seg til å dømme dem skyldig 2 ganger, og det er jo rimelig sært. 7
Gjest Bruker115236 Skrevet 4. oktober 2016 #15 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg har ikke sett dokumentaren, men har lyst å se den for å se om jeg forandrer mening. Har derimot lest en god del om saken på forskjellige sider. Jeg tror ikke hun er uskyldig på noe som helst måte.
ssophie Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter #16 Skrevet 4. oktober 2016 41 minutter siden, ElizabethTaylor skrev: Jeg har ikke sett dokumentaren, men har lyst å se den for å se om jeg forandrer mening. Har derimot lest en god del om saken på forskjellige sider. Jeg tror ikke hun er uskyldig på noe som helst måte. Hva er grunnen til at du tror hun er skyldig? 5
ssophie Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter #17 Skrevet 4. oktober 2016 51 minutter siden, Faith- skrev: Fikk også skikkelig dårlig vibber fra han etterforskeren, selv helt i starten av dokumentaren. Det virket så ekstremt åpenlyst at han hadde så og si bestemt seg for at hun var skydig fordi hun ikke oppfylte alle kravene hans til hvordan han mente en romvenninne til en drept jente skulle oppføre seg. Helt enig! Det var motbydelig at han liksom hadde fasiten på det. Og at han konkluderte med at det måtte være en dame, ettersom morderen hadde lagt en dyne over liket. Der har du etterforsker med åpent sinn.. 5
Gjest Bruker115236 Skrevet 4. oktober 2016 #18 Skrevet 4. oktober 2016 8 minutter siden, ssophie skrev: Hva er grunnen til at du tror hun er skyldig? For ut i fra det jeg har lest klarer jeg ikke å tro at kun en personen drepte Meredith Kercher. Det henger ikke på greip. Har lest på flere nettsider, artikler og sett på youtube-filmer, for å få forskjellige sider av saken. Men jeg klarer ikke å forstå hvordan hun og kjæresten kan bli sett på som uskyldig. Syns denne siden er veldig fin for de som vil lese mer: http://themurderofmeredithkercher.com/Main_Page
ssophie Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter #19 Skrevet 4. oktober 2016 12 minutter siden, ElizabethTaylor skrev: For ut i fra det jeg har lest klarer jeg ikke å tro at kun en personen drepte Meredith Kercher. Det henger ikke på greip. Har lest på flere nettsider, artikler og sett på youtube-filmer, for å få forskjellige sider av saken. Men jeg klarer ikke å forstå hvordan hun og kjæresten kan bli sett på som uskyldig. Syns denne siden er veldig fin for de som vil lese mer: http://themurderofmeredithkercher.com/Main_Page Jeg har også lest mye, men det er så lite der ute som er objektivt. Den siden du viser der er laget av folk som ønsker at Knox og kjæresten skal dømmes. Nesten alle som skriver om saken, har en agenda. Samme med pressen. Amerikanske medier var sikre på at Knox var uskyldig, mens britisk presse argumenterte for det motsatte. Det skal godt gjøres å finne nøytral informasjon, som kun tar for seg de faktiske bevisene. Det er det denne dokumentaren har prøvd å gjøre. Ellers har Knox selv også en sånn side som den du linket til, bare med et annet synspunkt: http://www.amandaknox.com/the-meredith-kercher-murder/ 5
Gjest Bruker115236 Skrevet 4. oktober 2016 #20 Skrevet 4. oktober 2016 5 minutter siden, ssophie skrev: Jeg har også lest mye, men det er så lite der ute som er objektivt. Den siden du viser der er laget av folk som ønsker at Knox og kjæresten skal dømmes. Nesten alle som skriver om saken, har en agenda. Samme med pressen. Amerikanske medier var sikre på at Knox var uskyldig, mens britisk presse argumenterte for det motsatte. Det skal godt gjøres å finne nøytral informasjon, som kun tar for seg de faktiske bevisene. Det er det denne dokumentaren har prøvd å gjøre. Ellers har Knox selv også en sånn side som den du linket til, bare med et annet synspunkt: http://www.amandaknox.com/the-meredith-kercher-murder/ Det er jeg klar over. Men på siden jeg henviser til så er faktisk mesteparten av saksdokumentene ute. Jeg syns det gir sikrere kilder enn media. Har lest på siden du linker til, men er fortsatt ikke overbevist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå