exictence Skrevet 4. oktober 2016 #1 Skrevet 4. oktober 2016 Tar banken betalt for at en privatperson setter inn kontanter på sin konto? Tar banken betalt for at en bedrift setter inn kontanter på sin konto?
Million Skrevet 4. oktober 2016 #2 Skrevet 4. oktober 2016 (endret) Jeg, som privatperson, har aldri betalt noe for å sette inn penger på min egen konto i samme bank. Satte inn en del penger på konto i et par omganger tidligere i sommer, og da brukte jeg kontantautomaten i forgangen til banken, og bare matet inn sedlene der. Stakk inn bankkortet mitt først, så gikk pengene automatisk inn på den kontoen der. Kostet ingenting å sette inn på den måten. Banken kan muligens ta gebyr om det er penger til en annen banks konto, det vet jeg ikke. Bedrifter og deres betingelser i banken(e) kjenner jeg ikke til. Endret 4. oktober 2016 av Million 1
exictence Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2016 8 minutter siden, Million skrev: Jeg, som privatperson, har aldri betalt noe for å sette inn penger på min egen konto i samme bank. Satte inn en del penger på konto i et par omganger tidligere i sommer, og da brukte jeg kontantautomaten i forgangen til banken, og bare matet inn sedlene der. Stakk inn bankkortet mitt først, så gikk pengene automatisk inn på den kontoen der. Kostet ingenting å sette inn på den måten. Det trodde jeg de gjorde. Dersom man overfører til en konto, trodde jeg dette var gratis. Men med kontanter lurte jeg på om de tok noe. Men takk for svar. Du betalte ingenting ekstra der. Har hørt at de gjør det når bedrifter setter inn penger. Derfor jeg lurte. Visste ikke det. 8 minutter siden, Million skrev: Banken kan muligens ta gebyr om det er penger til en annen banks konto, det vet jeg ikke. Bedrifter og deres betingelser i banken(e) kjenner jeg ikke til.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #4 Skrevet 4. oktober 2016 Bedrifter betaler som regel for å sette inn kontanter ja. Anonymkode: 9a3e9...dee
ajarRun Skrevet 4. oktober 2016 #5 Skrevet 4. oktober 2016 Banker står fritt til å ta gebyr for hva de måtte ønske. Så dette kan variere fra bank til bank. Har dog aldri hørt om gebyr for privatpersoner med innskudd (men så bruker jeg kun DnB som har fysiske filialer). Så skilt om at bedrifter må betale for innskudd på en lokal bank for et par dager siden da, så der regner jeg med det kan koste noe.
Akay Skrevet 4. oktober 2016 #6 Skrevet 4. oktober 2016 Det koster ingenting å sette inn penger om du er bedrift eller privatperson så lenge du er kunde i banken. Det koster dersom du er bedrift og skal levere penger i nattsafen.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #7 Skrevet 5. oktober 2016 På 4.10.2016 den 22.32, Akay skrev: Det koster ingenting å sette inn penger om du er bedrift eller privatperson så lenge du er kunde i banken. Det koster dersom du er bedrift og skal levere penger i nattsafen. Dette stemmer ikke, som amativereflection skriver er dette opp til den enkelte bank. Det finnes banker som tar gebyr når bedrifter setter inn penger (ikke kun ved bruk av nattsafe). Anonymkode: 9a3e9...dee 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #8 Skrevet 5. oktober 2016 Dette er en av grunnene til at folk bør bruke KONTANTER fordi hvis det blir borte, kommer bankene til å tjene RÅTT på det! Anonymkode: 0c6c5...e89
Gjest O.G. Skrevet 6. oktober 2016 #9 Skrevet 6. oktober 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er en av grunnene til at folk bør bruke KONTANTER fordi hvis det blir borte, kommer bankene til å tjene RÅTT på det! Anonymkode: 0c6c5...e89 Nemlig.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #10 Skrevet 6. oktober 2016 På 4.10.2016 den 8.04, exictence skrev: Tar banken betalt for at en privatperson setter inn kontanter på sin konto? Tar banken betalt for at en bedrift setter inn kontanter på sin konto? Spørsmål 1: Nei Spørsmål 2: Ja, men gebyret varierer Anonymkode: 74064...e21
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #11 Skrevet 6. oktober 2016 På 4.10.2016 den 8.04, exictence skrev: Tar banken betalt for at en privatperson setter inn kontanter på sin konto? Tar banken betalt for at en bedrift setter inn kontanter på sin konto? 1. ja og nei, ja for andre kunder, sjelden for enge kunder 2 ofte Anonymkode: f61fd...012
exictence Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter #12 Skrevet 6. oktober 2016 5 timer siden, O.G. skrev: Nemlig. Nei, det koster å sette kontanter inn i banken. Det billigste er å overføre inn på en konto.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå