Edie Skrevet 1. desember 2016 #121 Skrevet 1. desember 2016 Må innrømme at jeg ble litt skuffet over disse episodene. Det var kjempekoselig å se alle sammen igjen, og jeg synes faktisk det var tøft at de ikke har latt Rory bli det supermennesket de la opp til. Allikevel sitter jeg ikke igjen med den samme, gode følelsen jeg får av de gamle sesongene. Men om det er serien sin skyld, eller min skyld - det vet jeg ikke. Vi er blitt eldre alle sammen.. 1
Gjest Gaea Skrevet 1. desember 2016 #122 Skrevet 1. desember 2016 Jeg er skuffet. Synes ikke dialogen var like naturlig og god som før, og de trakk inn for mange personer som ikke hadde noen betydning (eks. Dean, Francine, April, etc) og sidehistorier (musikalen, "Wild", etc). Lorelai og Luke hadde ikke trengt så mye fokus, det har ikke skjedd noe særlig nytt med dem. Var ikke bekymret et sekund under "minikrisen" deres. De kunne med fordel flyttet noe av fokuset over på noen utvalgte karakterer som vi dessverre så veldig lite til. Men det verste var Rory. Overkorreksjon... Greit nok å ville gjøre henne mer "menneskelig", men det med Paul var ikke gøy i mer enn fem minutter. Hun stilte ikke forberedt og klarte absolutt ikke å snakke for seg på intervju. Hun "gir opp" og ender opp med å jobbe i Stars Hollow. Og hun er delaktig i utroskap (det med Dean da hun var så ung var akseptabelt på en måte, men nå...). Å ende det med graviditet og mulig fremtid som alenemor, vel. Det er totalt ute av karakter, og jeg synes de har ødelagt det som ble bygget opp i løpet av alle tidligere sesonger. Var litt usikker på om jeg var Team Jess eller Logan før, men nå ble det helt klart Jess, han har jo utviklet seg i en positiv retning.. Hyggelig å se når det ordner seg for folk, og GG er jo egentlig en "feel good"-serie. Så egentlig synes jeg det hadde vært bedre for serien å la det ligge etter sesong 7. Samtidig klarer jeg ikke å direkte mislike Gilmore Girls, så det var jo hyggelig i blant da.
Gjest Philip J. Fry Skrevet 1. desember 2016 #123 Skrevet 1. desember 2016 3 timer siden, Marr skrev: , men det med Paul var ikke gøy i mer enn fem minutter. Det med Paul tror jeg er noe av det mest idiotiske jeg har sett på tv. 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #124 Skrevet 1. desember 2016 På 27. november 2016 den 20.59, Tropic skrev: En ting er at nå Rory går i Loreal sine fotspor, men kan det ikke også se ut som om Jess muligens i fremtiden i Luke sine fotspor? Jeg tenkte akkurat det samme! Både Logan og Christopher har mye kjemi med Gilmore-jentene, men de velger å utnytte privilegiene de har gjennom familiebakgrunnen og derfor blir alltid timingen feil ift. Lorelai/Rorys liv. Jess hadde jo mange problemer da han og Rory var sammen og behandlet henne dårlig, men samtidig så tenker jeg at han innerst inne står Rory nærmest når det kommer til interesser og intellekt. Dean er en mye enklere fyr, så selv om han er veldig god og Rory er glad i han så kunne det nok aldri bli riktig. På samme måte er nok Logan for privilegert. Jeg har alltid hatt inntrykk av at han aldri klarte å forstå Rory og hvor hun kommer fra helt. I likhet med Christopher så er hører han nok mer til Emily sin verden. Anonymkode: 34d6a...d40 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #125 Skrevet 2. desember 2016 Jeg er og blant de som er litt skuffet.. Den Paul-greia var bare patetisk og ikke morsomt i det hele tatt. Fatter ikke hva som var poenget med den storylinen engang. Synes og de brukte tid på mye unødvendig og kjedelig, sånn som den musikalen. Skulle ønske Chris hadde en større rolle. Synes de kunne utforsket gamle storyliner mer, som hvordan Chris hadde klart seg som alenefar og forholdet til Gigi og Rory. Savnet også mer Dean og Sookie. Synes de to minuttene på matbutikken med Dean og Rory var en kjip tribute til deres forhold. Masse jeg skulle ønske var gjort annerledes, men det var også et veldig koselig å se alle karakterene igjen. Likte at Jess var med i flere av episodene, og skulle ønske han og Rory endte opp med hverandre. Følte alltid at de hadde mest til felles og forsto hverandre på et annet nivå enn f.eks Rory og Dean. Synes avslutningen var litt kjip, men likte fall-episoden best. Håper det kommer mer jeg Anonymkode: 0a89a...1e1 1
Ginny Skrevet 3. desember 2016 #126 Skrevet 3. desember 2016 Jeg ser ikke helt sammenligningen mellom Logan og Christopher. Greit nok at begge kommer fra rike familier (selv om vi veit at det finnes Gilmore-penger og Huntzberger-penger, og dette er forskjellige ting. Hayden-pengene er vel mer på Gilmore-nivå😋). Chris og Lorelai fant hverandre i en felles avsky for rikdom, mens Logan (og Rory) hadde mer sansen for dette livet. Rory ble jo gjerne med på "rike" arrangementer som "coming out ball", DAR-møter, leve på Logans penger en stund. Lorelai hadde aldri gjort det. Det virker som om Logans gifteplaner med Odette er en arrangert greie som handler mer om forretninger enn kjærlighet. Logans kjærlighet er reservert for Rory, og hvis han hadde fått vite om babyen hadde han nok endt opp med å gifte seg med Rory, som han jo alt har prøvd. Det som irriterte meg mest med serien i forhold til logan og Rory var at ingen oppklarte hvordan de kom fra "nei, jeg vil ikke gifte meg med deg" til "la oss ha et forhold på si". Skinner kanskje gjennom at jeg er Team Logan 😋 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #128 Skrevet 4. desember 2016 På 3. desember 2016 den 10.36, Ginny skrev: Jeg ser ikke helt sammenligningen mellom Logan og Christopher. Greit nok at begge kommer fra rike familier (selv om vi veit at det finnes Gilmore-penger og Huntzberger-penger, og dette er forskjellige ting. Hayden-pengene er vel mer på Gilmore-nivå😋). Chris og Lorelai fant hverandre i en felles avsky for rikdom, mens Logan (og Rory) hadde mer sansen for dette livet. Rory ble jo gjerne med på "rike" arrangementer som "coming out ball", DAR-møter, leve på Logans penger en stund. Lorelai hadde aldri gjort det. Det virker som om Logans gifteplaner med Odette er en arrangert greie som handler mer om forretninger enn kjærlighet. Logans kjærlighet er reservert for Rory, og hvis han hadde fått vite om babyen hadde han nok endt opp med å gifte seg med Rory, som han jo alt har prøvd. Det som irriterte meg mest med serien i forhold til logan og Rory var at ingen oppklarte hvordan de kom fra "nei, jeg vil ikke gifte meg med deg" til "la oss ha et forhold på si". Skinner kanskje gjennom at jeg er Team Logan 😋 Jeg synes at sammenhengen mellom Christopher og Logan er så tydelig at det nesten blir for forutsigbart, jeg. Amy Sherman-Palladino (skaperen) har også bekreftet dette flere ganger. Hun har vel sagt rett ut at Rory har litt daddy-issues. Anonymkode: 34d6a...d40
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #129 Skrevet 6. desember 2016 Binge-watcha alle episodene på en gang. Er enig med de fleste av synspunktene her. Det ble litt parodisk og meningsløst til tider, men som stor GG-fan fra tidligere valgte jeg bare å drite i det og leve meg inn i det. Herlig nostalgisk og gøy å se alle karakterene igjen. Har ikke lest en eneste spoiler eller noe på forhånd, så slutten kom overraskende på meg, og det likte jeg. Det jeg IKKE likte var at Jess og Rory ikke endte opp sammen. Hadde fortsatt et lite håp etter den scenen hvor Jess ser inn vinduet på Rory, men nei. Jeg var veldig "team Jess", og heiet alltid på dem, hehe. De var/er jo en match på et helt annet nivå enn de andre, men de hadde liksom aldri timingen på sin side. De fikk meg til å savne å være forelsket.. Anonymkode: 9b8ea...bf6 2
Frøken.stille Skrevet 6. desember 2016 #130 Skrevet 6. desember 2016 På 1.12.2016 den 9.36, Marr skrev: Jeg er skuffet. Synes ikke dialogen var like naturlig og god som før, og de trakk inn for mange personer som ikke hadde noen betydning (eks. Dean, Francine, April, etc) og sidehistorier (musikalen, "Wild", etc). Lorelai og Luke hadde ikke trengt så mye fokus, det har ikke skjedd noe særlig nytt med dem. Var ikke bekymret et sekund under "minikrisen" deres. De kunne med fordel flyttet noe av fokuset over på noen utvalgte karakterer som vi dessverre så veldig lite til. Men det verste var Rory. Overkorreksjon... Greit nok å ville gjøre henne mer "menneskelig", men det med Paul var ikke gøy i mer enn fem minutter. Hun stilte ikke forberedt og klarte absolutt ikke å snakke for seg på intervju. Hun "gir opp" og ender opp med å jobbe i Stars Hollow. Og hun er delaktig i utroskap (det med Dean da hun var så ung var akseptabelt på en måte, men nå...). Å ende det med graviditet og mulig fremtid som alenemor, vel. Det er totalt ute av karakter, og jeg synes de har ødelagt det som ble bygget opp i løpet av alle tidligere sesonger. Var litt usikker på om jeg var Team Jess eller Logan før, men nå ble det helt klart Jess, han har jo utviklet seg i en positiv retning.. Hyggelig å se når det ordner seg for folk, og GG er jo egentlig en "feel good"-serie. Så egentlig synes jeg det hadde vært bedre for serien å la det ligge etter sesong 7. Samtidig klarer jeg ikke å direkte mislike Gilmore Girls, så det var jo hyggelig i blant da. Som jeg skulle sagt det selv! Jeg ble litt skuffet, og slutten.. nei uff!
K@tt Skrevet 10. desember 2016 #131 Skrevet 10. desember 2016 Første episode likte jeg. Andre og tredje syntes jeg var helt grusomme: det med Paul var bare teit, forholdet mellom Lorelai og Emily, at Logan var utro mot Odette, at Michel slutter, at Sookie bare stakk, Paris har unger og er skilt, at Lorelai og Rory ble uvenner og at Lorelai stakk av - alt sammen føltes bare feil. Siste episoden rettet opp litt: mer Jess, og at Jess fortsatt lengter etter Rory, at Lorelai og Luke giftet seg. Nedtur at Rory er gravid, og det ble for cheesy i mangel på et norskt ord, at historiene er for like ved at Logan = Christopher, Rory er gravid og blir mest sannsynlig alenemor. Håper virkelig det blir mer, og at det ikke blir en helt ny Gilmore girls med samme historien som den originale... 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #132 Skrevet 12. desember 2016 Som sagt så skulle den opprinnelige serien ende med: Mom, I'm pregnant. Nå fikk forfatteren endelig den slutten de ville ha. Det kommer nok ikke til å komme flere episoder. Anonymkode: aa3e9...76a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #133 Skrevet 12. desember 2016 På 10.12.2016 den 21.17, K@tt skrev: Første episode likte jeg. Andre og tredje syntes jeg var helt grusomme: det med Paul var bare teit, forholdet mellom Lorelai og Emily, at Logan var utro mot Odette, at Michel slutter, at Sookie bare stakk, Paris har unger og er skilt, at Lorelai og Rory ble uvenner og at Lorelai stakk av - alt sammen føltes bare feil. Siste episoden rettet opp litt: mer Jess, og at Jess fortsatt lengter etter Rory, at Lorelai og Luke giftet seg. Nedtur at Rory er gravid, og det ble for cheesy i mangel på et norskt ord, at historiene er for like ved at Logan = Christopher, Rory er gravid og blir mest sannsynlig alenemor. Håper virkelig det blir mer, og at det ikke blir en helt ny Gilmore girls med samme historien som den originale... Det var opprinnelig meningen at det skulle ende slik. Google IT... Anonymkode: aa3e9...76a 1
K@tt Skrevet 12. desember 2016 #134 Skrevet 12. desember 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var opprinnelig meningen at det skulle ende slik. Google IT... Anonymkode: aa3e9...76a Hvorfor skal jeg google det? Kanskje det var meningen at det skulle ende slik, jeg trenger ikke å like det for det.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #135 Skrevet 12. desember 2016 8 minutter siden, K@tt skrev: Hvorfor skal jeg google det? Kanskje det var meningen at det skulle ende slik, jeg trenger ikke å like det for det. Du mener slutten ikke er riktig, googler du så ser du at det var meningen fra begynnelsen av original serien. Whatevz! Anonymkode: aa3e9...76a 1
skyflakes Skrevet 13. desember 2016 #136 Skrevet 13. desember 2016 Jeg ser serien nå, og er på Fall-episoden. HVA er greia med at Logan er i SH med gjengen og de går rundt i disse kostymene? Det ser jo ikke ekte ut i det hele tatt? Det må være det mest urealistiske jeg har sett på eeeevigheter
Ms.Sommerfugl Skrevet 13. desember 2016 #137 Skrevet 13. desember 2016 Jeg følte at mye av skuespillet var fryktelig tvunget. Det falt ikke like naturlig som før, og de har kuttet ut mye av den raske kommunikasjonen (det var jo det som gjorde serien så kul - alle de raske replikkene og den raske praten). Det kan være at de "glemte" rollene sine litt, men selv Alexis Blendel (Rory) hadde en del tvungen replikk i mine øyne. Jeg likte mye ved serien, fordi jeg ble nostalgisk flere ganger, men det var bare ikke helt det samme. Sookie som nesten ikke var med, Rory som har fullstendig endret karakter (Paul, utroskap med Logan, karrieren), også var det jo den lille krangelen med Lorelai hvor de liksom ikke pratet sammen fra sommer til høst - det syns jeg ble teit. Det har de liksom gjort før, da Rory droppet ut av Yale... Det var så mye småtteri som ikke ble tilfredsstillende i mine øyne. Jeg vil se mer til Lane (selv moren også), Kirk, Miss Patty og selve samfunnet i Stars Hollow! Jeg vil se hvordan Jess fremdeles elsker Rory, og hvordan forholdet deres kunne vært nå som han er moden og har funnet litt mer ut av ting. Jeg haaatet Jess før, men i denne sesongen likte jeg han veldig godt! Jeg ble satt ut av slutten, men på en måte så gir det mening. Sirkelen "avsluttes". Rory blir Lorelai, noe jeg egentlig så komme fordi Rory er veldig lik Lorelai på den alderen (i sesong 1 var jo Lorelai 32, samme som Rory er nå).
caskerette Skrevet 13. desember 2016 #138 Skrevet 13. desember 2016 De kan jo lage en sånn oppfølgerserie som de gjorde med Beverly Hills, 90210. Der datteren (må jo være en datter) til Rory er tenåring og Rory er kul alenemor og Lorelai er kul bestemor og Emily er still going strong oldemor. 1
K@tt Skrevet 13. desember 2016 #139 Skrevet 13. desember 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Du mener slutten ikke er riktig, googler du så ser du at det var meningen fra begynnelsen av original serien. Whatevz! Anonymkode: aa3e9...76a Jeg likte ikke slutten, slutten er ikke riktig for _meg_. Stor forskjell. 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #140 Skrevet 14. desember 2016 20 timer siden, skyflakes skrev: Jeg ser serien nå, og er på Fall-episoden. HVA er greia med at Logan er i SH med gjengen og de går rundt i disse kostymene? Det ser jo ikke ekte ut i det hele tatt? Det må være det mest urealistiske jeg har sett på eeeevigheter in omnia paratus, the Life and Death Brigade. Var jo sånn de "møttes" og Rory falt for han ? "If You jump, I jump Jack " Anonymkode: 45a20...32f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå