Gå til innhold

Kvinnelige dyrepassere blir oftest angrepet.

kat-e

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker en episode i Bear Grylls, han pisset i en sirkel rundt leirplassen for å holde rovdyr unna. Det virket kun for menn og ikke hvis en var kvinne. Dyra lukter at man er "mann", og da er man jo også mer truende. Rovdyr er jo også eksperter på å skille ut svakere byttedyr fra de sterke.

Synes det er helt å forvente at kvinnelige dyrepassere er mer utsatt. Det overraskende hadde vært om de var like mye eller at menn var mer utsatt.

Anonymkode: dedb8...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står jo i artikkelen at størrelse på menneske kan ha noe å si. Kanskje du burde undersøkt om små menn blir oftere angrepet enn høye/ tjukke menn. Det kan jo også være at kvinner oftere undervurderer dyr og går inn til dem oftere enn de burde eller ellers er uforsiktige

Anonymkode: 5f650...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske

Vet ikke sikkert, men har noen ganger inntrykk av at det er litt flere kvinnelig dyrepassere enn menn også. Da kan jo det også være årsaken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan variere veeeeeldig. Nå har ikke jeg statistikk eller noe, men jeg har drevet med hest i mange mange år. Og jeg har opplevd flere ganger at enkelte hester ikke liker menn. Spesielt høye, mørke menn. Men dette har visst også noe med en form for stoffer som menn sender ut, som noen hester reagerer på. Har aldri opplevd at en hest har gått til angrep, men at de heller trekker seg litt unna og tydelig virker engstelige og stresset. Mulig det kan ha noe med saken å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...