Gå til innhold

Hva slags jakke bruker dere nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter sånn med å finne en jakke som passer til dette været (0-15 grader og høst) som samtidig er fin. Har en lettdunsjakke men føler den blir for sporty og casual. Er egentlig interessert i alt mulig, så lenge den er litt finere og pyntet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sporty og casual er da bedre enn pyntet ;)

Skrevet

Nå går jeg stort sett i dunparkas når det nærmer seg 0 grader, men har en helt enkel, sort ullkåpe til litt finere bruk. Pynter den opp med et fint skjerf f.eks.

Anonymkode: f6318...bc5

Skrevet

Bytter på disse to nå, den korte er veldig varm med ull :) 

hell-bunny-vintage-retro-inspired-black-

9759-76686-collectif-clothing-deana-jack

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, -jk- skrev:

Sporty og casual er da bedre enn pyntet ;)

Ikke for alle ;) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Frøkensina skrev:

Bytter på disse to nå, den korte er veldig varm med ull :) 

hell-bunny-vintage-retro-inspired-black-

9759-76686-collectif-clothing-deana-jack

Den korte var fiiiin☺ Har en som ligner men den er i grått og med "gullknapper". Ser ut som om denne jakka er fra top vintage? Gikk inn på siden og søkte på coats men fant den ikke...kunne du lagt ut en direkte link?Har et par plagg fra den siden selv☺

• Liker 1
Skrevet

Veksler mellom skinnjakke, lang cardigan, trenchcoat og lett dunjakke. 

Skrevet
15 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Den korte var fiiiin☺ Har en som ligner men den er i grått og med "gullknapper". Ser ut som om denne jakka er fra top vintage? Gikk inn på siden og søkte på coats men fant den ikke...kunne du lagt ut en direkte link?Har et par plagg fra den siden selv☺

Den er fra ifjor, utsolgt nå dessverre. https://topvintage.net/en/vintage-retro/60s-deana-jacket-in-black

Men så de hadde en ny Collectif jakke: https://topvintage.net/en/vintage-retro/40s-diana-herringbone-blazer-jacket-in-black

De har mye fint ja :) 

• Liker 1
Skrevet

Fjällreven Greenland, den tynnere varianten og den som ikke har teddyfôr i hetten. 

Skrevet

Strikka jakker, strikka gensere, trench, militærjakke med tykkere genser under og ullkåpe.

Anonymkode: 3412a...c6e

Skrevet

Jeg venter med vinterjakkene til det blir kaldere.

Jeg bruker de samme tynne som jeg brukte i sommer, men jeg har nå ull og/ eller fleece under jakkene :)

Anonymkode: 81a8c...015

Skrevet

Jeg bruker stort sett lang strikkejakke à la denne. Er det for kaldt bruker jeg skinnjakke.

Anonymkode: 00235...6db

Skrevet

Går fremdeles i tynne skinnjakker og blazere jeg. 

Men det begynner jo å lukte at jeg må hente vinterjakkene fra boden snart.

Jeg har en jobb hvor finere og pyntet kan være litt på sin plass, da kjører jeg bare en form for ullkåpe eller ulljakke når det begynner å bli kaldt. Liker de som er militærinspirerte, litt biker eller har noe skinndetaljer gjerne, men det er jo også veldig mange søte og feminine ullkåper om du har mer den stilen. Synes det holder på varmen like godt som de fugly boblejakkene og den parkasen som kanskje er litt for sliten for kundemøter. 

Skrevet
35 minutter siden, skruf skrev:

Den militærjakken likte jeg skikkelig godt! Hvor kjøpte du den? 

Den jeg har ligner veldig på den, vet dessverre ikke hvor den er kjøpt :/ MEN! Du finner slike jakker på the army shop i oslo blant annet, junkyard ser jeg har noen inne og zara har vel hatt noen som har lignet. Mango også forresten. 

Skrevet
1 minutt siden, dillyduzit skrev:

Den jeg har ligner veldig på den, vet dessverre ikke hvor den er kjøpt :/ MEN! Du finner slike jakker på the army shop i oslo blant annet, junkyard ser jeg har noen inne og zara har vel hatt noen som har lignet. Mango også forresten. 

Takk :) 

Gjest Ludolek
Skrevet

Har såvidt hentet frem ei kåpe fra Ganni, type klar blå uten belte(husker ikke modellen).

Er på evig jakt etter ei "mellomsesong"kåpe som ikke er parkas og som ikke er formell-ish kåpe. 

Skrevet

Ullkåpe med løs passform, da blir den mindre pyntet med en gang. 

Skinnjakke med ull under og et stort skjerf til tidlige morgener eller sene kvelder, lett å putte i veska på dagtid. 

Trenchcoat med ull under og stort skjerf. 

Hadde jeg kun hatt et valg ville det blitt ullkåpen, den fungerer like godt nå som når det er -10 grader ute, varierer bare hva jeg har under. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...