Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre en lang historie kort: 

Jeg har ingen gode minner om tidligere julefeiringer som jeg har hatt med min egen familie. Det er en liten familie og er alltid drama og ingen av oss liker hverandre. Jeg har brutt med familien min for en tid tilbake og feiret ikke med dem i fjor, kjøpe likevel gaver til dem da vi hadde mer jevnlig kontakt i 2015. Nå i 2016 ønsker jeg ikke å feire med dem i år heller, men usikker på om jeg skal kjøpe gaver likevel. Jeg vet ikke om de kommer til å invitere meg til å feire jul med dem (har omtrent ikke hatt kontakt i 2016) engang, så tror egentlig ikke jeg skal tenke på gaver, jeg kommer uansett til å avslå selve feiringen. Jeg kjøpte ganske dyre gaver til alle sammen i fjor og fikk omtrent ingenting tilbake (ikke at det gjør meg så mye, forventet ikke å få noe i det hele tatt). Føler likevel at jeg kanskje må kjøpe gaver til dem av ren høflighet, men ønsker ikke å prate med dem/evt. dra dit for å levere gaver. 

Det er en så falsk familie hvor alle prater dritt om hverandre og søskenen min er helt blåst i hodet. H*n er litt eldre enn meg og bruker veldig mye tid på å baksnakke meg og finne på masse løgner. En giftig person jeg klarer meg godt uten, men er litt sårt at det er sånn. 

Nå skrev jeg kanskje meg litt ut av temaet, men poenget er: Julegaver til dem eller ikke? Er ikke snakk om mange, men likevel.  

Anonymkode: 8b156...a0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd du ikke har kontakt med familien din. 

Men ikke bry deg om de. Men ville kanske kjøpt en felles gave? En flaske vin, noe sjokolade ol og ha seloflan (eller hva det heter rundt) og et kort det står "god jul" på.

har du fått egen familie?❤️

Anonymkode: 873fe...c3e

Skrevet

ville hvertfall ikke brukt mye penger på gaver. 

Anonymkode: 436e5...8dd

Skrevet

Jeg tror du skal droppe hele greia, familien din vil nok ikke høre fra deg heller. En sak har alltid flere sider og jeg tror ikke du er så uskyldig som du skal ha det til innlegget dit.

Er du den jeg tror du er så er du ikke det spor bedre enn familien din. Drama har alle vært med på å bidra til. Er du ikke den jeg tror du er så råder jeg deg likevel til å holde deg unna, skadelige relasjoner er ikke godt for noen. 

Anonymkode: 86c72...9c8

Skrevet

Har man brutt kontakt er det vel ikke noe poeng med gaver.

• Liker 4
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd du ikke har kontakt med familien din. 

Men ikke bry deg om de. Men ville kanske kjøpt en felles gave? En flaske vin, noe sjokolade ol og ha seloflan (eller hva det heter rundt) og et kort det står "god jul" på.

har du fått egen familie?❤️

Anonymkode: 873fe...c3e

Det var en god ide.

Nei, ingen egen familie enda. Dro utenbys i fjor (til hjembyen) og besøkte gamle venner og fikk en vanvittig flott feiring der. Så jeg har det fint likevel og blir nok å gjøre det i år og! 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du skal droppe hele greia, familien din vil nok ikke høre fra deg heller. En sak har alltid flere sider og jeg tror ikke du er så uskyldig som du skal ha det til innlegget dit.

Er du den jeg tror du er så er du ikke det spor bedre enn familien din. Drama har alle vært med på å bidra til. Er du ikke den jeg tror du er så råder jeg deg likevel til å holde deg unna, skadelige relasjoner er ikke godt for noen. 

Anonymkode: 86c72...9c8

Tror nok ikke at du vet hvem jeg er, da ingen vet om min families problemer. Det er veldig viktig med en falsk fasade der. Enig i at det lureste er å kanskje holde seg unna, men tenkte det var hyggelig å sende bort en gave. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...