Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei for en uke siden var jeg gravid, og valgte å ta abort. Dette skulle senere vise seg og være noen av de dummeste valgene jeg noen gang har gjort og hver natt kommer samvittigheten og tar meg. Hver natt drømmer jeg at jeg skal redde "babyen" og hver morgen blir jeg like dårlig når jeg vet det at jeg har tatt abort og det ikke finnes noe mer.

Hva prøver disse drømmene å fortelle meg? Når vil jeg slutte å drømme? (Drømte aldri før jeg ble gravid)

Anonymkode: 5ceb3...886

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg visste at jeg var gravid i ca 2 uker (?) det tok litt tid å bestille time på sykehuset. Derfor så tenkte jeg veldig mye på det, og glemte litt at jeg skulle ta abort (siden det var det kjæresten min ville) så jeg følte at jeg fikk en tilknytning. Høres sikkert veldig sært ut, men jeg ble på en måte glad i det.

Anonymkode: 5ceb3...886

Gjest Black Amethyst
Skrevet

Det ligger nok mye i underbevisstheten din. Mange som tar abort har lett for å slite mye etterpå, de føler skyldfølelse. Spesiellt om du begynte å bli glad i barnet ditt, noe som jeg tror er veldig naturlig for flest mødre å føle det på denne måten. Fra det øyeblikket de får vite at det er en spire av liv i magen sin, da begynner flest av de å få en tilknytning til barnet sitt.

Dette er et valg du skulle ha tatt sjølv, noe som du viser var mest kjæresten din sin ønske. Kan virke som om du sitter igjen med mye anger? Det er også vanlig for mange som har tatt abort å føle et savn over seg, en form for tomhet etter at barnet ble tatt vekk i fra dem gjennom abort.

Jeg vet ikke om du kjenner til denne forfatteren, men Frank E. Peretti har skrivi en bok som heter Tilly. Den handler om en mor som også valgte å ta abort og hvordan det påvirket henne etterpå. Synes det er en fin og rørendes bok. Kanskje det kunne ha vært en fin bok for deg å lese?

Ellers er det ingen skam i gå til psykolog eller terapi om du trenger å bearbeide gjennom dette.  :klem: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...