AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #1 Skrevet 4. oktober 2016 Trenger tips til ting jeg kan gi i pakkekalenderen til samboeren min og tips til julegaver. Han er i tidlig 20-årene og ønsker seg aldri noe som helst fordi han har alt han trenger. Han han har alt han trenger til hobbyene sine og om han ønsker seg sånn feks. teknologisk duppeditt sak kjøper han det selv. Hver gang jeg spør om hva han ønsker seg så er det; vet ikke Til pakkekalenderen skal det vare litt forskjellige små-ting, men hver søndag + på 2 spesielle datoer skal det være litt mer ekstra stas! Håper noen av dere kan hjelpe meg Anonymkode: af5fb...881
Crizpo Skrevet 4. oktober 2016 #2 Skrevet 4. oktober 2016 Lagde pakkekalender til min samboer i fjor og jeg ga ting som boxere, sokker, dusjsåpe, sudoku, øl, sjokolade, flaxlodd, flaxkalender, ølglass, gavekort på hjemmelaget middag, kinobillett
Trønderberte Skrevet 4. oktober 2016 #3 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg bruker å gi han pakke to ganger i uka, i stede for 7. Da kan man heller legge litt mer verdi i hver pakke istede for alt det "smårotet" 1
Olava Skrevet 4. oktober 2016 #4 Skrevet 4. oktober 2016 Ville kjøpt en pakke med sokker, sånn typ 5pk, også fordelt sokkeparene utover ukene. Da har du for de 5 dagene, og sokker har man vel aldri for mye av uansett, så tenker at det er en fin kalendergave å få dersom han er interessert i bil så kan du jo kjøpe noen sånne luftfriskere (eller hva det heter) til å henge i speilet i bilen, og fordele de litt utover dagene. Mitt beste tips er vel å gå ut fra interessene hans, eller å tenke etter hva som egentlig alltid er godt å ha ekstra av. Så tipper jeg du finner på noe
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #5 Skrevet 4. oktober 2016 Min ønsket seg heller aldri noe i den alderen. Kjøpte ham en leatherman-kniv, i en spesiell design (Skeletool). Han elsker den og bruker den ofte snart ti år etter. Et julegavetips bare. Anonymkode: fcf5b...62a
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #6 Skrevet 5. oktober 2016 Håper du ikke tar dette ille opp, for jeg mener ikke noe vondt med det. Men hvorfor skal du lage en pakkekalender til en som har absolutt alt og som ikke ønsker seg noe? Jeg synes også pakkekalendere er kjempekos, men det blir kanskje mest for sin egen del man lager det? Jeg tenker i alle fall at du ikke burde kjøpe ting han ikke har bruk for bare for å "fylle opp" kalenderen Anonymkode: 31803...3fa 6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #7 Skrevet 5. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du ikke tar dette ille opp, for jeg mener ikke noe vondt med det. Men hvorfor skal du lage en pakkekalender til en som har absolutt alt og som ikke ønsker seg noe? Jeg synes også pakkekalendere er kjempekos, men det blir kanskje mest for sin egen del man lager det? Jeg tenker i alle fall at du ikke burde kjøpe ting han ikke har bruk for bare for å "fylle opp" kalenderen Anonymkode: 31803...3fa Helt enig med deg. TS, du skyter jo deg selv i foten mtp. julaften. Hvis du faktisk får et par gode gaveidéer kommer de til å være brukt opp på gavekalenderen. Dropp heller kalenderen og kjøp vanlig julegave til fyren. Anonymkode: 42a35...f34 1
Gjest Jessica Skrevet 5. oktober 2016 #8 Skrevet 5. oktober 2016 Min elsket sin ølkalender med 24 ulike øl. Bare skikkelig vanskelig og krevende å finne dem , men absolutt verdt det 😜
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #9 Skrevet 6. oktober 2016 På 5.10.2016 den 19.14, AnonymBruker skrev: Håper du ikke tar dette ille opp, for jeg mener ikke noe vondt med det. Men hvorfor skal du lage en pakkekalender til en som har absolutt alt og som ikke ønsker seg noe? Jeg synes også pakkekalendere er kjempekos, men det blir kanskje mest for sin egen del man lager det? Jeg tenker i alle fall at du ikke burde kjøpe ting han ikke har bruk for bare for å "fylle opp" kalenderen Anonymkode: 31803...3fa På 5.10.2016 den 19.18, AnonymBruker skrev: Helt enig med deg. TS, du skyter jo deg selv i foten mtp. julaften. Hvis du faktisk får et par gode gaveidéer kommer de til å være brukt opp på gavekalenderen. Dropp heller kalenderen og kjøp vanlig julegave til fyren. Anonymkode: 42a35...f34 Skjønner hva dere mener. Synes likevel det er koselig å gi pakkekalender og jeg vet at han blir glad og setter stor pris på det. Klarte å finne på morsomme ting i fjor, men vil ikke ta alt det samme igjen i år. Hvis noen her på KG kan komme med litt andre ideer er det bare bra. Med tanke på å bruke opp gaveideer, så er det helt forskjell på hva han får i kalendergaver og i julepresanger. Kalendergaver er mer småting og mye rimeligere enn julegavene, så er ikke redd for det! Han gir også meg en pakkekalender og da er det mer koseligere å pakke opp sammen på morningene + så elsker jeg å gi! På 5.10.2016 den 19.19, Jessica skrev: Min elsket sin ølkalender med 24 ulike øl. Bare skikkelig vanskelig og krevende å finne dem , men absolutt verdt det 😜 Veldig god ide! Takk! Anonymkode: af5fb...881
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #10 Skrevet 6. oktober 2016 På 4.10.2016 den 12.39, Verena skrev: Ville kjøpt en pakke med sokker, sånn typ 5pk, også fordelt sokkeparene utover ukene. Da har du for de 5 dagene, og sokker har man vel aldri for mye av uansett, så tenker at det er en fin kalendergave å få dersom han er interessert i bil så kan du jo kjøpe noen sånne luftfriskere (eller hva det heter) til å henge i speilet i bilen, og fordele de litt utover dagene. Mitt beste tips er vel å gå ut fra interessene hans, eller å tenke etter hva som egentlig alltid er godt å ha ekstra av. Så tipper jeg du finner på noe Slike? Det er også forbudt å henge slikt i speilet Anonymkode: dd1d9...292 1
applestories Skrevet 6. oktober 2016 #11 Skrevet 6. oktober 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner hva dere mener. Synes likevel det er koselig å gi pakkekalender og jeg vet at han blir glad og setter stor pris på det. Klarte å finne på morsomme ting i fjor, men vil ikke ta alt det samme igjen i år. Hvis noen her på KG kan komme med litt andre ideer er det bare bra. Med tanke på å bruke opp gaveideer, så er det helt forskjell på hva han får i kalendergaver og i julepresanger. Kalendergaver er mer småting og mye rimeligere enn julegavene, så er ikke redd for det! Han gir også meg en pakkekalender og da er det mer koseligere å pakke opp sammen på morningene + så elsker jeg å gi! Veldig god ide! Takk! Anonymkode: af5fb...881 Kanskje du kan fortelle hva du ga i fjor, så kan andre få noen tips? Jeg har aldri laget gavekalender til en kjæreste, men sliter voldsomt hvert år med å finne gaver til hele familien. Finner aldri på noe, og er ikke noe glad i gaver som bare blir stuet bort og aldri brukt. Med familie som helst vil kjøpe sitt eget, av alt fra mat til såpe og slikt, for å være sikker på at de får noe de liker, er det helt umulig. Og jeg er like umulig selv.
Olava Skrevet 6. oktober 2016 #12 Skrevet 6. oktober 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slike? Det er også forbudt å henge slikt i speilet Anonymkode: dd1d9...292 Nå kjører ikke jeg bil, så jeg kan ikke alt om hva som er lov eller ikke. Men kan fortsatt være en fin gave til bilinteresserte selv om de ikke kan henge det i speilet folk kjøper det jo åpenbart fortsatt, så det må jo finnes en annen plass enn i speilet å plassere den.
Lykkehjerte Skrevet 6. oktober 2016 #13 Skrevet 6. oktober 2016 På 04.10.2016 den 12.01, AnonymBruker skrev: Trenger tips til ting jeg kan gi i pakkekalenderen til samboeren min og tips til julegaver. Han er i tidlig 20-årene og ønsker seg aldri noe som helst fordi han har alt han trenger. Han han har alt han trenger til hobbyene sine og om han ønsker seg sånn feks. teknologisk duppeditt sak kjøper han det selv. Hver gang jeg spør om hva han ønsker seg så er det; vet ikke Til pakkekalenderen skal det vare litt forskjellige små-ting, men hver søndag + på 2 spesielle datoer skal det være litt mer ekstra stas! Håper noen av dere kan hjelpe meg Anonymkode: af5fb...881 Tips til pakkekalenderen, som kan slå svært godt an, er rett og slett hjemmelagde gavekort fra deg! Og da er det bare fantasien som setter grenser mht hvilke tjenester og gleder det kan være på de gavekortene! Det kan være en ekstra deilig middag en dag, gavekort på en festkveld, der har eks. på en fredag eller lørdag får gavekort på han kan samle guttene til fest med lett servering og øl og fotball/øl og byen. Eller gavekort på en filmkveld, eller rett og slett gavekort med en annen type kveld(her er mulighet for mange varianter, som gir av flere gavekort/kalendergaver).. Kan også være på aktiviteter som kino, utemiddag, bowling med vennepar osv. Spiselige kalendergaver er jo også fint å få innimellom, som favorittsjokolade, pastiller eller godteri. Gavekort på ryggmassasje. Er han glad i øl, er det sikkert stas med noen juleøl innimellom. Drikker han brus, kan glassflaskebrus eller boksbrus som er litt mer "luxus" være fine kalendergaver.
Ulzzang Skrevet 7. oktober 2016 #14 Skrevet 7. oktober 2016 ifjor lagde jeg pakkekalender til mannen og av det jeg husker var det: Julebrus, Cola, flakslodd, vingummi, hjemmelagde kuponger på koselig lunsj sammen + andre aktiviteter. Bilde av sønnen vår, pastiller, juleøl og en koselig liten tegning.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #15 Skrevet 7. oktober 2016 20 timer siden, applestories skrev: Kanskje du kan fortelle hva du ga i fjor, så kan andre få noen tips? Jeg har aldri laget gavekalender til en kjæreste, men sliter voldsomt hvert år med å finne gaver til hele familien. Finner aldri på noe, og er ikke noe glad i gaver som bare blir stuet bort og aldri brukt. Med familie som helst vil kjøpe sitt eget, av alt fra mat til såpe og slikt, for å være sikker på at de får noe de liker, er det helt umulig. Og jeg er like umulig selv. Skal ikke alltid være så lett det her! Jeg kjøpte sokker, boksere, et par skinnhansker, strikkesett (), godteri, julegenser med matchende lue OG sokker , t-skjorter, deodorant og det er det jeg kommer på akkurat nå, hehe 15 timer siden, Lykkehjerte skrev: Tips til pakkekalenderen, som kan slå svært godt an, er rett og slett hjemmelagde gavekort fra deg! Og da er det bare fantasien som setter grenser mht hvilke tjenester og gleder det kan være på de gavekortene! Det kan være en ekstra deilig middag en dag, gavekort på en festkveld, der har eks. på en fredag eller lørdag får gavekort på han kan samle guttene til fest med lett servering og øl og fotball/øl og byen. Eller gavekort på en filmkveld, eller rett og slett gavekort med en annen type kveld(her er mulighet for mange varianter, som gir av flere gavekort/kalendergaver).. Kan også være på aktiviteter som kino, utemiddag, bowling med vennepar osv. Spiselige kalendergaver er jo også fint å få innimellom, som favorittsjokolade, pastiller eller godteri. Gavekort på ryggmassasje. Er han glad i øl, er det sikkert stas med noen juleøl innimellom. Drikker han brus, kan glassflaskebrus eller boksbrus som er litt mer "luxus" være fine kalendergaver. Hjemmelaget gavekort har jeg gitt før og han sparer på dem!! Jeg er visst skyldig i mye nå som han har samlet opp Ellers gode ideer, takk! 2 timer siden, Ulzzang skrev: ifjor lagde jeg pakkekalender til mannen og av det jeg husker var det: Julebrus, Cola, flakslodd, vingummi, hjemmelagde kuponger på koselig lunsj sammen + andre aktiviteter. Bilde av sønnen vår, pastiller, juleøl og en koselig liten tegning. Takk for tips! Anonymkode: af5fb...881
Fru Uperfekt Skrevet 7. oktober 2016 #16 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg kjører samme prosedyre som hvert år, 24 øl av forskjellige sorter fra både dv og pol
Lykkehjerte Skrevet 7. oktober 2016 #17 Skrevet 7. oktober 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjemmelaget gavekort har jeg gitt før og han sparer på dem!! Jeg er visst skyldig i mye nå som han har samlet opp Ellers gode ideer, takk! Han sparer på de faktisk! Det du kan gjøre for å unngå det, er å bestemme når den spesifikke aktiviteten skal finne sted! For eksempel pakke nr 3, gavekort som sier at denne lørdagskvelden, blir det sofakveld med film og god mat. Da får han ikke spart opp, da dato for aktivitet allerede er fastsatt. Må dog passe på at han ikke har lagt planer den kvelden da, det er kanskje ikke så lett å finne ut av. Setter du frem alle 24 gavene samtidig, eller en og en for hver dag? Sistnevnte gjør det jo hakket lettere å planlegge på spesifikke dager, eller kanskje ikke, spørs hvordan man tenker. Ellers har du jo fått mange gode råd her, og tenker at man ikke trenger å finne opp kruttet på nytt hvert år, at det er tradisjonen med kalender som er koselig, og at innholdet ikke betyr så mye. Er han glad i øl, så må det vel være en innertier med ulike øltyper, som flere nevner her! Ellers vil jeg nevne en mulighet, som jeg personlig har gjort mange ganger, og det er å ha adventskalendere med kun 4pakker. Det betyr en koselig markering med pakkeåpning og hygge på hver adventssøndag! Pleier da å åpne adventspakke i forbindelse med å tenne adventslysene, og ekstra hygge i forbindelse med dette, godt måltid eller liknende. Da syns i alle fall jeg at er det enklere mht færre gavepåfunn, og hver enkelt gave kan kostnadsmessig også ligge på et høyere nivå, enn 24 kalendergaver. Men forstår absolutt sjarmen ved å lage 24 kalendergaver også! Det er smak og behag, selv har jeg byttet på disse to alternativene gjennom mange år, og begge deler er like hyggelig og suksessfullt hver eneste gang!
applestories Skrevet 9. oktober 2016 #18 Skrevet 9. oktober 2016 På 7.10.2016 den 17.40, AnonymBruker skrev: Hjemmelaget gavekort har jeg gitt før og han sparer på dem!! Jeg er visst skyldig i mye nå som han har samlet opp Ellers gode ideer, takk! Må jo lage utløpsdato! 1
Frostrose Skrevet 12. oktober 2016 #19 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg liker kalendere som har en god miks av ting man trenger og ting man synes er kjekt å få. Jeg og mannen skal lage kalender sammen. Jeg kjøper 12 gaver til ham, og han kjøper 12 til meg. Ting jeg tenker å ha med: -boksere -tannbørste -kinodate -øl -flaxlodd -tyggegummi -ansiktskrem -Hadde lyst til å gi powerbank som ser ut som en pokeball (han er glad i spillet), men tør ikke fordi det bare selges på ebay. Vurderer pokemonminnepenn istedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå