Gå til innhold

Gilmore Girls: A Year in The Life

Anbefalte innlegg

Skrevet

De kan ikke avslutte siste episoden på den måten og ikke gi oss mer! Håper virkelig det kommer en sesong til. Jeg vokste opp med å se gilmore girls på tv og kjøpte seongene fortløpende da de kom ut for salg, så det var et utrolig hyggelig gjensyn. Bare synd Melissa McCarthy var så opptatt, skulle gjerne sett mer av henne.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, positivitet skrev:

Jeg har aldri sett Gilmore Girls. Må jeg det, for å se den nye serien?

Jeg tror ikke man kan sette pris på disse episodene om man ikke er kjent med karakterene og fortellingen fra før. Jeg tror det kan virke litt poengløst, nesten som om man går glipp av noe som andre ser. 

• Liker 4
Skrevet

Har begyn

9 minutter siden, Chiyo skrev:

Jeg tror ikke man kan sette pris på disse episodene om man ikke er kjent med karakterene og fortellingen fra før. Jeg tror det kan virke litt poengløst, nesten som om man går glipp av noe som andre ser. 

Har begynt å se sesong 1 nå :-)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har sett alle episodene og er usikker på hva jeg syns. Det var en del "dødtid" jeg kunne ønske hadde blitt utnyttet bedre. Jaja.. Uansett er det trist at serien er slutt :icon_frown:

Endret av totes_mc
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

Jeg likte absolutt ikke måten historien til Rory startet på i serien. Jeg synes det er fint at hun har forandret seg ettersom det tross alt har gått ganske mange år, men det latterlige forholdet med ble så overdrevet og tragikomisk. Jeg kan på en måte se for meg at Rory ville vært fanget i et fremtidsløst forhold, men ikke på den måten.

Det samme med affæren med Logan. At serien starter uten at vi får sett opptakten gjør at også den virker litt meningsløs. Jeg skjønner jo at det skal understreke hvor rotløs hun er, men Rory var alltid en kompleks karakter i den originale serien, så jeg skulle gjerne likt at serien går dypere i hvordan disse tingene skjedde og hva hun har tenkt. 

Men nå er jeg bare halvveis i ep 2, så det kan jo hende at jeg endrer mening underveis. Jeg synes de første 30 minuttene var litt vanskelige å se på: mye som har forandret seg samtidig som mange scener litt krampaktig nostalgiske, men har vent meg til det nå, så vi får se. 

• Liker 3
Skrevet

Det må jo komme mer!

og helst på et tidspunkt Melissa McCarthy har bedre tid, trenger mer Sookie 😊

Skrevet

Jeg er veldig delt i hva jeg syns om episodene. Det var selvfølgelig veldig gøy å se dem igjen, og mye av sjarmen er bevart. Men det var litt mye slapstick-humor, liker bedre den litt mer underfundige humoren i de tidligere sesongene. Og en del overdrevent føleri, litt musikalfeeling og litt for tilgjort til tider (in omnia paratus f.eks.). Og ja, apropos musikal, syns de brukte for mye tid på å vise SH-musikalen. SÅ morsomt var det ikke.

Ellers syns jeg storylinen til Rory var litt merkelig, hun fremstår som ganske usympatisk og umoralsk. Ble lei av Paul og måten han ble behandlet på.

Men det VAR mye som var bra med episodene, stort sett satt jeg med et stort smil om munnen eller en tåre i øyekroken.

Og så kom slutten. Vet ikke helt hva jeg skal si, skreik "HVA I HELVETE!?" da rulleteksten kom. Kan jo være et tegn på at det kommer mer, ellers syns jeg at det nesten var en kjipere avslutning enn i s07.

Anonymkode: 372a3...d2b

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig delt i hva jeg syns om episodene. Det var selvfølgelig veldig gøy å se dem igjen, og mye av sjarmen er bevart. Men det var litt mye slapstick-humor, liker bedre den litt mer underfundige humoren i de tidligere sesongene. Og en del overdrevent føleri, litt musikalfeeling og litt for tilgjort til tider (in omnia paratus f.eks.). Og ja, apropos musikal, syns de brukte for mye tid på å vise SH-musikalen. SÅ morsomt var det ikke.

Ellers syns jeg storylinen til Rory var litt merkelig, hun fremstår som ganske usympatisk og umoralsk. Ble lei av Paul og måten han ble behandlet på.

Men det VAR mye som var bra med episodene, stort sett satt jeg med et stort smil om munnen eller en tåre i øyekroken.

Og så kom slutten. Vet ikke helt hva jeg skal si, skreik "HVA I HELVETE!?" da rulleteksten kom. Kan jo være et tegn på at det kommer mer, ellers syns jeg at det nesten var en kjipere avslutning enn i s07.

Amy Sherman-Palladino har vel tidligere sagt noe om at hun aldri fikk den avslutningen hun egentlig ville ha, og det har jo lenge vært snakk om disse fire ordene som endelig skulle komme. Så kanskje Rorys avslutning der slutter ringen, og det ikke blir noe mer? 

Og in omnia paratus var jo en av de beste sekvensene i hele sesongen spør du meg :P 
#TeamLogan og alt det der :biggrin:

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, Ginny skrev:

Amy Sherman-Palladino har vel tidligere sagt noe om at hun aldri fikk den avslutningen hun egentlig ville ha, og det har jo lenge vært snakk om disse fire ordene som endelig skulle komme. Så kanskje Rorys avslutning der slutter ringen, og det ikke blir noe mer? 

Og in omnia paratus var jo en av de beste sekvensene i hele sesongen spør du meg :P 
#TeamLogan og alt det der :biggrin:

Jada, det har vært mye snakk om disse 4 ordene siden serien sluttet. Tror bare jeg (og mange andre fans, etter reaksjonene å dømme) hadde forventet en litt mindre platt avslutning. Rory blir Lorelai, gjesp. Og det ga ikke seerne closuren mange har ventet på i 9 år, det er jo bare en kjempestor cliffhanger.

syns den stilen funka i Sopranos, ikke så godt her.

in omnia paratus-sekvensen hadde sine øyeblikk, men det ble for kunstig for min smak. Kan ikke måle seg med paraplyhoppingen etc. fra tidligere. 

• Liker 3
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, det har vært mye snakk om disse 4 ordene siden serien sluttet. Tror bare jeg (og mange andre fans, etter reaksjonene å dømme) hadde forventet en litt mindre platt avslutning. Rory blir Lorelai, gjesp. Og det ga ikke seerne closuren mange har ventet på i 9 år, det er jo bare en kjempestor cliffhanger.

syns den stilen funka i Sopranos, ikke så godt her.

in omnia paratus-sekvensen hadde sine øyeblikk, men det ble for kunstig for min smak. Kan ikke måle seg med paraplyhoppingen etc. fra tidligere. 

Joda, jeg er med på den. Men jeg lurer på om det bare er en standard fan-følelse, man vil alltid ha noe mer. Avslutningen nå hadde jo egentlig vært mer spektakulær dersom den hadde kommet på slutten av sesong 7, nå er det jo ikke en kjempesak. Og det kan jo faktisk hende at de avslutter sånn for å ha det åpent for mer i fremtiden, begge deler er jo faktisk gjennomførbart nå. 

Jeg tror det skal mye til for å toppe paraplyhoppingen, men da var det jo også en stor gjeng og et større arrangement. Følelsen jeg fikk av det var hvertfall god og tilsvarende den jeg tidligere har fått av gjengen til Logan, jeg likte den måten å gjøre det på. Ikke at jeg likte utviklingen til slutt der da, men det er en annen sak.. 

• Liker 1
Skrevet

Hva?? Jeg er mer forvirret enn for 10år siden. Kommer det mer? Det kan da ikke slutte slikt. 

Anonymkode: f29da...b9b

Skrevet

Da har jeg sett ferdig alle fire episodene. Jeg elsket serien helt til slutten, men akkurat nå føler jeg meg egentlig litt snytt! Det var så utrolig mye mer jeg ville vite!!!! åååh!

• Liker 1
Skrevet

Hmmmmm, vet ikke helt hva jeg skal si. Tror aldri jeg har gledet meg så enormt mye til en serie, som jeg har med disse nye episodene av GG, fordi GG er en av de håndfulle seriene som har betydd mest for meg helt siden barndommen. 

Men nå sitter jeg her og føler meg kanskje mest av alt skuffet? Men kanskje er det fordi jeg har hatt så enormt store forventninger? Har nå sett 3,5 episoder, skal spare siste halvdel av episode 4 til i kveld. 

Det positive er at jeg synes de har klart å gjenskape selve "Gilmore girls feelingen". Jeg synes også det er kjempegøy at de har fått gjesteopptreden fra Peter Krause og Jason Ritter fra Parenthood (Peter er jo mannen til Laurent i tillegg), og hun hovedskuespilleren fra Bunheads. Jeg liker også at Logan har hatt en så sentral og tilstedeværende rolle for han er en av mine favoritter. Jeg likte Jack, men det er kanskje fordi jeg for tiden driver å ser Twin Peaks. 

Det negative. Jeg hater hvordan de har gått 10 steg tilbake med Emily og Lorelai sitt forhold. Likte ikke det som skjedde etter Richard sin begravelse, og uvennskapet mellom dem. Jeg synes til tider det virker litt som en parodi, for det virker nesten for fluffy og tilgjort. Jeg hater hele storyen mellom Logan og Rory, og at de tar så lett på å være utro og tulle. Jeg synes ikke det ligner karakterene deres, spesielt ikke Logan. 

Jeg synes i grunn ikke det var mye handling, til at dette var et stort comeback med noen få episoder. Lorelai og Luke sin historie virker så meningsløs, og litt som en filler for å få episodene til å gå. Ingenting har jo skjedd mellom dem virker det som på alle disse årene, og de driver enda med nøyaktig samme runddans som tidligere. 

Jeg synes den syngedelen i episode 3 var helt forferdelig kjedelig, og var ALT for lang. Spolte meg gjennom halve delen. Hallo i luken, her har vi fire episoder å ta til takke med, også bruker de nesten en halvtime med synging? 

Jeg savnet å se litt mer fra Paris sitt liv, Lane sitt liv, Sookie, Jess, Chris, Logan sitt liv annet enn hans rolle i Rory sitt liv, og alle de små karakterene som har hatt en viktig og sentral del av serien. Føler egentlig at den eneste hensikten til alle disse karakterene var for å snakke med Lorelai eller Rory, vi fikk ikke se noe av DEM. 

Den wild greia til Lorelai virket også bare som en unødvendig og meningsløs filler. At Rory og Lorelai kranglet og plutselig ikke snakket sammen på en god stund var veldig unødvendig synes jeg. 

Alt i alt, så sitter jeg med en todelt følelse. Det var koselig og godt å se gjengen igjen, men det ble likevel overhodet ikke som jeg hadde trodd eller håpet. Nå har jeg enda en halv episode igjen, så mulig slutten tar meg med storm, men akkurat nå er jeg mest av alt skuffet. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jaja, jeg ELSKET det. Storkoste meg, og særlig med alle de små detaljene. Og Luke og Lorelai har aldri føltes mer naturlig spør du meg. De var jo liksom bare... ja, et gammelt ektepar som ikke var offisielt gift, med bedre kjemi enn noensinne. Og de to + Rory har jo alltid vært som en familie, og nå var de om mulig enda mer en familie.

Så mange spesifikke ting som jeg ville skulle skje skjedde, og det eneste som føltes feil var at musikalen tok så lang tid. Men jaja, shit la gå.

De siste fire ordene var akkurat det jeg trodde de skulle være, og håpte de skulle være.

Jeg har allerede begynt å se den om igjen. Jeg trenger mer! Hva med ei lita surprise episode der L&L + Rory feirer jul, huh Netflix? Som julegave til oss alle sammen?

Endret av Scherbatsky
  • Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Ginny skrev:

Se ferdig @Kassiopeia så snakkes vi etterpå 😃

Har sett ferdig nå, og sitter igjen med samme skuffelse som beskrevet over. 

Sluttscenen var egentlig veldig forventet. Det var vel noe slik jeg hadde sett for meg at det skulle ende, når jeg først begynte å se serien i sesong 1. I og med hva hele serien handler om, så er liksom det en fin måte å avslutte det på ved at storyen har gått full circle. Jeg tenker ikke at det betyr at det vil komme flere episoder i framtiden basert på de siste ordene. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet (endret)

Ble litt skuffet over Rory og Logan opplegget. At Logan velger å ha Rory på si synes jeg ikke er super overraskende, som far så sønn! Samt når har han tydeligvis funnet ei dame foreldrene liker godt samtidig som han kan ha Rory på si (som jeg tror han elsker). At Rory dermed er med på det synes jeg er litt spesielt i lengden.

Møte med Dean synes jeg var kjempe fint! De har begge gått videre med livet og hadde en fin dialog i butikken synes jeg.

Jess; Hmm, aldri egentlig vært på Team Jess, men må si jeg ble det iløpet av de fire episodene... Episodene viste bare hvor godt Jess faktisk kjenner Rory! Synes det er trist det endte med at Rory er gravid med en annen og vi fikk bekreftet at Jess fremdeles har følelser for henne. Skuffet over at det ikke endte med noe mer interaksjon mellom de.

En ting er at nå Rory går i Loreal sine fotspor, men kan det ikke også se ut som om Jess muligens i fremtiden i Luke sine fotspor? Lorelai og Rory får barn med to menn som er relativt like (Chris og Logan; begge oppvokst rik, gikk på boarding school, jobber i businessverden...), og ender opp med to menn som er like (Luke og Jess). Ser man for seg livet deres 10 år frem i tid tenker jeg meg Logan gift med Odetta og titter innom nå og da, mens Rory endelig finner ut det kanskje er Jess hun har mest tilsammen med og velger han... Samtidig starter Loralai og Rory begge opp på samme plass som gravid; På bar bakke! Rory har jo heller ingen jobb, nevner flere ganger hun er blakk og bor nå hjemme hos mor..

Er litt skuffet over slutten, jeg sitter igjen med mye flere spørsmål enn jeg gjorde etter serien var ferdig..

Jeg hadde gledet meg sykt til disse fire episodene da jeg håpet på en avslutning og ikke flere cliffhangers...

Og greit at Loreal spør moren om penger til påbygget for å kunne beholde Michel, men hun sier jo det aldri til Michel som vi får se..

Endret av Tropic
  • Liker 1
Skrevet

Ah, denne oppfølgeren bragte ungdomstiden tilbake. Samme gode gamle følelsen, når kan jeg flytte til Stars Hollow? Jeg var nesten like knust som Rory i sin tid da Dean giftet seg med en annen. Hadde virkelig håpet hun skulle ende opp med han, men det håpet ble vel ettertrykkelig knust i hvert fall :P Må vi nå vente i ti år i håp om at Rorys barn skal ha en annen far enn Logan? Eller er jeg den eneste her som aldri likte fyren? Kan de være Paul i det minste? Men Rory har vel allerede glemt den muligheten :laugh:

Anonymkode: 6ce24...515

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...